When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Ik wil ook een IR-filter
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
The devil is in the details.
1, 2 en 4 voor mij. 3 heeft het nog nooit voor mij gedaan. Links overbelicht en rechts te nep.
1 blijft echt top!
Verwijderd
Yep, grotere versie vind je hier.December schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:33:
#4 is net een schilderij, vooral dat water ziet er geschilderd uit. #3 valt een beetje tegen door de foute kleuren. Heb je misschien een grotere versie van #4, die vind ik namelijk erg mooi
OK, that does it.Jasper:
3 heeft het nog nooit voor mij gedaan. Links overbelicht en rechts te nep.
Ik heb de bruinachtige versie van #3 in de startpost vervangen door mijn aanvankelijke bewerking daarvan: the usual stuff. Maar goed, ik vond 't in die staat een beetje saaie plaat, wilde er wat anders mee aanvangen, en heb daarom dat gepiel met die bruine versie uitgehaald. Ik begin nu te twijfelen of hij in de blauwe toning inderdaad niet beter is...
Verder bedankt voor de reacties!
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
En vooral: IR serie
Erg nice, die verschillende kleuren in de bomen. Zou bijna zin krijgen om naast mijn B+W 093 ook een R72 te kopen. Color IR is met mijn filter wat minder goed mogelijk.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Overigens ga ik na de IR-windmolens van Jasper en nu Super binnenkort ook maar naar een windmolen fietsen (ook met 50 1.8 en hoya R72
{signature}
Verwijderd
Btw. Dit is Culemborg of niet?
Hé, maar da's niet nummer 4!
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Kun je misschien de EXIF data bij de plaatjes posten? ben wel benieuwd naar je sluitertijden, diafragma etc.
Verwijderd
Helemaal goed.Bouncing_tom:
Btw. Dit is Culemborg of niet?
Hehe wat stom; heb ik speciaal een grotere versie zitten fixen van #4... link ik naar de grotere versie van de bruine bewerking van #3 die ik toch al had staan...

Anyway, hier is #3 in 800px breedte.
Exif zit nog in de foto's, dus met de FxIF-extension voor Firefox kun je dat heel makkelijk uitlezen.MissingDog:
Kun je misschien de EXIF data bij de plaatjes posten? ben wel benieuwd naar je sluitertijden, diafragma etc.
Maar even snel:
- 4s f/5.6 ISO100
- 2,5s f/5.0 ISO200
- 8s f/8.0 ISO100
- 5s f/4.0 ISO100
Sure!neographikal:
Met name 3 & 4 zijn prachtig, echt mooi. Ik mag vast wel eens met je IR-filter spelen super als ik je weer eens ergens zie![]()
Dank je!Je krijgt er echt hele aparte foto's mee, en het kan mij zeker wel bekoren
Verder ook bedankt voor de fijne reacties! Ik ben blij dat dit zo goed ontvangen wordt en ik hoop dat meer mensen met IR aan de slag gaan, want het is gewoon ontzettend leuk; het levert je een totaal nieuwe dimensie in fotografie op. In plaats van puur op het zichtbaar licht te letten, kun je zo ook beelden maken van de niet zichtbare stralen en dat kan van een in beginsel doodsaai plaatje met wat bomen een beremooi en sprookjesachtige foto maken. Dat is gewoon cool.
Ik ben zelf verliefd geworden op IR-fotografie door [rml][ Showcase] Rondje omgeving Haarlem met IR - update 20/3[/rml], dus die credits gaan naar * Jasper .
Thanks...ook voor de extension, erg fijn die erbij te hebbenSuperdeboer schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 02:09:
[...]
Exif zit nog in de foto's, dus met de FxIF-extension voor Firefox kun je dat heel makkelijk uitlezen.
Maar even snel:[...]
- 4s f/5.6 ISO100
- 2,5s f/5.0 ISO200
- 8s f/8.0 ISO100
- 5s f/4.0 ISO100
Zijn toch nette tijden, had stiekem iets langer verwacht, maar hiermee is nog goed te werken. Heb jij uit je 10D het IR-block filter verwijderd op de sensor, of is dit met de 100% factory default hardware? Even beetje ter vergelijking met m'n 300D....wil ook wat IR gaan doen, maar ben beetje huiverig voor geld uitgeven als de cam een probleem kan zijn.

Maar die laatste staat (al een tijdje) op m'n verlanglijstje
Kan je een tipje van de sluier oplichten wat betreft je nabewerking? Ik neem aan dat de platen niet zo uit de cam komen, al schijn je met een custom witbalans temperatuur een eind te komen...
[ Voor 3% gewijzigd door JumpStart op 19-11-2005 12:36 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Kijk, dat horen we graag.......ga nu maar ff een R72 halen...thnx againSuperdeboer schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:48:
De 10D komt zo uit de fabriek, net als de 300D waarmee Jasper de foto's in het hierboven genoemde topic heeft geschoten overigens. Kwestie van: statief pakken, cam erop zetten, compositie maken, Hoya erop schroeven, knallen maar. \o/
Verwijderd
autolevels of zoek naar een IR actionJumpStart schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:35:
Kan je een tipje van de sluier oplichten wat betreft je nabewerking? Ik neem aan dat de platen niet zo uit de cam komen, al schijn je met een custom witbalans temperatuur een eind te komen...
De windmolens kome er heel mooi uit zo.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Verwijderd
Sodeju, die filters worden héél rap duurder wanneer ze groter worden. De 77mm is niet leuk meer als "speelgoed"Jasper schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:43:
Bij FotoVideoStore leveren ze voor ~18 euro de R72 op 52mm (geschikt voor de 50mm). De levertijd kan wat hoog uitvallen, maar voor dat bedrag kan je je zeker geen buil vallen.

Uhuh. Ik heb een 77mm Hoya van 100 euro 2de handsVerwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:02:
Sodeju, die filters worden héél rap duurder wanneer ze groter worden. De 77mm is niet leuk meer als "speelgoed"Dan wordt het inderdaad met de 50mm schieten
Mja en dan zit je weer met serieuze licht lekken helaas.MartijnGizmo schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:30:
Dat was mij dus ook al opgevallen. Ik denk dat ik voor een Cokin P IR-filter ga. Naja, als m'n setje ooit nog es binnen komt.....
Verwijderd
Dat ligt toch aan de lens? Dunnere coating oidJasper schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 17:50:
[...]
Uhuh. Ik heb een 77mm Hoya van 100 euro 2de handsEn die geeft ook nog een hotspot op mijn Tokina 12-24.
#2 is echt super
Qua compositie en de beweging die erin zit vind ik het een mooie plaat
#4 vind ik ook een fijne
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Ja je hebt gelijk. Ik zet het inderdaad wat verkeerd neerVerwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:38:
[...]
Dat ligt toch aan de lens? Dunnere coating oid