Toon posts:

Internet valt elke twee uur uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, dit soort probleem is al vaker aan de orde geweest, maar ik heb nergens een goede oplossing kunnen vinden. Ik hoop dat er misschien iemand is die het wel weet.

Ik heb sinds een week een nieuwe E-tech wireless modem/router met een aantal pc's erachter en al jaren Versatel Family. Nu valt elke keer internet uit na precies twee uur. De verbinding tussen de PC's en het modem/router blijft echter bestaan, de pc's behouden gewoon hun IP (via DHCP toegewezen) en ook de connection status van het modem geeft aan dat de verbinding met Versatel door blijft lopen.
Na handmatige reboot van het modem doet internet het weer en begint na twee uur precies hetzelfde verhaal.

Het is echter ook in 5 % van de gevallen voorgekomen dat het modem na twee uur een spontane reboot deed, waardoor internet het weer deed.

Ik kan niet goed zeggen of het met het oude modem ook was omdat die echt compleet gal was.

Instellen vaste IP maakt niet uit, wired of wireless maakt niet uit, hoeveel computers je er ook aan hangt of maar eentje, lease in het modem op 1 of 24 uur, hij blijft uitvallen.

Versatel natuurlijk gebeld en het was een bekend probleem ("o is er al weer een nieuw model van E-tech?") en ze zouden het doorgeven aan de centrale (lekker makkelijk) en dan zou het inmiddels al dagen opgelost moeten zijn, maar natuurlijk is dat het niet.
Ben bezig met E-tech helpdesk maar die lijken het ook niet goed te weten.

Ik wil gewoon uitsluiten dat het aan het modem ligt. Kan iemand me dat misschien zeggen of ander advies?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 10:31 ]

Verwijderd

Ga naar je lokale pc-boer en vraag of je daar zo'n modem/router kunt lenen. Betaal eventueel een brogsom, en als het goed blijft werken....betaal je de rest bij en dan houd je dat ding gewoon. :)

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Blijft de DNS-server van je modem gewoon werken? M.a.w., ligt ook echt je verbinding naar buiten eruit of is het slechts DNS dat stopt?

Verwijderd

Topicstarter
JeRa schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:41:
Blijft de DNS-server van je modem gewoon werken? M.a.w., ligt ook echt je verbinding naar buiten eruit of is het slechts DNS dat stopt?
Ik weet niet goed hoe ik dat moet checken maar in ieder geval ligt alles naar buiten eruit, ook MSN messenger bv.

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:44:
[...]

Ik weet niet goed hoe ik dat moet checken maar in ieder geval ligt alles naar buiten eruit, ook MSN messenger bv.
Hoe komt het eigenlijk dat je vorige modem ook kapot was? Verder lijkt het me ook een goed idee dat je een ander modem gaat uitproberen :)

Verwijderd

Topicstarter
JeRa schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:56:
[...]

Hoe komt het eigenlijk dat je vorige modem ook kapot was? Verder lijkt het me ook een goed idee dat je een ander modem gaat uitproberen :)
Geen idee, maar die was echt gal, was steeds heel luid aan het tikken en je kon er niet eens meer inkomen. Internetverbinding viel ook steeds weg terwijl verbinding tussen pc's en modem/router wel bleef maar daar heb ik geen data van want toen hield ik het nog niet bij. Op een gegeven moment was er helemaal geen verbinding meer te krijgen met dat ding. Daarvoor altijd prima gewerkt twee jaar lang.
Denk je niet dat het aan Versatel kan liggen, aan hun DHCP server ofzo?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 11:08 ]

Pagina: 1