[JS] Formulier in opener submitten vanuit popup*

Pagina: 1
Acties:

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik zit met een probleem. Het is een vrij basic javascript vraagje. maar ik kom er niet uit

Ik heb een popup geopend met javascript. Nu wil ik in dat popup op een buttonklikken en dan wordt automatisch het "form" van de opener gesubmit.

ik doe dit zo
code:
1
onclick="javascript:opener.self.document.adress.submit();"

Dit werkt niet. Nu weet ik dat er veel meer mogelijkheden zijn. Dus "self" weghalen of window.opener.... of ipv document.adres:: document.all.

Maar dit werkt allemaal niet. |:( Ik begrijp ook niet het verschil tussen window.opener of opener.self. (beide werkt niet bij mij)

Jochemmol

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

onclick is al een JS event handler, dus javascript: hoeft er echt niet bij hoor ;)

Wat je volgens mij gewoon kan doen is:

JavaScript:
1
2
3
4
5
window.opener.forms[0].submit();

// of

window.opener.forms['form_naam'].submit();

Overigens wel een heeeeeeel basic vraagje, wat je met 2 tellen zoeken op google ook had kunnen vinden. Als dit je probleem niet is, dan is het wellicht handig om iets meer code (alleen relevante) te posten.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Jochemmol
Oke bedankt. :)

Ja de vraag is erg besic. Maar ik bedoel eigenlijk dat je een popup(1) opent vanuit een frame en met die popup(2) nog een popup opend. Als er in popup(2) op submit gedrukt word dat moet popup(1) gesloten worden. en het frame moet document adres gesubmit worden. :|

Beetje omslachtig allemaal maar dat is de bedoeling. Maa volgens mij kan dat niet in JS. Misschien in de onunload van popup(1) de submit van het frame zetten.

Jochemmol

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je weet dat opener naar je parent window verwijst, heb je al zelf geprobeerd, tweemaal naar een opener te verwijzen (puur om te kijken of het werk). Weet zo niet uit m'n hoofd of dat kan, maar zou wel het eerste zijn wat ik ging proberen. ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Jochemmol
wat ik heb gedaan. en het werk :P maar of het handig of de beste oplossing is weet ik niet.

Als popup(2) word gesubmit dan roept deze een javascript functie aan die staat in Popup(1). Deze functie submit de gegevens in het frame. Dus het werkt wel maar of het de beste oplossing is :?

Jochemmol