Toon posts:

[Excel] Een commando uitvoeren m.b.t. starten applicatie

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Misschien zal er wel iets heel erg simpels zijn, maar ik zie het waarschijenlijk over het hoofd.

Wat ik wil is in een Excel document een comanndo uitvoeren:

c:\windows\system32\mstsc.exe -v:<server> /console /f

Dit zou je kunnen toevoegen door een hyperlink, maar dat werkt alleen maar tot c:\windows\system32\mstsc.exe -v:192.168.1.1 /console /f

Hebben jullie enig idee of dit opgelost kan worden? en als kan zonder waarschuwingen van dat het niet veilig is etc.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tussen quotes zetten?

En wat betreft de waarschuwingen, kan je even kijken naar de mogelijkheden binnen VBA om waarschuwingen en / of foutmeldingen te onderdrukken.

[ Voor 78% gewijzigd door BtM909 op 18-11-2005 11:02 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Je kan misschien een batch bestandje maken met die het programma met de juiste argumenten opstart.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Ik begrijp dat je het programma wel aan de praat krijgt?
probeer dan eens te expirimenteren met aanhalingstekens (enkele, dubbele?)
En waarschuwingen... tja, een werkblad wat min of meer "zomaar" een programma kan uitvoeren -is- onveilig, of iig. verdient een waarschuwing. Als jij dit ding op je site zet en ik het download vindt ik het wel lekker dat excel even waarschuwt. (niet dat je dat gaat doen, maar dat betekend wel dat MS daar waarschijnlijk rekening mee heeft gehouden terwijl ze excel in elkaar knutselden)

Je zou (n.a.v. BtM909) wel je excel in anti-paranoia stand kunnen zetten, maar ik denk dat als iemand anders het bestand gebruikt er altijd en waarschuwing zal zijn. Je kan dus niet in het bestand meegeven dat dit OK is.

[ Voor 19% gewijzigd door onkl op 18-11-2005 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het tussen quotes zetten heeft geen zin, dit had ik zelf ook al op diverse manieren geprobeert.
Je zou het inderdaad in een batch bestand kunnen zetten en vervolgens die dmv een hyperlink openen, maar er zal dan altijd een console window van de batch file zichtbaar blijven.

Nu zou je een batch file kunnen maken met een HIDE commando en vervolgens daar de andere batch file aanroepen. Maar dit vind ik geen oplossing.

Mits er een commando bestaat om in 1 batch bestand bijv. het console niet weer te geven en vervolgens het commando uitvoerd vind ik het ook voldoende.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 17:41
Kan je geen link naar een snelkoppeling maken en daarin het volledige commando opgeven? Of gaat het om een Excel-bestand dat op meer dan één computer (zonder "installatie", dus snelkoppeling meekopiëren) moet kunnen draaien?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in excel de pc's zetten die ik kan overnemen met Extern Bureaublad.
Nu heb ik totaal de manier van een Snelkoppeling vergeten. Ik heb nu idd een snelkoppeling aangepast en in Excel geplaatst en dan werkt het wel afgezien van de waarschuwingen.

Bedankt voor het heldere idee 8)7
Ben hard toe aan het weekend blijkbaar :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 12:30 ]

Pagina: 1