Toon posts:

nVidia nForce Networking controller - ip vernieuwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb sinds een tijdje me een nieuwe netwerkkaart aangeschaft, om de simpele reden dat men netwerkkaart, geïntegreerd op men mobo (NVIDEA nForce Networking controller op mobo: Asus NEO K8N Platinum) het van zich laat afweten, thuis toch...
Sinds enkele maanden vind hij het namelijk onmogelijk om zijn ip-adres te vernieuwen, en kan ik dus zo niet meer op internet (wel nog op men lokaal netwerkje: 2 pc's verbonden met een SMC7004ABR, die dan zo verbonden is met internet)

Als ik naar lanparties ga, kan ik men usbkabel wel aansluiten op men mobo, en daar kan hij dan wel op internet, dus denk ik is hij niet kapot.

Ik heb me dus een nieuwe netwerkkaart aangeschaft (een 3Com OfficeConnect 10/100 Network Interface Card) en daarmee kan ik wel op internet.
Nu wil ik die netwerkkaart weer afschakelen, want door die kaart, is men voeding juist te weinig zwaar om al men drives te voeden.

Iemand die weet hoe ik men netwerkchip op men mobo weer kan laten vernieuwen van ip opdat ik dan toch weer zo op internet kan? (kheb gisteren nog men bios geflashed en alle updates afgehaalt, maar dit hielp niet)

dank bij voorbaat.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ipconfig /renew ?

edit: bovendien is het nVidIa

[ Voor 55% gewijzigd door H!GHGuY op 19-11-2005 15:02 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
sry voor typfout...
/ipconfig renew werkt niet... daar loopt hij vast... das juist men probleem

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

er is dat bekende probleem dat de onboard netwerkcontroller volledig uitvalt.
heb et zelf ook al voor gehad. alles wat met netwerk te maken heeft loopt volledig vast.

oplossing voor dit probleem:
stekker helemaal uithalen, en een tijdje laten staan. na reboot werkt normaal alles terug als normaal.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
hmm, kan best zijn... maar dat is dan steeds zo? want op lanparties werkt het, en als ik thuis probeern, niet :s

Verwijderd

Die Nvidia NIC op mijn K8NS Ultra bordje verrekt het ook om te werken op mijn netwerk thuis. De onboard Marvel NIC doet het daarentegen perfect.

Als je op het net rondkijkt dan kom je wel meer meldingen tegen van problemen met die Nvidia NIC controller...

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het is niet echt logisch dat een netwerkkaart er voor zorgt dat je voeding het niet meer trekt. Post de specs van je hele pc eens.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:13:
Nu wil ik die netwerkkaart weer afschakelen, want door die kaart, is men voeding juist te weinig zwaar om al men drives te voeden.
Wat verbruikt een netwerkkaartje nou, 5W, 10W? Als dat al te zwaar is voor je voeding, is het dan misschien niet eens tijd om een nieuwe voeding te halen? :)

Enne, interesseert Nederlands en grammatica je niet, of ben je zwaar dyslectisch? (nofl) ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Misschien dat die netwerkkaart wel op een fixed media type werkt.. Stel eens fixed in 10mbit half duplex, full duplex, 100hd, 100fd, etc, kijken of ie het dan wel ergens doet..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
Zorg dat je de juiste drivers van nforce hebt. Waarschijnlijk heb de Nforce drivers voor Nforce2 of Nforce4 er op gezet. het is trouwens een MSI bord klopt dat?

[ Voor 15% gewijzigd door lightstyle op 19-11-2005 23:57 ]

Pagina: 1