Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

iPAQ hw6515 en langzame GPS navigatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weken een iPAQ hw6515. Ik ben erg blij met het toestelletje en tevreden met de gebruikersinterface.

Ik heb TomTomv 5.00 Benelux erop geladen, omdat je met de meegeleverde GPS navigatie alleen kaarten tegen betaling van de TomTom website kunt downloaden.

Nu merk ik alleen dat de GPS navigatie in TomTom wel erg "achter de feiten aanloopt"!

Ik ben al op heel wat forums geweest, HP, PocketPC, etc...maar niemand heeft echt een oplossing.

Ik ben nu op zoek naar twee dingen:

1. wat zijn de exacte juiste instellingen voor de onboard GPS module?
ik gebruik: Andere kabel-NMEA-GPS; 57600; Internal AGPS NMAE ; OK

en

2. is er iets te doen aan de GPS-lag, het achterlopen van GPS informatie?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:00
Probeer het eens op 9600baud.
En dat achterlopen schijnt een bekend probleem te zijn, maar helaas is er nog oplossing voor.

Verwijderd

Topicstarter
suspect schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:07:
Probeer het eens op 9600baud.
En dat achterlopen schijnt een bekend probleem te zijn, maar helaas is er nog oplossing voor.
Waarom 9600 proberen? Zit daar een gedachte achter?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De ingebouwde GPS van de HP Messenger is gewoon zwakker vergeleken met de meeste losse modules. 9600 baud snap ik ook niet omdat de default baudrate voor het NMEA protocol 4800 is.

http://www.google.com/sea...d=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Alors.

• Marco
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:41:
[...]

Waarom 9600 proberen? Zit daar een gedachte achter?
Nou, omdat de meeste ontvangers het sowieso doen op die snelheid.
Als je te hoog gaat zitten, zoals 57600, dan heb je kans die 'ie niets doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gisteren eens geprobeerd op 9600. Maar ik ontvang af en toe eens een goed signaal in de auto.

Ik heb hem een paar keer na een aantal minuten maar uitgezet. Hij krijgt geoon geen fix! En dat terwijl hij wel steeds een paar satelieten ontvangt.

Hoe moet je dat schermpje aflezen trouwens? Van de GPS Status? Ik heb al de handleiding goed doorgenomen, maar die helpt me niet verder. Behalve dat het belangrijk is om regelmatig "GPS quick connect" te updaten....

Zou het met een losse antenne sneller gaan?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Heb je ooit al een fix gehad dan? De almanac moet eerst gevuld worden met de juiste informatie van de GPS satellieten. Na de eerste fix zal dan, als je de ontvanger uitzet en een paar uur later weer aanzet, de volgende fixen slechts een minuutje duren.

Dat er connectie met de ontvanger gemaakt wordt betekent dat je niet meer hoeft te prutsen met de baudrate.

Belangrijk is dat je VRIJ zicht naar de hemel hebt (ook geen hoge gebouwen om je heen), en dat ding ook niet achter warmtewerende voorruiten plaatst. Probeer het dus eerst uit in de achtertuin of balkon.

En ja, de ingebouwde ontvanger van de hw6515 is over het algemeen zwakker dan een losse ontvanger, of een PDA met flap-uit ingebouwde GPS antenne. Mijns inziens is de hw6515 het ook net-niet, ook niet qua eenhandig bedieningsgemak. Misschien de volgende generatie dan maar.

[ Voor 30% gewijzigd door Stereotomy op 22-11-2005 18:45 ]

Alors.

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-11 20:50
Er is een update van TomTom uit: 5.21

Weet iemand of die het probleem van langzame navigatie oplost?

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

• Marco
DaWit schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 13:25:
Er is een update van TomTom uit: 5.21

Weet iemand of die het probleem van langzame navigatie oplost?
Deze nieuwe versie heeft de volgende nieuwe functies en verbeteringen:
Verbeterde telefoonfunctionaliteit voor uw toestel. Zie de compatibiliteitslijst voor meer informatie.
TomTom NAVIGATOR is nu compatibel met Microsoft Windows(tm) Mobile 5.0-toestellen. Zie de compatibiliteitslijst voor meer informatie.
;)

• DaWit
Dank je wel Suspect, maar dat had ik natuurlijk ook al wel gelezen. Het feit dat een changelog kort en bondig is, hoeft niet per se te beteken dat er niet wat andere (voor een kleine doelgroep interessante en dus niet de moeite waard om te vermelden) problemen zijn aangepakt.

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

Verwijderd

Na TomTom te hebben geupdate naar 5.21
Quick GPS Connection naar 1.28 http://www.globallocate.com/mobile/downloads.html#changeLog

Lijkt het dat het beter gaat met GPS hopen dat het zo blijft.
Begin er wel van te balen ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 11:01 ]

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
hier zit een forum dat er ook over klaagt http://mobilitytoday.com/forum/showthread.php?t=9592 volgens deze site http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=61569

quote uit laatste link;
Ik kreeg net weer een belletje van HP.
Ze hebben bevestigt dat het interne gps probleem een eigenschap is van het apparaat en dat er geen oplossing voor is.
Ze boden nu ook eindelijk aan om dat ze het apparaat terug willen kopen(buyback).
Dit heeft alleen geen zin meer want ik had het apparaat net 2 dagen geleden verkocht omdat een andere medewerkster van hp al zei dat het buyback afgewezen was.

Als iemand de hw65** koopt om ook als navigatie te gebruiken let dan wel op dan je aan de interne gps weinig heb en dat je alsnog een bluetooth of seriele gps moet aanschaffen.

Het is belachelijk dat zo'n bedrijf een apparat op de markt brengt wat niet naar behoren werkt.

[ Voor 68% gewijzigd door Gem1e op 01-02-2006 22:00 ]

• DaWit
Ik heb een oplossing gevonden: http://www.gpspassion.com...=23432&whichpage=7#301098

Eindelijk!! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
precies,

bij mij werktie update als een trein, niet meer na-ijlen, zeer accuraat.

eindelijk perfect!

nou nog een officiele update van HP!

Verwijderd

Er is inmiddels een Patch van HP waar zelfs een nog nieuwere versie van Quick GPS in zit.
Ik geloof 2.13

De patch update de gehele HP dus een vrij ingrijpende patch.

Enige probleem HP heeft deze nog niet vrijgegeven. Maar als je lang genoeg doorzeurt
kun je het geluk hebben dat je het van hun ftp af mag halen :-) Dus gewoon ff e supportdesk bellen van hp :+

By the way, de patch is echt een hele verbetering en zeker op gps gebied.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 14:06 ]

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-11 17:14
Ik heb de file binnen gehaald, maar er staat geen *.cab file in? Of is dit de *.xml file?
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:19:
[...]

precies,

bij mij werktie update als een trein, niet meer na-ijlen, zeer accuraat.

eindelijk perfect!

nou nog een officiele update van HP!
Pagina: 1