Toon posts:

[CSS] bordertag in FireFox en IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een poosje gezocht te hebben op google. (zoekopdracht) heb ik geen bevredigend resultaat gevonden.

Het gaat om het volgende:

Wanneer ik in CSS een thin border maak, is hij in FireFox exact 1 pixel breed, in Internet Explorer is hij echter 2 pixels breed. Dit is zeer storend (en zorgt voor misvormingen). Mijn vraag is nu? Hoe komt het dat de CSS in IE niet 'thin' is, of is de definitie van thin niet goed?

En als laatste hoe los ik dit dan op?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
1px maken ipv thin?
border: 1px solid #000000;

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 22:34

Zoefff

❤ 

'thin' is natuurlijk relatief. Fx vind 'thin' blijkbaar 1px, IE vind 2px nog 'thin'. Oplossing is gewoon een absolute waarde neer zetten:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.class {
    border:1px solid #000;
}

offtopic:
^^ Met stom :P

[ Voor 10% gewijzigd door Zoefff op 18-11-2005 11:33 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het geen optie om

Cascading Stylesheet:
1
border: 1px solid whatever_color; 

te gebruiken. Het zou heel goed kunnen dat IE (of Firefox) een iets andere opvatting van thin heeft :)

edit:
hoezo traaaaaaaaaaaaaaaaaag

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 18-11-2005 11:36 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:35:
Is het geen optie om

Cascading Stylesheet:
1
border: 1px solid whatever_color; 

te gebruiken. Het zou heel goed kunnen dat IE (of Firefox) een iets andere opvatting van thin heeft :)

edit:
hoezo traaaaaaaaaaaaaaaaaag
Oke de oplossing is er, maar waarom zegt IE thin = 2 en FF = 1, volgens mij is thin toch een W3C var? of zit ik er naast...

Bedankt trouwens allen

• danslo
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:37:
[...]

Oke de oplossing is er, maar waarom zegt IE thin = 2 en FF = 1, volgens mij is thin toch een W3C var? of zit ik er naast...

Bedankt trouwens allen
En sinds wanneer houdt IE zich aan W3C regels/vars. :P
Idd, heel weinig dus. Vandaar ook dat er zoveel problemen zijn met het valideren + werkend krijgen van de site in IE en firefox.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 22:34

Zoefff

❤ 

Juist niet dus. De property 'thin' is idd door het W3C verzonnen (net zoals 'thick', 'big', 'normal', etc.), maar er zijn door hen geen vaste waarden aan gehangen, dat laat men over aan de browsermakers.

Daarom zijn de marges en paddings van paragrafen, font-size van headers en dus ook de border-breedten verschillend in Fx en IE omdat die beiden voor een andere interpretatie hebben gekozen.

Oplossing is dus om gewoon absolute waarden te gebruiken, dan heb je geen last van bovenstaande :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:41:
Juist niet dus. De property 'thin' is idd door het W3C verzonnen (net zoals 'thick', 'big', 'normal', etc.), maar er zijn door hen geen vaste waarden aan gehangen, dat laat men over aan de browsermakers.

Daarom zijn de marges en paddings van paragrafen, font-size van headers en dus ook de border-breedten verschillend in Fx en IE omdat die beiden voor een andere interpretatie hebben gekozen.

Oplossing is dus om gewoon absolute waarden te gebruiken, dan heb je geen last van bovenstaande :)
Duidelijk:D Bedankt allen, weer wat wijzer geworden nu nog ff testen in opera ;)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

cls schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:39:
[...]

En sinds wanneer houdt IE zich aan W3C regels/vars. :P
Idd, heel weinig dus. Vandaar ook dat er zoveel problemen zijn met het valideren + werkend krijgen van de site in IE en firefox.
W3c zegt het volgende over thin:
The interpretation of the first three values depends on the user agent. The following relationships must hold, however:

'thin' <='medium' <= 'thick'.

Furthermore, these widths must be constant throughout a document.
thin heeft dus geen absolute waarde! ;)

spuit 11

[ Voor 7% gewijzigd door LuCarD op 18-11-2005 11:46 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• danslo
  • Nu online
Waarom is mijn post verwijdert zonder modbreak/melding oid? Wordt zoiets gezien als een troll? Het is toch zo dat IE de W3C richtlijnen niet volgt? Ik snap niet zo goed waarom mijn post verwijdert is :P

edit: Oh anders zie ik ff een PM te laat...
:/ Waarschuwing omdat ik meedeel dat IE niet zo goed is met het volgen van W3C standaarden. Maargoed, het zal wel.

[ Voor 29% gewijzigd door danslo op 18-11-2005 12:23 ]

Pagina: 1