Linksys BEFSR41 V3 icm Belkin

Pagina: 1
Acties:

• martieni
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-03 18:30
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn draadloze ethernet bridge van Belkin. Ik krijg wel een link met de bridge, maar het ip klopt al niet (169.xxx.xxx.xxx nummer) wat al duidt op een mislukte link met de bridge.

De situatie is als volgt:

Hardware:
- Linksys router (type BEFSR41 V3)
- Belkin 802.11g ethernet bridge (type F5D7330), aangesloten met een straight UTP kabel op de router.
- Verder een laptop met een PCMCIA kaartje van Asus (WL100g) met windows configuratie.

De router is vrij standaard ingesteld om de internetverbinding te verdelen over meerdere pc's. Verder is daar geen wachtwoord voor nodig om te connecten. DHCP is enabled.

De bridge heb ik de volgende instellingen meegegeven:
- vast ip adres: 192.168.1.187 (subnet is die van de router)
- subnet mask 255.255.255.0
- gateway 192.168.1.1 (linkt naar de router)
- SSID: Badabingnet
- Mode: infrastructure
- Channel: n/a (kun je niet kiezen)
- network authentication: Shared
- data encryption: 64 bit
- key ID: 1
- network key: 12345
- network key in use: e235485511 (hexagonal key)
- Verder heeft de bridge 3 lampjes branden, voor de power connectie en status geloof ik (alledrie geven een groen lichtje).

Voor de zekerheid ook de instellingen van mn netwerkkaart op mn laptop:
- Standaard windows protocollen en clients zijn geinstalleerd. (werkt ook op andere wireless netwerken)
- bij de netwerken heb ik een wireless netwerk toegevoegd met SSID Badabingnet, authentication Shared, data encryption WEP, netwerk key gekopieerd van de Belkin bridge config. pagina (ook de gewone 12345 code heb ik geprobeerd).
- De authentication pagina is gedisabled.
- Op het connection tabblad is aangevinkt "Connect when available..."
- BTW, ik gebruik WinXP Professional met SP2 (legale versie...jawel!)

Op de software van de bridge kan ik mijn laptop wel zien (via Site survey), en heb ik ook toegestaan op het draadloos netwerk te komen (site survey optie: join).

Ik heb al veel geprobeerd met de instellingen te rommelen, maar het enige wat scheelt is als ik de mode verander van infrastructure naar ad-hoc, dan krijg ik wel een geldig ip van de router, maar ik kan dan alleen op pc's komen die op het netwerk aangesloten zijn... |:(

Wat verder nog vreemd is aan de config pagina is dat als ik mijn laptop zie in de Site Survey, dat deze als Ad Hoc wordt herkend. Als ik de bridge geconfigureer als Infrastructure, en ik geef permissie aan mn laptop om te joinen, schakelt de bridge dus over naar Ad-Hoc... Zelfs als ik op mijn laptop instel dat deze alleen verbinding mag maken met Infrastructure netwerken 8)7 .

Oke, ik heb al best wat ervaring met draadloze netwerken, maar dit ging mij boven mn pet... Iemand die de uitdaging aandurft en mij van een oplossing kan voorzien?

• martieni
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-03 18:30
echt niemand die me kan helpen, plz?