Toon posts:

fax server

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heey allemaal,

ik ben bezig met een project om de ouderwetse faxen uit een kantoor te helpen, en vervolgens te kunnen faxen via computers via een netwerk.

Er moet gefaxt worden via outlook. De server is een windows 2003 server.

Nu snap ik niet helemaal hoe zo'n faxserver werkt. Ik denk dat er een soort software op de server geinstalleerd moet worden en vervolgens met de clients verbinding maken.

Is hier een goeie gratis oplossing voor?

alvast bedankt,

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb daar op gezocht en heb al veel gevonden.

maar ik zoek eigenlijk meer wat uitleg hoe zo'n faxserver nou werkt, daar kan ik niet echt veel over vinden.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Meestal wordt het geinstalleerd als een printer. Je kunt dan simpelweg printen vanuit een willekeurig programma. Je krijgt dan een venstertje te zien waar je het nummer in kunt voeren. Het werkt net zoals veel PDF-software.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 14:24

JohnD

Bernd

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 20:58

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

djluc schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:41:
Meestal wordt het geinstalleerd als een printer. Je kunt dan simpelweg printen vanuit een willekeurig programma. Je krijgt dan een venstertje te zien waar je het nummer in kunt voeren. Het werkt net zoals veel PDF-software.
Wat ook kan is dat het geheel via je mailclient werkt (je gebruikt dan ook het daar al aanwezige adressenboek) en vervolgens dus de mogelijkheid hebt een document te faxen en/of mailen.

Kijk eens naar bijvoorbeeld GFI Faxmaker of zo... Is niet gratis, maar wel goed....

[ Voor 3% gewijzigd door Stormtrooper op 18-11-2005 13:46 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb overigens ook fax-software gezien met integratie binnen Exchange. Er wordt als het ware een custom email-type gecreeerd op exchange niveau, vervolgens kan je gewoon een email sturen met je attachments, zodra je een fax-recipient (kan uit je contactpersonenlijst of gewoon faxnummer) invult, wordt het formulier iets aangepast, zodat de juiste header erbij wordt geplaatst.

De faxserver haalt deze berichten van de Exchange server op en verstuurd ze vervolgens via een analoge of digitale lijn (bijv. ISDN30).

TS wat zoek je precies, want je vraagt naar de werking (die op elke Fax server leverancier vermeld staat) en vervolgens naar een goeie gratis oplossing :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 07:47
Vidicode
Gebruiken we hier al aardig lang, en werkt perfect!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Misschien ben je het pakket Faxination al tegen gekomen. Ik heb alleen ervaring met Faxination dus hierbij de uitleg hoe dit pakket werkt.

In exchange wordt bij installatie een connector aangemaakt die de faxberichten afvangt en naar faxination server toe stuurt. De gebruikers gebruiken dus hun e-mail client om faxen te sturen door in het aan veld het volgende te tikken: [fax:faxnummer]. Doordat je in het aanveld het [fax:faxnummer] hebt gebruikt herkent de connector dit en stuurt het door naar faxination. Faxination plaatst het in een wachtrij en stuurt het naar zijn faxdevices toe en past eventueel een conversie toe (bijv. naar een tiff bestand) In de server zitten faxkaarten en deze verzenden de faxen. Faxination kan eventueel ook binnenkomende faxen ontvangen en dit op basis van nummer / afzender etc. doorsturen naar een mailbox. Dit is een hele beknopte samenvatting wat dit pakket allemaal kan. Kijk maar eens op www.fenestrae.nl en zoek even op faxination server. Het is een mooi pakket maar zeker in combinatie met speciale faxkaarten erg prijzig. Je volgens mij ook gewone modems gebruiken maar dat wordt niet erg uitgebreid ondersteund. In de nieuwe versie is er ook fax over IP mogelijk mocht je een IPT omgeving hebben.

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk ben ik op zoek naar een gratis fax server. Die te installeren is op een windows server 2003 omgeving en ik dan vanaf de clients via outlook faxen kan sturen en ontvangen. Hij moet gratis zijn ,omdat het voor een schoolproject is maar helaas kan ik niet veel gratis software vinden.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 07:47
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:49:
eigenlijk ben ik op zoek naar een gratis fax server. Die te installeren is op een windows server 2003 omgeving en ik dan vanaf de clients via outlook faxen kan sturen en ontvangen. Hij moet gratis zijn ,omdat het voor een schoolproject is maar helaas kan ik niet veel gratis software vinden.
Check ook dit en dit
Dit is wel voor SBS maar werkt volgens mij hetzelfde.
Fax service moet wel draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Ora et Labora op 18-11-2005 14:03 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:49:
http://www.microsoft.com/...b5-81c8-3ecca4ddde5e.mspx

Internetfax: http://www.microsoft.com/...municatie/e-mail/fax.aspx
Faxen vanuit Windows XP: http://www.microsoft.com/...xen_vanuit_windowsxp.aspx
Faxen via Outlook: http://www.microsoft.com/...ndentie/faxenoutlook.aspx

[ Voor 30% gewijzigd door PcDealer op 18-11-2005 14:08 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
hier kan ik wat mee hartstikke bedankt :)
Pagina: 1