Toon posts:

Wireless met de LiveBox maar dan geen 2,95 de maand!

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
8)

Ik heb een leuke tip die ik zelf nu werkend heb en ZEKER NIET moeilijk is.
Als je Wireless verder wilt met Wanadoo-> LiveBox -> 256 PC's (max..maar lijkt me genoeg)

Bestel dan een Accespoint voor 20-30 Euro, wel een 54g of hoger (= 54Mbit of meer).

Verbind deze Accespoint (ik heb zelf een LinkSys, http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

Na 10 maanden (10 * 2,95) is de wireless optie je eigendom ipv door blijven betalen aan Wanadoo. Als je de helpdesk beld zeggen ze wel direct, zonder dat het uitmaakt wat het is : ohhh dat ligt aan de Accespoint. Met een beetje kennis weet je beste kerel/mevrouw (werken die er..??) dat dit absolute B*ll Sh*t is.

Ik zit trouwens in Wijk bij duurstede....ach het is mooi wonen hier maar het is niet echt A..B..of C zeg maar.....

Trouwns ik haal met de 4096/640 400K. En voor de genen onder ons die zcih steed afvragen hoe werkt dat met de Mbit en Kbit dowload berekeningen.....

Simpel, je deelt de xxMbit door 8 en dat is de Kbit download... DUS 20.000Mbit / 8 = 2.500 Kbit (je weet wel...de basics...in 1 BYTE zitten .....jawel....8 bits....

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat wil je nu zeggen? Ik denk dat de meeste Tweakers wel zelf weten dat ze een AP aan hun modem/router kunnen hangen voor draadloos te kunnen surfen :?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:51

ralpje

Deugpopje

Welkom op GoT. Een faq hebben we al, dus die hoef je niet voor ons te schrijven. :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:08:
Simpel, je deelt de xxMbit door 8 en dat is de Kbit download... DUS 20.000Mbit / 8 = 2.500 Kbit (je weet wel...de basics...in 1 BYTE zitten .....jawel....8 bits....
20.000MBit/8 = volgens mij 2.500KByte :?

[ Voor 78% gewijzigd door Apie! op 18-11-2005 09:15 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:08
Apie! schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:14:
[...]

20.000MBit/8 = volgens mij 2.500KByte :?
2.500 MEGAbyte ;)

• Apie!

Apie!

ohja, ik focuste me alleen op die bits/bytes :)

[ Voor 7% gewijzigd door Apie! op 18-11-2005 09:17 ]

Blown past falling sands

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:08:
8)

Ik heb een leuke tip die ik zelf nu werkend heb en ZEKER NIET moeilijk is.
Als je Wireless verder wilt met Wanadoo-> LiveBox -> 256 PC's (max..maar lijkt me genoeg)

Bestel dan een Accespoint voor 20-30 Euro, wel een 54g of hoger (= 54Mbit of meer).

Verbind deze Accespoint (ik heb zelf een LinkSys, http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

Na 10 maanden (10 * 2,95) is de wireless optie je eigendom ipv door blijven betalen aan Wanadoo. Als je de helpdesk beld zeggen ze wel direct, zonder dat het uitmaakt wat het is : ohhh dat ligt aan de Accespoint. Met een beetje kennis weet je beste kerel/mevrouw (werken die er..??) dat dit absolute B*ll Sh*t is.

Ik zit trouwens in Wijk bij duurstede....ach het is mooi wonen hier maar het is niet echt A..B..of C zeg maar.....

Trouwns ik haal met de 4096/640 400K. En voor de genen onder ons die zcih steed afvragen hoe werkt dat met de Mbit en Kbit dowload berekeningen.....

Even wat vragen, want ondanks dat ik de opzet snap, mis ik wat. Laat ik vooraf stellen, ik ben geen wanadoo abonnee, dus in dat opzicht kan ik het niet goed zien.

1. Je spreekt over 10 maanden voor wireless betalen, terwijl je met je eigen access point sowieso geen wireless van 10 maand hoeft te nemen. Je sluit neem ik aan je access point aan op de UTP uitgang van de Livebox, die er altijd op zit?!

2. De wireless wordt je eigendom... Wat bedoel je met de wireless? De activatie van Wanadoo van de wireless optie in de modem (staat die normaal uit), een wireless netwerkkaart voor je desktop/laptop om het signaal op te vangen, nog iets anders?

3. Als het goed is kun je toch gewoon een standaard livebox nemen en op de UTP een access point/wireless router aansluiten die het signaal de lucht in pompt zonder verdere wireless ondersteuning van wanadoo?

• Apie!

Apie!

Hij bedoelt ook jouw punt 3.

Blown past falling sands

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:51

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:17:
[...]

Even wat vragen, want ondanks dat ik de opzet snap, mis ik wat. Laat ik vooraf stellen, ik ben geen wanadoo abonnee, dus in dat opzicht kan ik het niet goed zien.

1. Je spreekt over 10 maanden voor wireless betalen, terwijl je met je eigen access point sowieso geen wireless van 10 maand hoeft te nemen. Je sluit neem ik aan je access point aan op de UTP uitgang van de Livebox, die er altijd op zit?!

2. De wireless wordt je eigendom... Wat bedoel je met de wireless? De activatie van Wanadoo van de wireless optie in de modem (staat die normaal uit), een wireless netwerkkaart voor je desktop/laptop om het signaal op te vangen, nog iets anders?

3. Als het goed is kun je toch gewoon een standaard livebox nemen en op de UTP een access point/wireless router aansluiten die het signaal de lucht in pompt zonder verdere wireless ondersteuning van wanadoo?
En wij maar denken dat het basic stuff was. :+
Wat TS probeert te zeggen, is dat je voor ongeveer drie tientjes een draadloos AP hebt, die je inderdaad zo aan de ethernetpoort van je LiveBox hangt. Vervolgens kun je dus draadloos surfen, wat je normaal gesproken 2,95 per maand extra kost.
Na 10 maanden heb je dus 10 x 2.95 = 29,50 bespaard, en je draadloze AP terugverdient. Normaal gesproken blijf je op dit punt gewoon 2,95 doorbetalen aan Wanadoo, en als je overstapt naar een andere provider ben je niet meer draadloos. Als je zélf je AP koopt, betaal je dus niets extra's meer, en blijft je AP je eigendom en kun je hem ook gebruiken bij een andere provider.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
We zijn in iedergeval lekker wkkr geworden.

Bedankt voor de opbouwende kritiek.

blggrs, it's bna weekend, relax.
8)7
Juist, de wireless accespoint is dan je eigendom en je betaald dan niet die %%$ 2,95 per maand zolang je leeft en een contract hebt met Wanadoo.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Pfff..... dacht dat het een baanbrekend topic was.... gaat het over het draadloos maken van je internetverbinding... so '90's...

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 08:53

4POX

Everybody is wired

Nu nog een mogelijkheid om die livebox weer terug te zenden.. En dan heb ik die 12 euro besparing op jaarbasis ook weer te pakken

(En voor het geval er weer kapitalisten weer beginnen dat het maar 12 euro is. Een student kan daar wel weer een week van eten)

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

4POX schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:15:
Nu nog een mogelijkheid om die livebox weer terug te zenden.. En dan heb ik die 12 euro besparing op jaarbasis ook weer te pakken

(En voor het geval er weer kapitalisten weer beginnen dat het maar 12 euro is. Een student kan daar wel weer een week van eten)
Hahaha hou op, wat eet je dan, vogelvoer?

Een tsjingbak bij de AH kost al 5 Euro, een patatje met wat saus ook al snel 2,50 tot 3 Euro, een redelijk brood dat niet 7 dagen heeft gelegen zit zo op 1,5 Euro waar er 1 tot 2 van door gaan per week. Beetje vlees kip, gehakt of wat dan ook, zo weer 2 tot 3 Euro. Als ik zo 5 tot 7 dagen tel (evt. weekend bij pa en ma als student) dan zit ik toch al snel op een Eurootje of 40 per week en dan hou je het al aardig minimaal hoor (denk aan je beleg op brood, kaas)

Geweldige post, maar helaas 12 Euro per jaar is idd peanuts. Kun je niks voor doen tegenwoordig, welkom tot de echte wereld van het kapitalisme

Verwijderd

ralpje schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:19:
[...]

En wij maar denken dat het basic stuff was. :+
Wat TS probeert te zeggen, is dat je voor ongeveer drie tientjes een draadloos AP hebt, die je inderdaad zo aan de ethernetpoort van je LiveBox hangt. Vervolgens kun je dus draadloos surfen, wat je normaal gesproken 2,95 per maand extra kost.
Na 10 maanden heb je dus 10 x 2.95 = 29,50 bespaard, en je draadloze AP terugverdient. Normaal gesproken blijf je op dit punt gewoon 2,95 doorbetalen aan Wanadoo, en als je overstapt naar een andere provider ben je niet meer draadloos. Als je zélf je AP koopt, betaal je dus niets extra's meer, en blijft je AP je eigendom en kun je hem ook gebruiken bij een andere provider.
Het is ook basic stuff, want de vragen zijn juist gesteld omdat ik het al zo vreemd vond dat dit gepost werd. Het e.e.a. was nogal krom omschreven, ik denk mis ik wat of is het nu zo simpel. Vandaar gewoon nog even wat vragen om te kijken of er toch niet wat anders bij zou kunnen zitten wat iemand met Wanadoo wel zou weten en een niet abonnee niet ;)

Goed uitleggen is nl. ook een vak apart

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 08:53

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:44:
[...]

Hahaha hou op, wat eet je dan, vogelvoer?

Een tsjingbak bij de AH kost al 5 Euro, een patatje met wat saus ook al snel 2,50 tot 3 Euro, een redelijk brood dat niet 7 dagen heeft gelegen zit zo op 1,5 Euro waar er 1 tot 2 van door gaan per week. Beetje vlees kip, gehakt of wat dan ook, zo weer 2 tot 3 Euro. Als ik zo 5 tot 7 dagen tel (evt. weekend bij pa en ma als student) dan zit ik toch al snel op een Eurootje of 40 per week en dan hou je het al aardig minimaal hoor (denk aan je beleg op brood, kaas)

Geweldige post, maar helaas 12 Euro per jaar is idd peanuts. Kun je niks voor doen tegenwoordig, welkom tot de echte wereld van het kapitalisme
Ik eet geen kant en klaar voedsel en frituur zooi. Een vers brood bij de aldi kost 37 cent. En beleg haal ik ook bij de aldi. En vlees moet je slim aanpakken. groot inkopen bij de c1000 als ze een aanbieding hebben. Lekker invriezen. Ik heb op dit moment ook hele andere prioriteiten met mijn geld. En dat is dus niet voor voedsel.

AKA Rinkel weblog

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Leuke tip, maar voordat Wanadoo met de Livebox kwam, waren er ook al Wanadoo klanten die een wireless netwerk hadden. Niets nieuws dus.
Over de kosten: er zijn ook mensen die al 25 jaar huur betalen aan PTT/KPN voor hun draaischijftelefoon. Die hadden als ze toen een telefoon hadden gekocht ipv gehuurd ook een half jaar kunnen eten van het geld dat ze hadden bespaard.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.