[hdd] Externe WD 250 Gb

Pagina: 1
Acties:

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik heb nu dus de Western Digital 250 GB Dual Option Backup 2 drive.
Allemaal leuk spul enzow. Boel aangesloten, werkt allemaal.

Maar nu loop ik tegen het volgende aan.

Als ik data overgooi van een lokale schijf naar de externe schijf dan is mijn data transfer rate goed. Alles werkt lekker snel enzo (kan nu even geen getallen noemen, maar indien gewenst zal ik ze alsnog toevoegen).
Maar zodra ik van het netwerk gegevens ga overzetten. Dan blijft mijn data transfer rate op ongeveer 1 MB/s hangen. Ik heb de computer waarvan ik aan het kopieren ben getest, en deze schijf werkt gewoon goed. Als ik data overgooi van die schijf naar een van mijn lokale schijf heb ik wel normale snelheden dus aan die schijf ligt het niet.

De externe HD is geformatteerd in ntfs formaat en ik ben momenteel aan het testen met een bestand van 4GB. Needless to say duurt dit nu dus eeuwen omdat de snelheid niet hoger dan 1MB/s gaat.

Ik heb op google gezocht of ik misschien bepaalde instellingen moet maken of zoiets dergelijks maar weinig gevonden.

Ook heb ik mijn moederbord en netwerk kaart drivers geupdate.
Ik heb als moederbord een K7N2 Delta

Ik heb echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen, en ik kan me niet voorstellen dat die 1MB/s normaal is :P

• bloodrush
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 09:55
dus als je van het netwerk iets naar die HD zet komt het op ongeveer 1 MBps.... heb je niet toevallig ergens een 10Mbit netwerk kaart zitten of een ander netwerk apparaat wat maar 10Mbit aan kan ??

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Euhm... ok.. dat was het enige wat ik nog niet gecontroleerd had.. en idd. Mn netwerk kaart draait op 10 Mbit.
Wat stom is.. aangezien de kaart zelf en switch waar die aanhangt 100mbit is. Zover ik weet heeft dat ding ook altijd op 100mbit gedraait dus waarom die teruggesprongen is naar 10mbit...

Mn kaart instellingen staan nu op AutoNegotiate. Ik zal m eens forcen op 100.

*zucht* heb je alles gecontroleerd, en dan zoiets obvious vergeten 8)7