Toon posts:

ADSL of Kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag aan jullie. Mijn vader wil planet internet ADSL Comfort gaan vervangen door @home breedband. Enige voordeel is, is dat ons 20 piek per maand scheelt. Maar ik blijf liever bij Planet.

Wat is jullie advies? (De keus is dus @home of Planet)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wat zijn er nog meer voor verschillen?

@home heeft iig geen datalimiet, en de snelheden gaan binnenkort weer een stappie omhoog.
(ik trek in de maand tussen de 50 en 80 GB aan data... soms meer dan de helft upload :X nog nooit iets over gehoord)
Verder is @home best stabiel. vooral met de nieuwe motorola surfboard modems (mijn Com21 is pasgeleden nog vervangen voor zo'n surfboard).

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Planet heeft sinds enige tijd een goei newsserver ;)
over @home hoor ik soms nog wat rare dingen
maar over het algemeen ontlopen ze elkaar niet
maar ik weer wel dat kpn mte adsl rete stabiele verbindingen heeft

Verwijderd

Topicstarter
Ik trek p/m zo'n 20 gig binnen. Ik krijg binnenkort een 6kbit/s download. @home heeft 5kbit/s.

Inderdaad, Planet is een rete stabiele connectie. Als ik van Microsoft oid iets moet downloaden is dat standaard 330 kb/s, mijn maximale download.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom blijf je liever bij Planet?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:17:
Ik trek p/m zo'n 20 gig binnen. Ik krijg binnenkort een 6kMbit/s download. @home heeft 5kMbit/s.

Inderdaad, Planet is een rete stabiele connectie. Als ik van Microsoft oid iets moet downloaden is dat standaard 330 kb/s, mijn maximale download.
330 is niet maximum op 6Mbps hoor...
1Mbps is 128Kbyte per seconde... trek daar wat overhead af en je komt op 100Kbyte per seconde... maximum is dus ongeveer 600Kbyte p.s.

ik haal regelmatig hoger iig met @home. snelheden van 480Kbyte p.s. zijn geen uitzondering hier.

edit: mijn router draait een traffic controle pakketje... op dit moment trek ik 5.1Mbit/sec.
ff een paar Linux Iso's aan et downen :P

[ Voor 12% gewijzigd door McKaamos op 18-11-2005 17:42 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

die 330 is nu nog wel standaard op adsl/kpn ivm de update van de lijnen
in je router staat al 6m down maar je kan er nog niet aankomen
in december gaat iedereen tegelijk naar de 6mb ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:40:
die 330 is nu nog wel standaard op adsl/kpn ivm de update van de lijnen
in je router staat al 6m down maar je kan er nog niet aankomen
in december gaat iedereen tegelijk naar de 6mb ;)
nou niet helemaal tegelijk..
vanaf 1 december worden de abbonnee's overgezet op de nieuwe snelheid.
Gebeurd redelijk gefaseerd.
Uiteindelijk 31 december zou je de nieuwe snelheid moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Of ik typte het verkeerd, maar ik bedoel dus ook dat ik eind dit jaar 6kbit krijg.

En waarom ik bij Planet wil blijven? Omdat het een goede dienstverlening heeft en een zeer stabiele connectie. Bij @home weet ik dat niet zo niet.

• Aikon
  • Niet online
Van de site:

Probeer @Home

Probeer @Home Internet 2 maanden vrijblijvend voor € 35. Besluit je na de proefperiode abonnee te blijven, dan krijg je het installatiepakket ter waarde van € 79 helemaal gratis. En ontvang je ook nog eens € 50 korting op een digitale ontvanger van TV Home.

Dan weet je het wel. :)

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hehe, eerst was die 2 maand nog helemaal gratis :)

Verwijderd

/me is @home gebruiker.

Over uitval en slechte service heb ik echt zelden meegemaakt. Installatie was snel & eenvoudig en over datalimieten zeuren ze niet :P

/me heeft deze maand 350GB verstookt aan nieuwsgroepen O-)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, ik g het maar niet meer over hebben met me pa. Zal wel weer wegzakken denk ik. Maar veel duidelijker is het nog niet gewordne, maja. Toch bedankt voor de reacties :) Ik blijf wel beetje loeren of er nog meer mensen hun reactie geven. Ik zelf blijf toch het liefst bij Planet.

• Xandrios
  • Laatst online: 21:14
Met een beetje zoeken moet het prima mogelijk zijn zelf een juiste keuze te maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.