Toon posts:

Problemen met KT7-Raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat vervelende problemen met m'n KT7.
Als ik m'n cdrom speler of m'n harddisk op de primary ide controller hang (de gewone controller, niet de raid controller), dan post m'n pc niet en ook als ik m'n netwerkkaart erin stop post 'ie ook niet.
De netwerkkaart is 100% in orde en ook van pci slot wisselen helpt niet.

Met niet posten bedoel ik in dit geval dat:
- OF het beeldscherm niet aanspringt
- OF de pc hangt bij het tellen van het geheugen. Dan stopt 'ie bijvoorbeeld bij 7 of 8 meg.

Heeft iemand suggesties ? :) Anders stuur ik 'm maar op naar de winkel waar 'ie gekocht is :)

Verwijderd

zitten je ide kabels goed om?
dus de rode lijn aan de kant van de PSU?
toen ik dat verkeerd om had zette die alle IDE bussen uit en kapte daar dus.

Verwijderd

Topicstarter
Jep.. heb ook nog andere kabels geprobeerd :( Bedankt in ieder geval.

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
BIOS updaten

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal 't ook niet zijn.. nieuwste bios zit er al op... enne.. hij heeft ook maandenlang netjes gedraaid. (was 1 van de eersten die 'm had)

Verwijderd

Niet toevallig onlangs nieuwere VIA-drivers geinstalleerd ofzo???

Ik had ook wat problemen om m'n nieuwe KT7 aan de praat te krijgen (zonder RAID, heb ik een aparte Promise kaart voor) met een DVD en een CDRW op de onboard IDE-connectors...

Heb de kabel los moeten trekken, de via-drivers uninstallen, in safe-mode ALLE IDE-drivers etc (Control Panel/System/Device manager/System devices) vewijderd en daarna heb ik de 4.28beta drivers geinstalleerd (had ik al gedaan, maar dan over de oude heen; ging blijkbaar niet goed). Nu draait ie als een speer!

[Edit]
Oeps, sorry, niet goed gelezen, hij hangt al bij de geheugencheck of eerder... voedingprobleempje misschien?

Verwijderd

Jumpertje van de CDrom al op slave gezet en de HD als Master+Slave ??
Pagina: 1