Toon posts:

geen standaard gateway sinds verplaatsing

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk thuis liggenmet 4 computers, alles is aangesloten via een hub

Afbeeldingslocatie: http://cmolthoff.stofje.net/tweakers/voorbeeld.JPG

Nu is computer 4 naar plek 3 verhuist.

De hub geeft aan dat de computer gewoon is aangesloten, maar ik krijg geen internet op computer 3.
Hij krijgt geen standaart gateway, en geen verbinding met de DHCP-server.

ik heb windows XP op deze computer staan en heb alle wizzards al uitgevoerd, ook geeft hij aan dat een van de netwerk kabels niet goed is aangesloten is, maar dat is ie wel :? .

please help me..

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Brand/knipperd het lampje achter op de netwerkkaart? Is het kabeltje goed? (Werkt een ander kabeltje wel? Welk IP-adres krijg je? Windows vind het leuk om te strooien met 196.n.n.n-adressen (zonder standaard gateway).

Als je wel goed kabeltje en ip-adres hebt, kan je je modem pingen op het ip-adres van je modem?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je snelle reactie :)
Ja het lampje bran/knipperd, de kabel is goed...
Ik krijg het volgende IP-adres: 169.254.215.177
en pingen naar dit adres lukt niet,

nog andere ideetjes?? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:44:
bedankt voor je snelle reactie :)
Ja het lampje bran/knipperd, de kabel is goed...
Ik krijg het volgende IP-adres: 169.254.215.177
en pingen naar dit adres lukt niet,

nog andere ideetjes?? :?
Als het lampje knippert/brandt dan lijkt de kabel idd goed. Wat voor melding krijg je? Kruisje door het icooontje van je netwerkverbinding of een geel uitroepteken? Als je een kruisje krijgt is er toch iets mis met je kabel waarschijnlijk, dit kun je wellicht uitsluiten door hem om te ruilen met de kabel van een van je andere werkende pc's.

Anders kun je proberen om hard een ip adres en default gateway te configureren. Neem de IPconfig van een andere pc, vul een ander ip adres in en alle andere informatie exact hetzelfde.

Verwijderd

Duw er toch eens een andere kabel in. Je krijgt geen adres van de router (daarom neemt hij standaard een 169.254.x.x. adres) dus het moet ergens rond die kabel zitten.

Dit topic is gesloten.