Toon posts:

[Final cut pro + quicktime] daadwerkelijk een grote bug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk sinds kort met Final cut pro. een fantasties programma voor video bewerking. was eerst adobe primiere gewend, maar dit is toch wel iets fijner!

Ik heb Final cut pro versie 5, cinema tools, livetype, compressor en dvd studio pro. als ik een film heb gemonteerd in fcp, en deze exporteer naar bv een mov file, krijg ik een schitterend beeld op mijn Mac (Mac mini). haar scherp beeld en geen problemen. als ik dit zelfde bestand op een windows machine draai, krijg ik een en al ellende. beeld knipperd, lijnen, onscherp, enzo.

Ik heb alles instellelingen al geprobeerd met de compressor. zelfs als ik er geen compressor over heen zet krijg ik nog problemen.

Ik heb een aantal mensen al benaderd, en deze zeggen dat er maar 1 oplossing is: monteren, terug op dv tape spoelen, inladen op een windows machine, en exporteren. lijkt me een beetje omslachtig, moet toch wel een gemakkelijker manier zijn?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:21

botoo

💀 too old to die young

Waarom wil je het op een windows pc afspelen en hoe?
Je zou er evt een dvd van kunnen maken met DVD-StudioPro, dan is het iig wel goed afspeelbaar.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-02 11:47
Gewoon omdat quicktime onder windows zuigt?

Verwijderd

Topicstarter
er zit idd een grote fout onder quicktime for windows (versie 7) maar zal eens proberen met dvd studio pro

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Als je op een mac een quicktime movie maakt en afspeelt op een Windows computer heb je dan ook laatst van de verkeerde kleuren (gamma meuk) of is dat alleen een Windows -> Mac issue?

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zegt dat je m exporteert naar .mov, maar dat is alleen maar een container, net als .avi voor windows. Welke compressor gebruik je voor het maken van de .mov? Sorenson, DV?
Als je m exporteert met Sorenson is er misschien een deinterlacing probleem, dat (deinterlacen) moet je dan al tijdens het exporteren doen. Als het DV is, laat het bestand dan gewoon met de extensie .dv, dan kan onder windows bijvoorbeeld gewoon Windows Media Player het bestand afspelen.
Iets meer info is dus gewenst...

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1