Opteron of Athlon

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 21:19
Oke hier komt die dan volgende week zijn de hcc dagen en ik ga een nieuw systeempje inmekaar zetten. Nu zit ik alleen met het volgende ik ga het systeem vooral gebruiken om te gamen. En ik heb altijd een ahtlon 64 3200 of 3500 willen kopen ligt aan de prijs op de hcc dagen. Maar nu ben ik net eens een beetje rond gaan kijken over die opteron processors (ik dacht dat deze vooral voor servers waren) en ik zag dat die opterons ook erg goed presteren. Nu vroeg ik me eigenlijk af wat ik beter kan kopen een opteron (144?) venus of een athlon 64 ik heb dus helemaal geen verstand op het gebied van de opteron processoren en had hierover graag wat meer informatie. Heeft iemand mischien betrouwbare benchmarks of zelf ervaring hiermee?

thnx alvast (8>

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zijn die opterons verhoudingswijs niet veel duurder? En bovendien, vereisen die dingen geen duur en traag ECC registered geheugen? Of is dat allemaal verleden tijd inmiddels?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:42

Snow_King

Konijn is stoer!

Opteron vereist idd ECC Registered geheugen. (Meende overigens alleen Registered, geen ECC verplicht).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een gamebak wil kun je het beste een Athlon X2 nemen. Want vergeet niet dat je een S940 plank nodig hebt voor je Opteron en die zijn nogal duur.

Verwijderd

kan je anders niet beter kijken voor een FX ipv een opteron? :)
edit:

800 euro cpu laat maar :D

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 15:20 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

wat is de Opteron processor :)
Hier kan je bijna alle informatie over die processor vinden :)

@Terw_Dan:
Volgens mij is dat niet correct wat je zegt, want BalusC zijn site geeft weer:
Opteron DC (Singleprocessor Socket939 - Dual Channel DDR)

[ Voor 42% gewijzigd door Outerspace op 18-11-2005 15:19 ]

Wauw, een sig!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Snow_King schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:17:
Opteron vereist idd ECC Registered geheugen. (Meende overigens alleen Registered, geen ECC verplicht).
Mja, ok, wist de term ook niet precies, maar het gaat om het idee dat het duur en traag is.

[ Voor 55% gewijzigd door Orion84 op 18-11-2005 15:18 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 13:35

Pompiedom

Don't panic

Ik zou zeggen lees je even in in dit topic
[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 16[/rml]
Dan kom je alles wel te weten

het kan gewoon non-ecc unbuffered geheugen aan nu het op 939 bordjes werkt

We create our own reality

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Euhm volgens mij bedoeld ie die nieuwe 939 opterons voor single socket gebruik, niet de 940's

En die nieuwe clocken schijnbaar goed over.

specs

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

pompiedom schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:18:
Ik zou zeggen lees je even in in dit topic
Dan kom je alles wel te weten

het kan gewoon non-ecc unbuffered geheugen aan nu het op 939 bordjes werkt
Het is volgens mijn ook gewoon een SD core, toch?

• Brainstorm86
je hebt ze al voor 150 euro een 144 en voor zover ik weet kan ik gewoon no reg geheugen erop pleuren ? in dat topic ben ik ook al aan het kijken ja

Ik heb het idd over de nieuwe socket 939 opterons overclocken boeit me niet echt maar ze hebben wel 1mb lvl 2 cache iets wat een athlon 64 3200 of 3500 niet heeft

[ Voor 37% gewijzigd door Brainstorm86 op 18-11-2005 15:28 ]

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 13:35

Pompiedom

Don't panic

mad_max234 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:20:
[...]

Het is volgens mijn ook gewoon een SD core, toch?
yups, venus = San Diego maar de opteron componenten zijn beter ge-rate, ook is met een goeie stepping gemiddeld 3,1 Ghz te halen op +- 1,45 v

We create our own reality

Verwijderd

Een kamaraad van mij heeft ook een socket 939 opteron besteld bij een shop, hij heeft gewoon no reg/ecc geheugen. dit werkt gewoon normaal, hij is nog wel bezig met klokken maar hij zei dat die er al wat had gezien die over 3Ghz gingen })

Verwijderd

opteron is echt voor servers , neem een athlon X2 voor games

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 19:00

Krizzie

Progressive Music \o/

De 939 Opterons clocken like hell, sommige doen 3ghz op air! Ook de dualcore broertjes zijn niet al te prijzig ik weet alleen niet hoe goed deze clocken (deze zijn ook in 939 smaak verkrijgbaar)

Geluidswolk

• Brainstorm86
rond de 200 euros dus geen dual core voor mij

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:36:
opteron is echt voor servers , neem een athlon X2 voor games
Volgens mij presteerd een opteron minstens net zo goed in games als een athlon. Ik hoor mensen dit zo vaak zeggen op de verschillende fora. Ik geloof daar niets van (maar correct me if I'm wrong...). Ik zit er zelf ook over te denken om een opteron te kopen. Als je mazzel hebt kan je ze op lucht al bizar overklokken. Check maar even de volgende links:

http://www.vrforums.com/showthread.php?t=40898
http://www.hardforum.com/showthread.php?t=958540
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=78906
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=78887

Ik zou ook even het net gestarte topic "OC athlon/opteron" in de gaten houden:

Veel leesplezier!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 15:48 ]

• Brainstorm86
maarja is er niemand die nu echt het verschil weet tussen deze 2 processors in games ik kan nergens een benchmark vinden waar de opteron 146 wordt gebruikt in games.

• Brainstorm86
lol was net aan het typen thnx
Brainstorm86 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:46:
maarja is er niemand die nu echt het verschil weet tussen deze 2 processors in games ik kan nergens een benchmark vinden waar de opteron 146 wordt gebruikt in games.

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 19:00

Krizzie

Progressive Music \o/

Opteron is het zelfde als de Athlon alleen een ander naam kaartje :)

Een 3700+ (939,1Mb) is het zelfde als een Opteron 148 (939) Alleen de opterons zijn beter getest, en de 2** en 8** hebben een extra HT lijntje voor communicatie met hun broertjes mochten ze die hebben :)

Verder moeten opterons veel "stabieler" zijn, dan gewone desktop cpu's dus krijgen ze vaak een betere core (die dus flink wil ocen!) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Krizzie op 18-11-2005 15:51 ]

Geluidswolk

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-03 12:58
Ik ben ook op zoek naar ongeveer zo'n soort processor, dus voor mij ook een 3200, 3500 of een Opteron.

Opterons zijn er voor s939 en werken met 'normaal' geheugen, dus dat is geen probleem. Maar passen deze Opterons ook op gewone moederborden? Ik ga er geen duur Tyan bord voor kopen.

De 100 serie is best goedkoop. Kijk maar in de pricewatch: http://tweakers.net/pricewatch/cat/325
Een 148 is ongeveer hetzelfde als een 3700 San Diego met ongeveer dezelfde prijs. De 146 boxed loopt op dezelfde snelheid als de 3200 Venice, maar is dan iets goedkoper en heeft 1 Mb cache! :P

• Brainstorm86
Ja precies dat had ik ook net opeens opgemerkt dus ben nu wel erg geinteresseerd in een opteron 146 wil hem niet meeteen overclocken later mischien wel

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik twijfel over hetzelfde :), zal die opteron ook gewoon werken met Kingston ValueRAM? dus n CAS van 3 ofzo op 400mhz...
en wat is de temp van die opteron? want ik twijfel nu tussen AMD64 3200+/3500+ Venice, of de Opteron 146... blijft de Opteron ook lekker koel :)? of niet?
[half off-topic]
ik denk eraan een ASUS A8V Deluxe mobo bij te kopen (heb nog n lekkere AGP kaart), of weet iemand wat beters?

Home Assistant Configuratie V&A

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:13
als je echt wil gaan over klokken zou ik zeggen een opteron 146 moet je wel kijken of je een goede stepping hebt dit zijn een paar goeie steppings:

0530APMW
0540FPMW
0540FPBW

en als je van plan was om een 3200+ te kopen zou ik een opteron 146 kopen want heeft meer cache en is ongeveer net zo duur alleen ze zijn op dit moment moeilijk aan te komen omndat ze heel gewild zijn bij overklokkers.

en als je niet wil overklokken zou ik voor de 3500+ gaan.

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:13
BiG-GuY schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 16:02:
ik twijfel over hetzelfde :), zal die opteron ook gewoon werken met Kingston ValueRAM? dus n CAS van 3 ofzo op 400mhz...
en wat is de temp van die opteron? want ik twijfel nu tussen AMD64 3200+/3500+ Venice, of de Opteron 146... blijft de Opteron ook lekker koel :)? of niet?
[half off-topic]
ik denk eraan een ASUS A8V Deluxe mobo bij te kopen (heb nog n lekkere AGP kaart), of weet iemand wat beters?
ja waarom zou ie niet werken met je kingston valeu ram? Het is een opteron voor de socket 939 dus heeft geen registered geheugen nodig.

temp's zijn gewoon hetzelfde dus ja hij blijft ook lekker koel alleen de opterons hebben geen cool n quit.

als je wil gaan overklokken zou ik geen asus A8V nemen dan zou ik eerder een msi K8N neo 2 platinum nemen kun je goed mee overklokken en is ook agp.

[ Voor 17% gewijzigd door Jazekerrrrr op 18-11-2005 16:08 ]

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-03 12:58
Het probleem is dat er (behalve de Tyan's) bij bijna geen enkel s939 bord staat vermeld dat ze ook Opterons ondersteunen. Dus ik zou heel graag willen weten of ik zo'n Opteron op een s939 bord kan prikken zonder problemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Voordat je een topic opent verwachten we dat je even de moeite doet zelf op zoek te gaan. Aangezien er meerdere topics op GoT hierover lopen heb je vermoedelijk bij het zoeken eea over het hoofd gezien.

Sowieso zijn "Welk ... moet ik kopen?"-vragen nooit op GoT gewenst, want ze zijn altijd met benchmarks, reviews en pricewatch te beantwoorden. Dit is niet anders.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.