diamond viper II z200 gecrasht?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Slotherig
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-07 14:50
toen ik thuis kwam en ff wou kijken of ik klaar was met iets downen, reageerde m'n pc nergens meer op. Ik drukte dus maar op reset. na deze reset deed hij helemaal niets meer, ook bleef het lampje wat aangeeft of je proc/werkgeheugen bezig zijn rood branden. ik heb geprobeerd of het aan m'n hd's lag, dit was niet het geval vervolgens heb ik ook nog het werkgeheugen getest, dit deed het ook naar behoren. toen heb ik m'n vidkaart goed schoongemaakt met een kwastje en opnieuw erin gestopt. toen kwam bios weer in beeld en ging hij door tot aan een keuzemenu van windows waar hij vraagt of ik veilige modus of normaal wil opstarten (door slecht afsluiten). ik heb beiden geprobeerd en dit leidt beiden tot een directe reboot. betekent dit dat m'n viper II gesneuveld is? zo ja, zijn er goedkope alternatieven <40euro. zo nee, wat zou het dan kunnen zijn?

specs:
winxp pro
mobo: GA-6VXE7
vidkaart: diamond viper II z200 32mb
PIII 800mhz
640 sdram (128+512)3 maxtor hd's (20+120+200GB)
nec-nd2500a
netwerkkaartje + geluidskaartje
voeding: cwt-250atx-a pro-v switching power supply (dat staat er in ieder geval op)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Op basis van de informatie die je geeft valt je vraag gewoon niet te beantwoorden. Probeer zelf even een paar dingen, dan weet je het wel. Belangrijkste: probeer met een andere videokaart (al is het een 2MB PCI geval) te booten. Werkt dat wel? Dan is mogelijk je VGA dood. Werkt het niet, dan is er iets anders aan de hand.

Sowieso is die Viper II ondertussen maar iets van EUR 10 waard, dus vervangen door hetzelfde gaat de bank niet breken - maar voordat je daaraan denkt moet je gewoon dat of andere oorzaken uitsluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.