[html/css] Tekst verbergen in FF én IE?

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo, ik wil een regeltje tekst laten verdwijnen, niet weg halen, maar uit het zicht zeg maar. ik heb geprobeerd met
code:
1
2
<span style="display:none;">
<span style="visibility:hidden;">

maar deze werken allebei alleen in IE, en FF werkt weer es een keertje niet mee. met google kom ik terecht bij deze voorbeelden, dus weet iemand hoe ik een regeltje tekst onzichtbaar kan maken, zowel in IE, als in FF?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 22:34

Zoefff

❤ 

De eerste, display:none;, zou toch echt moeten werken hoor. Heb je de omringende code wel juist?

Er is wel een verschil tussen display:none; en visibility:hidden;. De eerste laat niets zien, en neemt ook geen ruimte in. De tweede laat niets zien, maar neemt wél de ruimte in beslag die er normaal nodig zou zijn.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Beide opties zijn gewoon goed hoor :)

Laat eens wat meer code zien (bijvoorbeeld het niet-werkende gedeelte)

edit:
WTF Zoefff, blijf in je eigen subforum :( :*

[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 18-11-2005 12:37 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Thrilled
naja, omringende code is er dus niet echt, ik werk namelijk met een CMS waarin ik html prop... dus hij hoort in FF ook gewoon te werken? 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Thrilled op 18-11-2005 12:43 ]

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:29

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Misschien doet dat CMS iets waardoor het niet werkt? Daarom kan de html die die uitspuugt wel van belang zijn...spit dat eens door zou ik zeggen.

En oppassen met stukken tekst verbergen met veel tekst erin he, kan minder positief ervaren worden door zoekmachines..maar misschien wil je wel iets heel anders

[ Voor 37% gewijzigd door Koetjeboe op 18-11-2005 12:45 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-2">
<title>test</title>
</head>
<body>

<p>Deze tekst is zichtbaar.</p>

<p style="visibility:hidden;">Deze tekst is niet zichtbaar, maar neemt wel ruimte in.</p>

<p style="display:none;">Deze tekst is niet zichtbaar, en neemt ook geen ruimte in.</p>

</body>
</html>

Plak dat eens in een nieuwe (lege) file. Dat werkt bij mij prima hoor.

@Zoeff: Het kan inderdaad veel simpeler, zoals jou voorbeeld. Maar, ik heb in de eerste plaats de DocType er bij gezet omdat dit met sommige CSS problemen de oplossing is. En daarnaast heb ik even alle twee de voorbelden er bij gezet, zodat ook mensen later (via de search) een uitgebreider voorbeeld krijgen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door OkkE op 18-11-2005 12:55 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 22:34

Zoefff

❤ 

Nouja, je kan het ook simpel uittesten natuurlijk.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<html>
<head>
</head>
<body>
    <span style="display:none;">Blaaaaaaaaaat</span>
</body>
</head>

Werkt dit? Dan klopt jou code niet! Werkt het niet? Dan neem ik m'n woorden terug :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Thrilled
wtf, jullie codes werken wel... naja dan neem ik die van jullie maar he :P heeel vaag...

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Zoals koetjeboe al zegt:

Doe je nergens in je CMS een controle op HTML input die zo misschien wordt verwijderd?
Staat je display: none; ook in je HTML code als je een pagina uit je CMS ophaalt?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:52

Reinier

\o/

Thrilled schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:34:
FF werkt weer es een keertje niet mee
:? Omdat jij iets bouwt dat niet klopt...
Pagina: 1