Toon posts:

Domein alias in Exchange 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd ben ik opgezadeld met een project om onze huidige mailserver om te schakelen naar Exchange 2003. Op dit moment gebruiken we NTMail, maar dat even terzijde.

We hebben een paar domeinnamen die we gebruiken, en op elke domeinnaam hebben we dan ook e-mailaddressen. Bijvoorbeeld: "webmaster@productnaam.com" en "sales@bedrijfsnaam.be"

Het externe DNS verhaal verandert hier natuurlijk niet met de nieuwe mailserver.
Maar met NTMail kan ik ook heel eenvoudig een domein alias aanmaken.

Maar hoe kan ik met Exchange 2003 nu een domein-alias aanmaken zodanig dat zowel "webmaster@productnaam.com" als "sales@bedrijfsnaam.be" ook effectief verwerkt worden door mijn server?

Ik heb hiervoor al op Exchange forums rondgeneusd en een paar boeken erbij gehaald, maar van hetgeen ik tot nog toe gevonden heb is dit helemaal niet zo simpel als ik oorspronkelijk zou gedacht hebben.

Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Default repicent policy (of hoe dat ding ook heet) aanpassen is voldoende.
webmaster@domein1 en webmaster@domein2 komen alle twee uit in de mailbox van webmaster@domein1.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is dus blijkbaar veel makkelijker dan ik dacht.
Bedankt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:44:
Default repicent policy (of hoe dat ding ook heet) aanpassen is voldoende.
webmaster@domein1 en webmaster@domein2 komen alle twee uit in de mailbox van webmaster@domein1.
je kan beter van je default policy afblijven en een nieuwe policy aanmaken....

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:02:
[...]

Zit wat in :)

Verwijderd

Move PNS > SA

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 17:02:
[...]

Waarom? Ik pas altijd de default aan(dat betekent niet dat ik heilig ben, maar ik ben nog nooit een situatie tegengekomen waar ik extra policy's moest aanmaken)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 22:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:40:
[...]

Waarom? Ik pas altijd de default aan(dat betekent niet dat ik heilig ben, maar ik ben nog nooit een situatie tegengekomen waar ik extra policy's moest aanmaken)
Ik heb een aantal keren de RUS over z'n nek zien gaan (niet stampen van users) en toen ik een aparte recipient policy aanmaakte werkte alles wel goed. Verder geeft een aparte recipient policy je veel meer flexibiliteit (de default geldt voor alle users) want je kan leuke dingen doen met LDAP filters enzovoort. Zie bijvoorbeeld http://www.petri.co.il/co...es_for_exchange_users.htm
Voor kleinere organisaties speelt dit niet zo.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de input.
RUS ging inderdaad een aantal keer over zijn nek, met een aparte policy was dat probleem ook meteen van de baan.
Pagina: 1