Toon posts:

BSOD: NV4_disp.dll

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger had ik het af en toe, maar sinds gisteren regelmatig: BSOD met pagefault en memorydump van NV4_disp.dll, daarna reboot.

hierna probeerde ik de NFORCE drivers 6.66 te installeren en ook de nvidia firewall die erbij zat, daarna de laatste NVIDIA display drivers van de website ( de laatste met verbeterde ondersteuning voor COD2)
nu wilt ie totaal niet meer booten. Op het blauwe startscherm van windows (automatisch inloggen, "windows start nu op...") blijft ie hangen.

zelfs in safe mode blijft ie daar hangen. 1 keer raakte ik binnen, maar toen kon ik die verdomde firewall niet uninstallen!

hier mijn specs

ASUS A8N SLI DELUXE
AMD X2 4400+
GSKILL 2GB f1-3200usu2-2gbhs
POV 7800 GTX
460W enermax power supply

Nu zit ik te denken dat die BSODS misschien komen door een te kleine wattage?
Ik moest al een 24 pins converter kopen om deze op mijn moederbord te doen passen...
Ofwel is het misschien mijn geheugen, nochtans staan die op zeer relaxte timings: 3-4-4-8
ik heb ook geprobeerd het voltage te verhogen tot 2.80 en zelfs 2.85, maar dat hielp ook niet.

It was like this:
1 blue screens NV4_DISP.DLL
2 putting voltage of ram higher
3 installing nforce again
4 uninstalling nforce video drivers
5 unable to reboot, stuck in blue screen windows loading.

vanavond probeer ik de voltages nog wat lager te zetten, misschien dat dat helpt...

Kan mij iemand hierbij wat meer info geven? Of is mijn psu echt niet goed genoeg? heb al gedacht een powerstream te kopen van OCZ (520 watt), misschien beter een 600 W ???

Verwijderd

Je voeding is in iedergeval krachtig genoeg voor dat monster :p

Ten tweede : NV4_disp.dll hier is al eerder aantal post over gedaan.

Ten derde NV4_disp.dll : dat is dus je drivers van je kaart , Die nvidia firewall moet je sowieso weggooien en dan andere proberen misschien nieuwere of oudere.. installeer eens de forceware 82.xx drivers
( geen beta ) bitte , probeer dat later maar eerst fatsoenlijk opstarten !

Verwijderd

Topicstarter
ok, ben al blij dat het niet me voeding is!

ik heb al de andere posts van NV4_disp.dll al gelezen en zo allerlei info uit gehaald, maar omdat ik dacht dat het bij mij toch iets anders zou zijn heb ik toch een post gemaakt. ik hou jullie op de hoogte vanavond!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:46
Zoals gezegd, de firewall van Nvidia niet gebruiken. Levert alleen maar problemen op.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 08:13
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:03:
Je voeding is in iedergeval krachtig genoeg voor dat monster :p

Ten tweede : NV4_disp.dll hier is al eerder aantal post over gedaan.

Ten derde NV4_disp.dll : dat is dus je drivers van je kaart , Die nvidia firewall moet je sowieso weggooien en dan andere proberen misschien nieuwere of oudere.. installeer eens de forceware 82.xx drivers
( geen beta ) bitte , probeer dat later maar eerst fatsoenlijk opstarten !
Als aanvulling kan je ook een NV4_disp.dll BSOD krijgen als de videokaart te warm wordt. Misschien moet je eens kijken hoe het zit met de airflow in die kast.

Vooral het punt dat hij moeite heeft met booten is eigenlijk voor mij een teken dat de videokaart te warm wordt.

Gisteren namelijk hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
aha !

zullen we op letten !

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Ik ken je RAM type niet, maar sommige types CL2/CL2.5 RAM hebben een hekel aan CL3, lopen altijd vast op deze setting, op CL2.5 draaien ze wel goed... Ik weet niet of het helpt, maar het is een idee.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
ok ! zal ik ook op letten.
wat me wel opvalt is dat er enorm veel geheugensettings zijn ivm mijn vorig asus moederbord. Maar op de website van gskill staan er enkele settings, die ga ik dan proberen.

Verwijderd

Zet je RAM eens op 2T inplaats van 1T, als hij natuurlijk al niet op 2T staat, kijken wat hij dan doet.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg em maar niettt in windows !

in safe mode kreeg ik al alles geinstalleerd enzo, maar gewoon wilt ie niet booten. Als ik heel lang wacht kom ik in windows maar heb ik geen icoontjes.

heel raar. Volgens mij probeert ie nog steeds de nvidia firewall geinstalleerd te krijgen, maar blijft ie daar hangen, ik weet niet wat er mis is.

heb bios geupdated naar 1015, heb 81.85 nvidia drivers installed, heb alles van de nvidia firewall eruitgesmeten, ook uit de register met zoeken...

ik ga nu eens SP2 proberen opnieuw te installeren, eens zien wat dat geeft ?

moet em wel hier op de andere pc, waar ik nu opzit, downloaden en op cd schrijven.

btw: safe mode met netwerk lukt niet, alleen zonder netwerk.
ik duw ook altijd escape als hij zegt: duw op escape om d457bus (of zoiets) niet in te laden.

toen dacht ik dat het het netwerk was, maar ik disablede de NICS in mijn bios: nog steeds geen goeie boot.
iemand.?

Verwijderd

Topicstarter
heb het opgegeven en volledige format gedaan: alle problemen blijken nu - voorlopig - opgelost.

volgens mij was het de 6.66 die totaal verkeerd was (6.66 is niet voor XP, maar voor XP 64 bit, maar ik kan mis zijn!)

nu heb ik de 6.65 met de 81.94 drivers en alles loopt ok! :)

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 02:48
6.66 heeft het hier een tijdje prima gedaan onder winxp 32bits. Ik zou soieso nooit de nvidia firewall instaleren, geeft heel veel problemen.

Verder is mijn ervaring met nvidia nforce drivers dat de ene goed werkt en dat ik met de ander niet kan booten.

Verwijderd

Topicstarter
idd, nooit die nvidia firewall installeren, heb moeten formatten :r

Verwijderd

Sinds een aantal weken heb ik dezelfde problemen. Onverklaarbaar heb ik inens een ferme BSOD tijdens games. De temps zijn prima (rond de 60 graden)
Wat bij mij een beetje helpt is teruggaan naar de 78.xx drivers van nVidia. De 81.85 werken helemaal niet, dan kan ik er bijna gif op innemen dat hij vastloopt. Ik zal ook is oudere nForce drivers installeren. Misschien dattie dan weer stabiel loopt.

Verwijderd

Moet je eens proberen cool N Quiet uit te zetten verhelpt vaak ook veel BSOD...

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 18:05

@r!k

It is I, Leclerq

s441558 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:19:
Zoals gezegd, de firewall van Nvidia niet gebruiken. Levert alleen maar problemen op.
Idd, mijn pc werd zo instabiel als wat van dat klere ding.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Cool 'n Quiet staat niet aan bij mij. Ook heb ik de nvidia firewall niet geinstalleerd. Het irriteert me wel dat nVidia geen goeie drivers kan leveren. Als ik het goed begrijp is het een probleem dat al lange tijd bij veel mensen speelt. Je zou toch verwachten dat ze dat nu is opgelost hebben.

Waarschijnlijk zal ik weer een format en install moeten doen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat zegt het Windows Logboek?
Start -> Uitvoeren -> eventvwr.msc /s

Misschien staat daar namelijk (bruikbare) informatie in... :)

Verwijderd

Hee, dat is een goeie tip! Had ik zelf nog niet aan gedacht.

Ga ik vanavond is proberen. Ik zit nu op m'n werk "te werken" O-) .

Thanx

Edit: Geen resultaten waar ik iets aan heb. Alleen dat er een fout is gevonden:"Fout-bucket 249922631"

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 20:58 ]

Verwijderd

Ik heb het probleem gevonden! Het ligt niet aan de nVidia drivers, maar aan de timings van je mem! ?Het bleek dus dat ik ze iets te strak had staan, want dus tot fouten leidde.

Verwijderd

Heb die BSOD ook gehad en lag bij mij zeker wel aan nvidia display driver versie 81.94.
Gebruik nu versie 81.95 en alles draait perfect!

Verwijderd

Hij blijft bij mij nu netjes draaien. Dus voor alle zekerheid wacht ik nog even tot de volgende release van komt van nVidia drivers. :+
Pagina: 1