[Feedback] Wat vinden jullie....

Pagina: 1
Acties:

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Het is alweer enige tijd geleden dat er een feedback-topic is geweest in DOC :)

In de afgelopen tijd is er veel veranderd, er zijn nieuwe modjes (ikke) bijgekomen en er zijn modjes gestopt (Remy en DaBit), ook is de FAQ vernieuwd en heb ik zelf het idee dat we op een andere (Meer user vriendelijke) manier zijn gaan modden :)

Nu zou ik graag van jullie vaste/trouwe bezoekers willen horen wat jullie graag nog aan verbetering willen zien, maar natuurlijk willen we ook alle complimentjes horen ;)

Dus kort samengevat: Ben je een vaste gebruiker van DOC en heb je ons iets te vertellen over de gang van zaken in DOC, meldt het hier !

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Ik heb het idee dat het allemaal goed en leuk gaat zo. Ik vermaak me hier uitstekend :) En ik hoop dat dit forum nog jaren zal bestaan zal ik maar zeggen. Ga zo door modjes ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 17:46 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:44

sapphire

Die-hard pruts0r

Kan aan mij liggen maar ik vind de FAQ en zo opzich goed.
Er word altijd volmondig naar verwezen als er een topic met domme vraag word geopend, maar er staat echt veel in :P (eerste keer sinds euhm...lang dat ik erin kijk :P)
Verder vind ik de manier waarop gemod word ook niets mis mee, user-friendly enzo niet mutserig user-friendly maar gewoon stevig :P

Dus van mij mag je blijven hoor ;) :+

Gabriël AM5

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:05

silitek

Tubes Only

^^ Daar sluit ik me geheel bij aan. DOC vind ik een goed lopende forum. Mag zo blijven voor mij. En de MODs doen uitstekend heen werk.

genoeg veren in de kont gestoken O-)

Kortom, niks meer aan doen :)

Tubes....It's what make music music!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Leuk hier, mogen alleen wat meer dikke results komen ;) ;)

Vind dit toch nog steeds hét Nederlandse OC forum.
Ga zo door!

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Ik sluit me aan bij El Snorro, het is het oc forum van nederland. Maar iets meer DI/PhCh results mogen er ook zijn :). En iets meer WR's ;)

offtopic:
UFO?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

offtopic:
@ Desertshooter en El Snorro: wat houd jullie tegen om te beginnen ;)

edit: @ desertshooter hieronder: that;s the spirit :P

[ Voor 25% gewijzigd door sapphire op 18-11-2005 18:15 ]

Gabriël AM5

• DesertShooter
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

sapphire schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:10:
offtopic:
@ Desertshooter en El Snorro: wat houd jullie tegen om te beginnen ;)
offtopic:
Rusig maar, er komt een opty deze kant op :). Wie heeft er een DI Container te leen O-)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

In Moderatiepolicy DOC (24-04-2005) staat Remy nog steeds vermeld onder "Grote Topics", waar sowieso wel tot slot of "hoe ons te bereiken" boven zou mogen staan. Triviaal, maar ik dacht, ik meld het even :) .

DM!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Over de FAQ; voor het waterkoelingsgedeelte zou je in feite ook gewoon kunnen linken naar de FAQ in het Grote WC topic. Er zitten namelijk veel verschillen tussen beide FAQ's aangezien er veel is aangepast in het laatste deeltje van het WC topic. Met name het troubleshooting gedeelte bijvoorbeeld.

Voor de rest vind ik dit één van de leukste onderdelen op GoT, dus laten we zo doorgaan. :)

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Al mijn problemen heb ik opgelost via GoT en het grootste deel niet eens door zélf een topic te openen, maar door te zoeken (google heb ik er zelden bij nodig!)
Ik vind dat er soms echt de meest nutteloze topics geopend worden, maar ben blij dat die mod's en opp's er zijn die de boel dichtknallen, want soms heb ik het gevoel dat iedereen maar eens meer moeite moet doen...
Enneh... uitgebreider mag altijd :Y)
Als ik 8er mijn PC zit heb ik GoT 95% van de tijd actief openstaan met Winamp erbij... Goddelijk...! :9

Ici kann uw Werbung staan

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12

Thandor

SilverStreak

Thandor : Pearls of Light says:
Moet ik daar gaan posten dat ik Apen-nootjes h-e-l-e-m-a-a-l te gek en super 1337 vindt ? :P
Vincent / Apen-nootjes / Wams says:
zoiets :P
Bij deze dus :Y)
Ik vind Apen-nootjes h-e-l-e-m-a-a-l te gek en super 1337 :+

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

gaat wel lekker denk ik, beetje jammer alleen dat er weinig Die Hards' gebeurt de laatste tijd maar daar kunnen de modjes niks aan doen uiteraard.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Voor die-hard oc's heb je mensen nodig, en mensen hebben tijd en geld nodig. Veel geld, en veel tijd. En dat is het probleem ;)
De meeste mensen van één a twee jaar terug zijn nauwelijks meer actief, doordat ze zich met andere dingen bezig houden (studie meestal), en daardoor nauwelijks tijd hebben, of willen nemen voor dit soort dingen.

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

ik sluit me aan bij DaViDoViTsCh, heb al veel problemen gekent. En het forum heet me altijd er meer kunnen helpen dan google, zelfs door topics te starten ben ik ook veel te weten gekomen.

Doe zo Voort
Exigence schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:47:
Voor die-hard oc's heb je mensen nodig, en mensen hebben tijd en geld nodig. Veel geld, en veel tijd. En dat is het probleem ;)
De meeste mensen van één a twee jaar terug zijn nauwelijks meer actief, doordat ze zich met andere dingen bezig houden (studie meestal), en daardoor nauwelijks tijd hebben, of willen nemen voor dit soort dingen.
edit:
ik probeer tijd te maken tussen men studie om me met WC en dergelijke bezig te houden. Ik ben bezig met men 2de kaste te maken in 3d max om zo een overzicht te hebben hoe ik het kan maken. Ik heb schemas liggen voor installeren. Dus voor mij vraagt dit ook voorbereidingswerk. Ik vind het zo een soort van kunst om een case te modden. Ik steek er zeker graag men tijd in.

[ Voor 68% gewijzigd door Arieke op 19-11-2005 11:52 ]

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Sluit niet meteen n00b topics, maar laat ze FF open totdat ze de faq hebben gelezen, en het nog niet snappen..

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:58
FiXeR.nl schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:56:
Sluit niet meteen n00b topics, maar laat ze FF open totdat ze de faq hebben gelezen, en het nog niet snappen..
Precies. Of todat ze antwoord hebben op een redelijk simpele vraag. Straf mensen die lopen te zeuren over lees de search, zonder nuttige toevoeging aan het topic etc... irritant is dat :>

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 19-11-2005 12:13 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
STIMPPYYY schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:13:
[...]

Precies. Of todat ze antwoord hebben op een redelijk simpele vraag. Straf mensen die lopen te zeuren over lees de search, zonder nuttige toevoeging aan het topic etc... irritant is dat :>
Slotjes geven meestal ook wel een zet in de goede richting (verwijzen naar info/FAQ), dus dan kan de TS alsnog het antwoord vinden. Als ik een oplossing zoek, kijk ik daarom juist ook vaak naar gesloten topics. :)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
[...]

Tsja.. het idee is natuurlijk leuk, een topic wat niet genoeg inzet toont (de FAQ is overduidelijk niet gelezen) open laten en de gebruiker erop wijzen... Wat denk je dat er gebeurd ? De gebruiker gaat NIET de faq lezen maar gewoon lekker verder vragen in het topic, je ziet het nu namelijk al genoeg ;) mensen die door blijven vragen na een slotje, mensen die gewoon in hun topic start zeggen "Ik heb geen zin om alle informatie in de FAQ te lezen, dat is teveel"

Tsja.. daar kunnen we natuurlijk niks mee :) Wat gebeurd er dan ? Het niveau hier in DOC gaat nog verder naar beneden, de weinige echte die-hard gebruikers die we nog hebben zullen dan ook weg gaan, want voor hun is er geen lol meer aan om hier nog rond te hangen. De topics die dus met de FAQ gevonden kunnen worden, worden dus echt heel bewust gesloten :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

Ligt eraan, ik heb ook aardig wat lopen zeiken in het LP nF4 topic, maar soms nemen mensen echt de moeite neit eens om het door de search/google te halen en daar kan ik me soms echt over irriteren.
Moet je dan mij straffen omdat ik uit me slof schiet omdat een ander te lui is om zelf z'n hersens te gebruiken ?

ow en dit is neit bedoeld om de dingen die ik doe goed te praten, maar gewoon makkelijk om mezelf als voorbeeld te gebruiken ipv een ander :)

Gabriël AM5

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Ik ben ook zeer tevreden met hoe hier gemod wordt... :)

Ik ben de laatste tijd ook meer aanwezig in het Apple Talk forumpje, en ik stond daar echt te kijken hoe daar gemod wordt, ik vind de DOC manier toch een stuk fijner...
mbt grote topics, hier heb je grote topics van een groot onderwerp natuurlijk, dat doen ze daar niet, en dat was wel ff wennen, want je ziet soms op 1 dag 10 dezelfde topic starts (bij wijze van spreken)
ipv dat dat netjes in 1 grote topic komt, het gaat uiteindelijk toch over hetzelfde...

En eigenlijk heb ik eigenlijk niets op te merken dan alleen: ga zo door!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Alles wat mis kan gaan, zal mis gaan -Murphy's Law:
Dus ook slotjes zetten
Och, Apen-nootjes' mishaps vallen mee, dus die sig mag wel es vernieuwd worden hoor :P

Overall gaat DOC prima: beetje wat rustiger dan een tijd geleden, maar verder loopt het goed ;) Ik post niet zoveel meer als eerst: maar lees nog wel heel veel, om bij te blijven. Ahhh in mijn tijd .... :P

Maar serieus: De mods doen hun best ( :> ex-collega's ) wat mij betreft: misschien wat meer community projecten/challenges om de boel nieuw leven in te blazen? Ik weet alleen zelf niet precies wat.. maar iets in de vorm van de vroegere superpi-PiFast challenges? :)

LinkedIn
Instagram

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Apen-nootjes schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:11:
[...]

Tsja.. het idee is natuurlijk leuk, een topic wat niet genoeg inzet toont (de FAQ is overduidelijk niet gelezen) open laten en de gebruiker erop wijzen... Wat denk je dat er gebeurd ? De gebruiker gaat NIET de faq lezen maar gewoon lekker verder vragen in het topic, je ziet het nu namelijk al genoeg ;) mensen die door blijven vragen na een slotje, mensen die gewoon in hun topic start zeggen "Ik heb geen zin om alle informatie in de FAQ te lezen, dat is teveel"

Tsja.. daar kunnen we natuurlijk niks mee :) Wat gebeurd er dan ? Het niveau hier in DOC gaat nog verder naar beneden, de weinige echte die-hard gebruikers die we nog hebben zullen dan ook weg gaan, want voor hun is er geen lol meer aan om hier nog rond te hangen. De topics die dus met de FAQ gevonden kunnen worden, worden dus echt heel bewust gesloten :)
Inderdaad, alle 'Google-vragen' & FAQ vragen kunnen meteen wel gesloten worden, want het niveau daalt dan wel heel erg. Verder vind ik het hier helemaal perfect, niks op aan te merken :9
Remy schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 21:06:
[...]
Och, Apen-nootjes' mishaps vallen mee, dus die sig mag wel es vernieuwd worden hoor :P

Overall gaat DOC prima: beetje wat rustiger dan een tijd geleden, maar verder loopt het goed ;) Ik post niet zoveel meer als eerst: maar lees nog wel heel veel, om bij te blijven. Ahhh in mijn tijd .... :P

Maar serieus: De mods doen hun best ( :> ex-collega's ) wat mij betreft: misschien wat meer community projecten/challenges om de boel nieuw leven in te blazen? Ik weet alleen zelf niet precies wat.. maar iets in de vorm van de vroegere superpi-PiFast challenges? :)
Ja, ik merk het zelf de laatste tijd ook wel wat, ik post niet zo veel meer, maar ik lees nog wel steeds alles :)
En het lijkt mij ook een leuk idee om wat meer van die challenges te houden (Ook al bestaan ze nog wel, het 'leven' is een beetje weg :'()

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik vind het echt een geweldig forum, maar zijn een paar puntjes:

Kan iedereen ophouden met "lees de FAQ!" of "gebruik search!". Als je dat typt, zou het een stuk makkelijker zijn om er even een linkje bij te geven waar het precies staat ;) Ik heb het zelf een paar keer naar mijn hoofd gekregen, maar zou het zelf ook regelmatig willen zeggen, vooral dat mensen moeten zoeken, maar een linkje erbij zou een stuk makkelijker zijn (ik ben zelf iets te lui om dat te doen, dus hou ik gewoon mijn mond, of probeer te helpen :P )

Verder kan ik nergens een prive berichten systeem vinden, dit kan aan mij liggen, maar volgens mij is die hier niet, of wel? (is niet echt DOC-related).

Tot slot lijkt het me heel handig om tutorials te maken (als sticky). Ik weet niet of dit "mag" op GoT, maar aangezien er in de afgelpoen week meerdere vragen waren over het OC-en van een A64 3x00+, lijkt het me handig om daar gewoon een sticky van te maken :)
In deze post heb ik zelf zo'n oc verhaal getypt en het zou een eer zijn om die als sticky te zien :P
Waarom niet in de FAQ toevoegen? Omdat die al zo ontzettend groot (= uitgebreid = positief :) ) is en daardoor denk ik dat er veel mensen (zoals je vaak kunt lezen... "lees de FAQ!") de FAQ niet lezen.

Mods doen het verder goed en ook de "overige" gebruikers zijn zeker vriendelijk en zeer behulpzaam. Blijf zo doorgaan!

Verwijderd

sticky's worden snel een bende, op een gegeven moment staat de halve pagina vol met sticky's en dat maakt het gebruik van het forum niet veel leuker. Als je een goede tutorial schrijft kan een mod echter wel een link ernaar plaatsen in de FAQ bij het betreffende onderdeel. Lijkt mij de beste manier.
Als mensen de FAQ niet lezen (en de kennis niet bevatten bij voorbaat) is het niet de bedoeling dat het forum zich dan maar aanpast(met hapklaardere brokken), laat die mensen zich maar aanpassen aan het niveau en zelf de basics lezen.
Pagina: 1