Toon posts:

Mobo + processor kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn pc blijft hangen zodra ik heb opstart. het power ledje en ventiltoren gaan aan maar geen beeld, en geen bios piepjes.
ik heb mn pc al volledig gestrip, alleen mn mobo, processor en 3d kaart zitten er nog in.
Mijn pc: chaintech apogee mobo,athlon xp 2400 processo, geforce 4, 64 mb 3dkaart en 512 ddr geheugen.
weet iemand wat er nu kapot is?
alvast bedankt,
Anton

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Denk dat je mobo stuk is heb namelijk hetzelfde gehad :X. Als je tenminste niets bijzonders met je CPU hebt gedann O-) Welkom om GoT btw

[ Voor 43% gewijzigd door MasterMike op 18-11-2005 09:55 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Wellicht kun je de troubleshooter over dit soort problemen even doornemen. Daar staat een hoop nuttige info in, en mogelijke oorzaken cq oplossingen.

Check in elk geval even of je grafische kaart goed in het AGP-slot zit.

Ik denk dat een bios reset ook wel zou kunnen helpen. In het boekje van je moederbord staat wel waar het jumpertje daarvoor zit.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er al even een oude kaart in gezet, en dat maakt niks uit.
zal vanmiddag als ik thuis ben ff die troubleshouting door nemen.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Je openingspost is ook wat beperkt... Wat is er gebeurd voordat je dit soort problemen kreeg? Heb je iets vernaderd aan je instellingen, hardware of software? Heb je spanningsproblemen gehad? (kortsluiting/blikseminslag o.i.d.)

Vergeet niet je BIOS te resetten - dat heeft soortgelijke problemen bij mij recentelijk opgelost (wel een totaal ander systeem)
En misschien heeft je voeding de geest gegeven?

Weet iemand hier of dit chaintech moederbord ook last had van het "brakke condensatoren"-probleem?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:47:
Hallo,

Mijn pc blijft hangen zodra ik heb opstart. het power ledje en ventiltoren gaan aan maar geen beeld, en geen bios piepjes.
ik heb mn pc al volledig gestrip, alleen mn mobo, processor en 3d kaart zitten er nog in.
Mijn pc: chaintech apogee mobo,athlon xp 2400 processo, geforce 4, 64 mb 3dkaart en 512 ddr geheugen.
weet iemand wat er nu kapot is?
alvast bedankt,
Anton
Plaats de voeding eens terug, en kijk eens wat hij dan doet?

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-03 18:31
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:47:
Zonder geheugen doet geen enkel moederbord veel meer dan alleen piepjes geven. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
er zit natuurlijk nog wel een voeding in hè.
en ook met geheugen gebeurt er niks..
en ik krijg dus GEEN piepjes.

ik heb er recentelijk niks aan veranderd, heb wel ongeveer een half jaar terug er een nieuwe hdd in gezet en daarvoor de bios geupgrade, daardoor blijft hij hangen bij het opnieuw opstart, maar ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft.

denk ook niet dat de voeding kapot, maar dat zal ik eens moeten testen.

heb trouwens nog geen brakke condensatoren gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist geprobeert de cmos te resetten, en dat had geen effect.
Toen ik de troubleshooting door las bedacht ik me wel dat de pc drie jaar lang in een ongeaard stopcontact heeft gezeten. kan dat zulke problemen veroorzaken?

Nog wat betere info over het probleem: ik heb al een lange tijd dat de pc af en toe niet wil opstarten, precies dezelfde symptomen als nu maar toen kon je gewoon de stekker eruit trekken en opnieuw insteken, en klaar. de laatste verandering die ik heb gedaan was dus die nieuwe hdd, maar die heeft het een lange tijd gedaan, dus ik denk niet dat het er mee te maken heeft.
Gister heeft de pc het voor het laatst gedaan, ik was Gta: SA aan het spelen toen we moesten eten, na het eten was de pc totaal vast gelopen en sinds dien heb ik het probleem.

Spanningsproblemen: geen idee, het heeft laatst wel geonweerd maar niet echt in de buurt ofzo. wat misschien wel mogelijk is, is dat de voeding af is, het is een naamlose 350W voeding, Cheap-ass spul dus, en volgens die troubleshooting was dat wat weinig voor een athlon xp + geforce 4.

Ik hoop dat dit genoeg info is, als er meer van belang is dan zeg het maar.

Anton

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de voeding omgewisseld met een andere pc en die pc werkt wel gewoon.
wat voor mij dus nog overblijft is het moederbord en de processor.
heeft iemand enig idee hoe ik van een van beide kan bekijken of die kapot is?
alvast bedankt,
Anton
Pagina: 1