Ik heb een Linksys WRT-54G router om mijn internet te delen met de (bedrade) pc boven en de (draadloze) laptop beneden.
Alles werkt uitstekend, de router staat boven bij mijn pc.
Nu ga ik volgende week over naar Wanadoo ADSL en heb daar een Livebox voor gekregen.
Deze komt in de meterkast en de router wil ik daar dan naast hebben.
De router heb ik alvast verhuisd naar de meterkast en aangesloten.
Alles werkt perfect, alleen de router maakt een soort van bromtoon.
Overdag niet hinderlijk, maar als het stil is in huis dan hoor je het als je vlakbij bent en dat is toch wel vervelend geluidje.
In eerste instantie wist ik niet waar dat geluid vandaan kwam, maar toen ik de stekker van de router eruit trok was het weg.
Als test heb ik de router weer even boven bij de pc geplaatst en aangesloten, maar nu hoor ik dat bromtoontje niet meer.
Is de router plaatsen in de nabijheid van de electra-groepen enz de oorzaak ?
Het liefst heb ik de router wel in de meterkast ivm betere draadloze verbinding met de laptop.
Of is de router misschien defect ?
Wie heeft tips, ideeen ?
Alles werkt uitstekend, de router staat boven bij mijn pc.
Nu ga ik volgende week over naar Wanadoo ADSL en heb daar een Livebox voor gekregen.
Deze komt in de meterkast en de router wil ik daar dan naast hebben.
De router heb ik alvast verhuisd naar de meterkast en aangesloten.
Alles werkt perfect, alleen de router maakt een soort van bromtoon.
Overdag niet hinderlijk, maar als het stil is in huis dan hoor je het als je vlakbij bent en dat is toch wel vervelend geluidje.
In eerste instantie wist ik niet waar dat geluid vandaan kwam, maar toen ik de stekker van de router eruit trok was het weg.
Als test heb ik de router weer even boven bij de pc geplaatst en aangesloten, maar nu hoor ik dat bromtoontje niet meer.
Is de router plaatsen in de nabijheid van de electra-groepen enz de oorzaak ?
Het liefst heb ik de router wel in de meterkast ivm betere draadloze verbinding met de laptop.
Of is de router misschien defect ?
Wie heeft tips, ideeen ?