Toon posts:

[Probleem] 6800LE Stock -> Zalman

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Zalman koeler gekocht en nu wil ik deze op mijn 6800le monteren.
Afbeeldingslocatie: http://www.3dchip.de/TestCenter/2004/6800LE/6800LEBilder/Bildergro%DF/kuehler3.jpg
Ik krijg hem er met geen mogelijkheid vanaf :(
Weet iemand hoe dat ding eraf gaat ?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 11:10 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:55

Outerspace

Admin General Chat
Je wil de originele eraf hebben neem ik aan?
Zitten er geen pennetjes op die je naar beneden moet drukken? Ja dus, want hij staat vooraan op de foto :+

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
ja daar was ik ook al achter :+ onder die kaart zitten nog ijzeren pennetjes maar die zijn met geen mogelijkheid in te drukken. :( daarom vraag ik het ook :(

Verwijderd

lol

Dat zijn pennetjes die moet je indrukken , dan knijp je de onderkant dicht van die pennetjes zitten soort haakies aan waarmee die achter het bordje blijft haken. en dan trek je ze er dus uit , kijk ook of er geen schroefjes zitten .

anders knip je ze eraf :P

waarschijnlijk moet je de bovenkant van je koeler dat plastic eraf slopen en daar zitten denk ik schroefjes naar die stalen pennetjes toe....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 14:16 ]

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:16
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:15:
lol

Dat zijn pennetjes die moet je indrukken , dan knijp je de onderkant dicht van die pennetjes zitten soort haakies aan waarmee die achter het bordje blijft haken. en dan trek je ze er dus uit , kijk ook of er geen schroefjes zitten .

anders knip je ze eraf :P

waarschijnlijk moet je de bovenkant van je koeler dat plastic eraf slopen en daar zitten denk ik schroefjes naar die stalen pennetjes toe....
Als hij dan er nog niet afgaat moet je dat koperen blok met belijd :9 naar links en rechts draaien (de koelpasta kan ook nog wel eens vrij stevig blijven plakken)

toevalig moet ik morgen ook mij Leadtek 6800LE demonteren voor een VGA waterblock

Verwijderd

Topicstarter
:) Ik heb nu een stukje plastic eraf weten te halen.:P

(aleen het kleine stuken met LEADTEK erop dat aan de zijkant vast zit:/)

Het zat namelijk vast met kleine schroefjes. De koeler zit gewoon vast met 4 dikke schroeven waar je niet bij kan :( heb de fan er al uit gehaald en daar onder zit KOPER
:XIk zou echt niet meer weten hoe ik dat ding eraf zou moeten krijgen.

Verschuiven lukt niet. En met m'n nagels eronder lukt ook al niet. |:(

Iemand een BREEKIJZER ???? :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=34461

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 19:03 ]

Verwijderd

Heb je de witte pushpins nu al losgemaakt?
Verder gewoon alle schroeven losvijzen die je maar tegenkomt en dan zullen we verder zien ;)

Na elke stap alles een goed bestuderen en er zo proberen achter te komen hoe de zaak bevestigd is en niets forceren.

losvijzen = losschroeven

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben er net achter gekomen dat je de metalen pinnetjes gewoon kan los draaien |:( eenmaal losgedraaid viel hij er zo af _/-\o_

Verwijderd

TrIsTaN_tDb15 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:24:
[...]

Als hij dan er nog niet afgaat moet je dat koperen blok met belijd :9 naar links en rechts draaien (de koelpasta kan ook nog wel eens vrij stevig blijven plakken)
Onthoud wel dat niet alle kaarten met pasta werken, sommigen werken ook met hittegeleidende lijm. Als je daaraan gaat wrikken in de veronderstelling dat je met pasta te maken hebt, dan heb je na een paar seconden mooi een koelblok met een halve core aan de onderkant in je handen :+

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 22:26 ]

Pagina: 1