Video beveiliging camera software

Pagina: 1
Acties:
  • 4.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08 15:28
Ik heb hier een computer die binnenkort in gebruik gaat als beveiliging camera pc. Daarbij wil ik thuis kunnen kijken op de camera's dus moet er ook een een of ander remote iets op zitten dat ik over het internet kan kijken en uiteraard alleen ik.

Nou heb ik veel zitten googlen maar ik kan helemaal geen goede programma's hier voor vinden. of ze werken goed maar dan zit er geen remote module in of het werkt niet als er wel een remote module in zit. Nou hoop ik dus dat jullie een goed programma voor mij kunnen vinden of weten.

Ik heb digi-watcher al geprobeert maar die herkent mijn capture kaart niet...

alvast bedankt!

Verwijderd

Welke programma's heb je al getest?
Ik gebruik webcamxp, ik zit niet thuis, maar daar zat voor zover ik weet wel een remote optie in.

• NEOeo
Ik heb er niet zo veel getest, omdat ik heb gegoogled en daar al veel heb gefilterd.
Standaard bij mijn capture kaart zat trouwens pico2000 en deze heeft dus totaal niet wat ik nodig heb.

WebcamXP getest maar werkt ook niet...

[ Voor 50% gewijzigd door NEOeo op 18-11-2005 12:00 ]

• NEOeo
is er iemand die mij hiermee verder kan helpen???

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:06

The Zep Man

🏴‍☠️

NEOeo schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:01:
is er iemand die mij hiermee verder kan helpen???
*steekt zijn hand omhoog*

Ik heb hier geen professionele ervaring mee, maar heb wel verschillende softwarepakketten uitgeprobeerd. Kijk is naar Active Webcam. Alle 'key features' van dat programma kan je ook op die site vinden. Het ondersteund el-cheapo USB camera's, maar werkt ook met IP-camera's. Voor de rest zit er uitgebreide motion tracking in. Tevens zijn de systeemeisen laag.

Enig 'nadeel' is dat het shareware is. Voordeel is dat het niet duur is en dat ze het in verschillende vormen aanbieden. Een versie met motion tracker is al beschikbaar voor $49.

Hier is een overzicht van de features van de verschillende versies.
Hier is een prijslijst te vinden.

Note: dit is geen reclame en ik heb deze software maar heel kort geprobeerd. Ik ben benieuwd of er nog andere vergelijkbare (betere, open-source?) software beschikbaar is.

[ Voor 46% gewijzigd door The Zep Man op 21-11-2005 10:12 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• NEOeo
het lijkt erop alsof mijn capture kaart, de pico 2000, alleen met de originele software van pico werkt.
dat is alleen nogal een simpel programma's me weinig functies en kan al helemaal niet beelden sturen over het internet naar een client.

in apparaten beheer staat gewoon video capture device..
maar active webcam herkent hem niet.

ik heb de pico2000 basic UCC4A:
http://www.ucltech.com/ProductsOverview.html
in de diagram op die pagina onderaan staat wel dat het over internet naar een remote client kan maar dat ik dus nergens vinden in mijn software dat alleen maar remote wil over het netwerk.

heeft iemand een idee?

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Een bedankje voor mijn vorige bericht mag er wel vanaf, eh? ;) (just kiddin')

Ik wist niet dat je van deze specifieke beveiligingscombinatie gebruik wou maken. Misschien moet je is naar hun Multicast product kijken, dat samen zou moeten werken met Pico 2000.

Al wil je toch gebruik maken van Active Webcam, dan heb je volgens mij WDM capture drivers nodig. Op deze site hebben ze deze drivers ("Universal WDM Capture Driver"). Gebruik op eigen risico!. In het lijstje met ondersteunde hardware staat ook de "Pico2000 4 Port Card".

[ Voor 94% gewijzigd door The Zep Man op 21-11-2005 11:22 ]

• NEOeo
oke hier je bedankje:
THNX MAN _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ;)

nee ff serieus ik zal het ff proberen en verslag uitbrengen :)

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

NEOeo schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:25:
oke hier je bedankje:
THNX MAN _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ;)
Het was als grap bedoeld. Ik neem normaals al aan dat mensen die geholpen worden op GoT het waarderen. ;)
ik zal het ff proberen en verslag uitbrengen :)
Ik zou graag de resultaten willen weten.

Hier kan je volgens mij de meer up-to-date versie van de universele WDM-driver vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 21-11-2005 11:29 ]

• NEOeo
naja ik heb nu die oudere versie en die werkt in ieder geval! ik zal die nieuwere wel ff installeren misschien dat die iets beter werkt.

weet je of er misschien ook gratis programma's zijn die bieden wat ik nodig heb?

en het bedankje van mij was ook min of meer als grapje bedoeld (het overdreven gedeeldte) en inderdaad ik waardeer de hulp hier enorm :*)

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

NEOeo schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:04:
naja ik heb nu die oudere versie en die werkt in ieder geval! ik zal die nieuwere wel ff installeren misschien dat die iets beter werkt.

weet je of er misschien ook gratis programma's zijn die bieden wat ik nodig heb?
Natuurlijk kan je ook overwegen om het product aan te schaffen. De prijs is ook weer niet zo hoog als de 'professionele' oplossingen.

"Gratis" (freeware/open-source) programma's ben ik (nog) niet tegengekomen die hetzelfde doen als Active Webcam. Zal er vanavond is een kleine zoektocht aan besteden, maar ik heb er al eerder naar gezocht...

• NEOeo
graag...

in ieder geval bedankt!

• NEOeo
Hey heb je nog wat voor me kunnen vinden??

• NEOeo
Heeft iemand misschien nog een tip voor een goed gratis programma voor video camera beveiliging. Opnemen en te bekijken via internet?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:34
Volgens mij kan Windows Media Encoder streamen naar het internet. Opnemen zal het ook wel kunnen :)
Pagina: 1