If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
maar dat lijken me nogal basis problemen die je hebt, zou je niet beter stap voor stap beginnen en eerst wat experimenteren met velocity en dan later die content manager erbij nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Cuball op 18-11-2005 11:15 ]
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Verwijderd
1) ja ze kunnen naast elkaar
2) nee ze overschrijven niet
Dan even wat meer uitleg: De uri van een taglib heeft (binnen je applicatie) helemaal niets te maken met een of andere locatie op internet. Het is enkel een interne benaming. Deze benaming kun je terugvinden in een willekeurige .tld. De tld wordt (tegenwoordig) meegeleverd in de jar van je gewenste library (je heeft niks meer in je web.xml aan te geven).
Nog 1 vraagje, waar is dat voorbeeld template dan op gebaseerd? volgens mij heeft velocity namelijk eigen taglibs. Waar haden ze dat tempalte.tld dan vandaan? Er staat niets over in het voorbeeld!
If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!
template.tld is dus iets waar je zelf niets moet in aanpassen.
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Die TLD definities staan over het algemeen in je WEB-INF. Deze definieren min of meer wat en wie de zaken afhandeld.vinnyb schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:39:
Top guys, thanx!
Nog 1 vraagje, waar is dat voorbeeld template dan op gebaseerd? volgens mij heeft velocity namelijk eigen taglibs. Waar haden ze dat tempalte.tld dan vandaan? Er staat niets over in het voorbeeld!
Overigens ben ik ook bezig met MMBase op dit moment en ik kan je vooraf alvast waarschuwen dat je véél zelf moet uitzoeken aangezien de documentatie indien aanwezig redelijk summier is. Neem overigens gerust contact op, misschien kunnen we elkaar nog een beetje bijstaan
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
MMBase is niet zo'n probleem hier. Het is reeds al geinstalleerd, en de mensen hier hebben het al vaak gebruikt, dus wat dat betreft geen probleem.. Maarre, tuurlijk, wie weet kunnen we elkaar helpen!Basszje schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:33:
[...]
Die TLD definities staan over het algemeen in je WEB-INF. Deze definieren min of meer wat en wie de zaken afhandeld.
Overigens ben ik ook bezig met MMBase op dit moment en ik kan je vooraf alvast waarschuwen dat je véél zelf moet uitzoeken aangezien de documentatie indien aanwezig redelijk summier is. Neem overigens gerust contact op, misschien kunnen we elkaar nog een beetje bijstaan
Nu alsnog mijn vraag... de inhoud van mijn web-inf map:
1
2
3
4
5
6
7
| servertje:~/templates/WEB-INF> ls -ali total 24 3768697 drwxr-xr-x 4 viloket viloket 4096 Apr 18 2005 . 3768686 drwxr-xr-x 17 viloket viloket 4096 Oct 21 09:48 .. 3768707 drwxr-xr-x 11 viloket viloket 4096 Sep 29 11:38 config 3768927 drwxr-xr-x 3 viloket viloket 4096 Mar 15 2005 lib 3768973 -rw-r--r-- 1 viloket viloket 8123 Apr 18 2005 web.xml |
Ik zie geen tlds mapje.. jij misschien wel?
Nu zal ik die dus nog moeten installeren... Alleen, nogmaals, WAAR vindt ik die template.tld zoals bijvoorbeeld in mijn voorbeel in OP?
ik kan hier wel wat vinden, en hier ook, maar is dat hetgene dat in het voorbeeld ook is gebruikt? Of hebben deze een andere syntax? Welke zou ik eventueel wel moeten hebben?
[ Voor 1% gewijzigd door vinnyb op 18-11-2005 13:33 . Reden: foutje in url tag.... ]
Verwijderd
Verwijderd
Er wordt gesproken over custom JSP tags, dus met een custom taglib, hoe zou je die 'custom' dingen kunnen krijgen bij de JDK van sun?
Kijk hier eens in:
http://www.javaworld.com/...jspweb/jw-0915-jspweb.zip