Toon posts:

DVD haperde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

even de achtergrond:

ik koop nieuwe x-530 speakers, linker achterspeaker functioneerd niet naar behoren.
In installeer nieuwste driver voor soundmax, en geluid werkt wel (na wat gekloot met de instellingen en aansluitingen)
Ik wil een dvd kijken en het geluid hapert, ik weet zeker dat hij dit voor de installatie niet deed (keek namelijk de dag ervoor nog een dvd.
Dus ik probeer mijn andere dvd speler, en die werkt gewoon.... maar die gaat niet meer open en dicht. (was ook al erg oud).
Ik sloop die oude speler eruit en kijk of dvd het doet, maar nee...
Ik sluit de ide kabel van de oude speler op de nieuwe aan en nu werkt het weer...

Probleem opgelost zou je zeggen, maar weet iemand hoe dit komt? en nu heb ik twee branders op een ide kabel aangesloten (hdd is op sata). Is het niet beter om het over twee ide kabels te verspreiden?

En nog iets achter op de dvd speler zit een aansluiting voor op de geluidskaart maar er zit ook een digitale op, is het noodzakelijk dat men deze aansluit op de geluidskaart om dts 5.1 te luisteren, of maakt dit niets uit?

alvast bedankt, grt Erik

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:07
Het is misschien zo geweest dat je drive op PIO-modus werd ingesteld ipv. DMA en toen het systeem h em opnieuw herkende, DMA gewoon werd geactiveerd. Dat is de meest voor de hand liggende oorzaak.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm misschien later nog maar es proberen op de primary ide aan te sluiten en kijken of ik het dan aan de praat krijg....

thnx