Toon posts:

Exchange store (2003) lost space

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mailbox verwijderd waar +/- 170.000's mail in stonden. Ik wil graag de ruimte weer terug hebben die deze mailbox in beslag nam in de store. Hoe kan ik dit doen?

is het mogelijk om de Exchange Store zijn "lost space" te laten vrij geven?

Verwijderd

De retention tijd staat standaard op 30 dagen. Over een maand is deze ruimte dus weer beschikbaar. (je kan de retention tijd ook op b.v 1 dag zetten).
Hierna kun je een offline defragmentatie forceren om de fysieke grootte van de database te verkleinen..

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:02

Arno

PF5A

In Exchange 2003 zit een mailbox cleanup agent. Als je deze draait dan heb je na een paar minuten de mogelijkheid de mailbox te purgen en de ruimte vrij te maken.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Arno schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:33:
In Exchange 2003 zit een mailbox cleanup agent. Als je deze draait dan heb je na een paar minuten de mogelijkheid de mailbox te purgen en de ruimte vrij te maken.
Dat is dus helaas niet waar... de ruimte blijft dan gewoon gereserveerd in de totale database! :'(

[edit1]
Ik heb het even na gekeken... en ik mis +/- 9GB.

Fysieke Store size (13,5GB) - (de grootste mailboxen en Public Folders opgeteld + een schatting voor de kleintjes = 4.5GB)
[/edit1]

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:31:
De retention tijd staat standaard op 30 dagen. Over een maand is deze ruimte dus weer beschikbaar. (je kan de retention tijd ook op b.v 1 dag zetten).
Hierna kun je een offline defragmentatie forceren om de fysieke grootte van de database te verkleinen..
met eseutil.exe Dit is hem inderdaad... thx! _/-\o_

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 18:06
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:36:
[...]
Ik heb het even na gekeken... en ik mis +/- 9GB.

Fysieke Store size (13,5GB) - (de grootste mailboxen en Public Folders opgeteld + een schatting voor de kleintjes = 4.5GB)
Damn, das wel heel erg extreem. Ik heb ooit een keer 580mb gehad aan niet vrijgegeven ruimte in de database en deze was in totaal 23gb. Tijd voor een offline defragmentatie dus...

Verwijderd

da's toch wel basis Exchange werk hoor :)
http://support.microsoft.com/?id=255035 en http://support.microsoft.com/?id=256352 onder andere. Je wilt alleen een offline defrag doen als je zoals jij een hoop data hebt verwijderd, anders moet je gewoon lekker online maintenance z'n werk laten doen.

Verwijderd

Zie wilhemstroker. Ik vind je startpost met betrekking tot initiatief en zelfwerkzaamheid ook een beetje mager.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.