Toon posts:

XFX 7800GT (Coolbits)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Met in het achterhoofd dit artikel ; http://tweakers.net/productsurvey/survey/1506

'"De core snelheid loopt standaard op 450Mhz en het geheugen op 1.05Ghz ik moest wel even uitproberen wat deze kaart kan hebben. Ik heb de kaart kunnen overklokken naar 500Mhz voor de core en voor het geheugen 1.20Ghz en dat is toch best aardig. Ik heb wat benmarks gedraaid of het wel stabiel loopt en of de prestaties wel aangenaam zijn"

Ook ik dacht even mijn kaart over te klokken, met Forceware Coolbits 2.0.
Installeren, hoppa en hem automatische de optimale clock settings te generen.

Via Aquamark en/of 3Dmark proberen te testen kwa stabiliteit helaas loopt hij bijna elke keer vast.
Niet stabiel dus.

Ik heb de meegeleverde 77.77 drivers geinstalleerd, ligt het hieraan?
Of is gewoon niet elke XFX hetzelfde en niet allemaal vrolijk over te clocken.

Ervaringen ? tips ?

Mvgr,

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 01:03
nieuwste drivers instaleren en NIET de optimale clock setting gebruiken want dat zuigt maar clock over in stapjes bijv 5 mhz erbij dan 3dmark en ga zo maar door. en btw hoezo gebruikj je niet gewoon rivatuner om je graka te overclocken ?

Verwijderd

Topicstarter
Rivatuner betere software ?

Verwijderd

Topicstarter
weinig veranderingen werkend met Rivatuner.

Verwijderd

Probeer eens de nieuwste drivers van de Nvidia site, en kijk dan nog eens, Temp ook in de gaten houden als dit allemaal geen probleem is dan denk ik dat je je videokaart beter kan downclocken.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kaart is altijd netjes 45 graden, als ik een tijdje goed heb gegamed is hij rond de 50 graden.
Ik heb nu de 81.85 drivers geinstalleerd.

3Dmark blijft gewoon vastlopen, ook Aquamark.

Herstel ik het weer naar de default settings, dan werkt 3Dmark en Aquamark ook weer zonder problemen.

Ik snap er weinig van, sinds ik ook stapje voor stapje de boel overclock.

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Dus je bent ook vanaf stock speeds begonnen omhoog te werken? met stapjes van 5mhz?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Misshcien iets meer specs? Zoals voeding, rest van het systeem, evt. volt mods?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
DesertShooter schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:58:
Dus je bent ook vanaf stock speeds begonnen omhoog te werken? met stapjes van 5mhz?
Klopt, gewoon vanaf stockspeeds begonnen , 450 en 1050 dus.
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:37:
Misshcien iets meer specs? Zoals voeding, rest van het systeem, evt. volt mods?
MSI RS480M2/RX480M2 ATI Chipset
Phoenix Bios version 3.19
AMD 64bits 3200+
1,5 GB PC3200
Antec voeding 350W

XFX 7800GT 256MB DDR3
Video BIOS version : 5.70.02.13.13
IRQ : 18
Forceware driver : 81.85

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met ervaringen?

• Rey Nemaattori
Ik moet tegoeven dat 350watt aan de magere kant is als je gaat overklokken met GT's, die dingen zuipen ruim 90 watt op 450mhz, bij verder OC'en nog meer. Heb je je CPU ook overgeclocked?

Zoek eens een tool op die de spanningen op je mobo meten kan :? Want ik ben wel benieuwd daarnaar.

En wat je graka betreft: 3dmark etc klappen er al uit bij 455mhz core en mem op stock? Je hebt óf een 'brakke' core (let wel: standaard GT loopt op 400 of 430 oid, dus hij is al OC'ed ;) ) of je hebt een votl mod nodig, maar dat vernaait zichtbaar en permanent je garantie....

Verwijderd

Topicstarter
Mijn CPU is niet overgeclocked.

Heb echter wel speciaal een 350W voeding gekocht voor de kaart omdat dat aanbevolen werd toen ipv 300W.

Wat betreft 3Dmark/Aquamark 3 en games die klappen er idd al uit als ik ook maar iets overclock.
Ik weet dat hij al is OC'ed maar ik weet dat er nog wat uit te persen is wat ik dus bij verschijdende mensen zie en zoals ik in het artikel had gelezen was hij prima overclockbaar.

En wat versta je onder een volt mod ?
Rey Nemaattori schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:20:
Ik moet tegoeven dat 350watt aan de magere kant is als je gaat overklokken met GT's, die dingen zuipen ruim 90 watt op 450mhz, bij verder OC'en nog meer. Heb je je CPU ook overgeclocked?

Zoek eens een tool op die de spanningen op je mobo meten kan :? Want ik ben wel benieuwd daarnaar.

En wat je graka betreft: 3dmark etc klappen er al uit bij 455mhz core en mem op stock? Je hebt óf een 'brakke' core (let wel: standaard GT loopt op 400 of 430 oid, dus hij is al OC'ed ;) ) of je hebt een votl mod nodig, maar dat vernaait zichtbaar en permanent je garantie....

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:59

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

er plots uitklappen en niet crashen en opnieuw booten dus? klinkt als een mem probleem of een voeding probleem dat dan weer een mem prlobleem veroorzaakt oid. Freezes e.d. zijn meer GRAKA problemen. Heb je een aparte 12Volt bron? zodat je zeker van bent dat je voeding het niet kan veroorzaken. Anders ff een grotere voeding testen lijkt me. Iedere tweaker is bij me welkom voor hulp dus als je een test exemplaar nodig heb hoef je maar aan te bellen ;-)

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Verwijderd

Topicstarter
Fout,

Hij freezed dus , echter niet gelijk.
Bij games kan ik wel een leveltje spelen dan is het gebeurd.

Bij 3Dmark en Aquamark zie ik al artifacts in het menu, en bij het 2e filmpje houdt het op.

Dan moet ik dus zelf alles rebooten.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
beetje wazig om van 300 naar 350 watt voeding te upgraden, neem dan meteen een 500watter.. wat niet betekend dat je dan wel kunt overclocken, maar mogelijkheid blijft er altijd. aangezien je niet een echte tweaker bent zou ik het gewoon even bij standaard clocks laten. de nieuwste videokaarten hebben weinig nut bij overclocken in games, alleen leuk voor de benchies. :)

Verwijderd

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:20:

? :S

Speedfan 4.27
http://img212.imageshack.us/img212/4786/voltages3gz.jpg

• Rey Nemaattori
mja, die doet het dus niet , anders was je pc allang dood :+

enne GT's lopen standaard op 400mhz, dus jouw kaart is van de fabriek uit al OC'ed. Dit kunnen ze hebben, maar ze zuipen er wel significant mee door(10-15 watt ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet :p

Maar in ieder geval doelde ik dus op;

"De core snelheid loopt standaard op 450Mhz en het geheugen op 1.05Ghz ik moest wel even uitproberen wat deze kaart kan hebben. Ik heb de kaart kunnen overklokken naar 500Mhz voor de core en voor het geheugen 1.20Ghz en dat is toch best aardig. Ik heb wat benmarks gedraaid of het wel stabiel loopt en of de prestaties wel aangenaam zijn"

Misschien ligt het idd aan mijn voeding, of gewoon aan een brakke core.
Hopelijk is het niet de brakke core een sterkere voeding is nog aan te schaffen.
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 20:22:
mja, die doet het dus niet , anders was je pc allang dood :+

enne GT's lopen standaard op 400mhz, dus jouw kaart is van de fabriek uit al OC'ed. Dit kunnen ze hebben, maar ze zuipen er wel significant mee door(10-15 watt ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:22:
beetje wazig om van 300 naar 350 watt voeding te upgraden, neem dan meteen een 500watter.. wat niet betekend dat je dan wel kunt overclocken, maar mogelijkheid blijft er altijd.
Maar kan het ook zijn dat hij dus te weinig krijgt, en dat hij daardoor minder presteerd gewoon kijkend naar de stock snelheden van 450mhz en 1.05 ghz.

Als er dus een te lage voeding aan een computer hangt, kan het systeem daar op een paar manieren onder lijden zonder dat je dat eventueel door kunt hebben als 'niet geavanceerde' tweaker. ?

Omdat ik namelijk een leuke aanbieding zag van een Enermax 560Watter.
Pagina: 1