Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
is het niet zo dat ze jou gsm moeten repareren en na 3x? een alternatief moeten aanbieden?
en heb je de voorwaarden van je provider al doorgekeken?
en heb je de voorwaarden van je provider al doorgekeken?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
zulke dingen hebben ze allemaal afgeschermd. Alleen mijn vrienden hebben ook allemaal problemen met deze telefoon.
Ik heb zoiets van "er is een product op de markt gebracht dat niet voldoet aan kwaliteit". Type maar is in google in over samsung d500. Als klant heb je recht op kwaliteit.
Ik had al een mailtje gestuurd naar samsung zelf, kijken hoe ze erop reageren. Ik hoop niet met een standaard template
Anders ga ik naar de consumentenbond
Ik heb zoiets van "er is een product op de markt gebracht dat niet voldoet aan kwaliteit". Type maar is in google in over samsung d500. Als klant heb je recht op kwaliteit.
Ik had al een mailtje gestuurd naar samsung zelf, kijken hoe ze erop reageren. Ik hoop niet met een standaard template
hier staan regels over garantie:
http://www.stichtingdeomb...ebied/consument/nwwet.htm
Alleen er staat niet wat voor rechten je hebt als een telefoon 2 keer kapot gaat binnen de garantie tijd.
Alleen er staat niet wat voor rechten je hebt als een telefoon 2 keer kapot gaat binnen de garantie tijd.
Ik heb al verhalen gehoord van mensen die tegen de 5x terug zijn geweest met die telefoon. Dusja het lijkt me niet dat je na 2x een nieuwe krijgt.
Ik ben overigens nog "maar" 1x terug geweest.
Ik ben overigens nog "maar" 1x terug geweest.
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
als goed kan je beroep doen op deze wet:
Ook na de garantie van 6 maanden, loopt garantie op een product door. U moet dan wel bewijzen dat u recht heeft op garantie. Dat u bijvoorbeeld niet verantwoordelijk bent voor de schade of het gebrek. Of dat het product niet de eigenschappen bezit voor een normaal gebruik. De wet gaat er namelijk vanuit dat product de eigenschappen heeft, die u er van verwachtte. Bijvoorbeeld dat een A-merk wasmachine toch zeker 7 jaar probleemloos meegaat, of een computer drie jaar. Dit heet de ´economische levensduur´ van een product. De levensduur hangt vaak af van de prijs van een product. Een A-merk gaat over het algemeen langer mee dan een B-merk. Gaat het product eerder kapot, dan heeft het dus niet de verwachtte eigenschap en kunt u aanspraak maken op garantie.
Het product voldoet gewoon niet aan de verwachtingen en economische levensduur.
Ook na de garantie van 6 maanden, loopt garantie op een product door. U moet dan wel bewijzen dat u recht heeft op garantie. Dat u bijvoorbeeld niet verantwoordelijk bent voor de schade of het gebrek. Of dat het product niet de eigenschappen bezit voor een normaal gebruik. De wet gaat er namelijk vanuit dat product de eigenschappen heeft, die u er van verwachtte. Bijvoorbeeld dat een A-merk wasmachine toch zeker 7 jaar probleemloos meegaat, of een computer drie jaar. Dit heet de ´economische levensduur´ van een product. De levensduur hangt vaak af van de prijs van een product. Een A-merk gaat over het algemeen langer mee dan een B-merk. Gaat het product eerder kapot, dan heeft het dus niet de verwachtte eigenschap en kunt u aanspraak maken op garantie.
Het product voldoet gewoon niet aan de verwachtingen en economische levensduur.
Verwijderd
isomis schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:33:
hier staan regels over garantie:
offtopic:
ik krijg echt zwaar kriebels als ik zo dat stuk van de ombudsman lees.. wat een incomplete en niet kloppende onzin.. "economische levensduur" "overal in europa dezelvde bescherming" sjees
.. de strekking mag dan wel kloppen, maar de uitwerking laat nogal te wensen over voor zo'n organisatie
ik krijg echt zwaar kriebels als ik zo dat stuk van de ombudsman lees.. wat een incomplete en niet kloppende onzin.. "economische levensduur" "overal in europa dezelvde bescherming" sjees
2 maanden voor een kapotte trilfunctie? dat is overgens zowiezo al belachelijk voor een telefoon welke nieuw, en dus alom verkrijgbaar (same for reserveonderdelen, die hoeft samsung echt niet op bestelling te gaan maken) is.
er zijn trouwens geen keiharde wettelijke regels welke zeggen "x keer repareren en dan recht op ontbinding ". Heeft hier wel eens een topic over gelopen op got (over een ipod geloof ik) waar dit redelijk uitvoerig besproken is
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 12:48 ]
mag je niet als klant een keuze maken tussen vervangen of laten repareren?
Daarnaast is de economische levensduur van deze telefoon niet correct.
Daarnaast is de economische levensduur van deze telefoon niet correct.
Pagina: 1