Toon posts:

AMD Athlon 64 X2 4200+ en FSB vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic aangeeft heb ik een AMD Athlon 64 X2 4200+ icm MSI K8N SLI Platinum.

Ik heb goed gezocht en wil mijn uitkomst toch nog even checken:
Klopt het dat de HTT de doorvoer regelt en niet de FSB: deze staat op 200 terwijl deze op 400 zou moeten draaien?

Ik kom er niet meer uit

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:40
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:33:
Zoals de topic aangeeft heb ik een AMD Athlon 64 X2 4200+ icm MSI K8N SLI Platinum.

Ik heb goed gezocht en wil mijn uitkomst toch nog even checken:
Klopt het dat de HTT de doorvoer regelt en niet de FSB: deze staat op 200 terwijl deze op 400 zou moeten draaien?

Ik kom er niet meer uit
Volgens mij:

HTT=FSB
200Mhz DDR (Duble Data Rate) is 2x dus 400Mhz

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:08
Een AMD Athlon64 heeft geen FSB meer omdat de geheugencontroller al op de CPU zit.
De communicatie verloopt via de HTT bus. Als ik me niet vergis, loopt de HTT bus op 200MHz x4.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 23:25
BalusC in de PMG FAQ:
HTT bus: de AMD K8 familie heeft in feite geen FSB in letterlijke zin. Immers, de CPU is voorzien van een geïntegreerde geheugencontroller. De feitelijke FSB is vervangen door een HTT (Hypertransport) bus, waarmee de CPU dus met de buitenwereld (PCI bus, AGP bus, etc) communiceert. De HTT bus is een bi-directionele (communicatie kan tegelijkertijd 2 kanten op) point-to-point verbinding die tussen 2 en 32 bits breed kan zijn. De singleprocessor CPU's van de K8-familie (Sempron, A64, A64 FX, Opteron 1nn en de Mobiles) hebben één 16bits HTT aansluiting. De Opteron 2nn heeft daarnaast een tweede 16bits HTT aansluiting, waarmee deze in een Dual CPU configuratie met de tweede Opteron (en diens geheugencontroller!) kan communiceren. De Opteron 8nn heeft in totaal zelfs vier 16bits HTT aansluitingen. De snelheid van de HTT bus is afhankelijk van de CPU en het chipset. Bij de CPU's varieërt deze tussen 800MHz (Socket754) en 1000MHz (Socket939/940). Bij de chipsets varieërt deze tussen 600MHz (bijv. nForce3) en 1000MHz (bijv. nForce4). Let wel: ook hier kunnen marketinglui misbruik maken van de bi-directionele karakter van de HTT bus. Een 1GHz HTT bus wordt dan ineens aangegeven als een 2GHz HTT bus. Een 1GHz HTT bus heeft per richting een maximum bandbreedte van 4GB/s (1GHz x 16bit (2 bytes) x DDR).
Hier kun je eventueel de rest ook nog lezen:
PMG FAQ

iRacing Profiel

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

De AMD Athlon 64 X2 heeft een 1GHz Hyper Transportbus. 5x200MHz dus.
Volgens mij hebben andere, nieuwere processoren ook een 1GHz Hyper Transportbus :)

edit:
Wat de meneer boven mij zegt dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door Thandor op 18-11-2005 13:19 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

zie de FAQ dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.