[KPN-DSL] ADSL verliest regelmatig linesync (ISDNsharing)

Pagina: 1
Acties:

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Situatie:
ISDN-lijn met daaroverheen ADSL (KPN/xs4all). Ik heb de laatste tijd heel veel last van een linesync die niet meer werkt, ook is mijn telefonie voorzien op dat soort momenten van een flinke hoeveelheid ruis.
Ik heb mijn modem al vervangen, maar dat helpt niet (eigenlijk tegen beter weten in). KPN zegt dat mijn lijn goed is. Als ik de splitter er uit haal dan heb ik nog steeds last van of een slechte telefoon of een zeer instabiele adsl-verbinding. Het opvallende is dat het meestal 's avonds vroeg is (tot een 20:00) daarna gaat het weer beter, maar ook niet altijd. Wat zou ik nog kunnen doen voordat ik een monteur laat komen? Ik zat zelf nog te denken aan de contactdoos in de meterkast (ISRA-doos, is een normale telefoonaansluiting), maar misschien dat de experts nog iets anders weten?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Probeer je telefonie of DSL eens of het goed blijft werken zonder splitter als je maar één ding tegelijk aansluit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Meer info aub:
- Modem vervangen door een ander type? Of hetzelfde type? En welke model/type is dat dan?
- Welke snelheid heb je, en wat is je afstand tot de centrale?
- Woon je in een wijk met veel andere adsl gebruikers?

[ Voor 5% gewijzigd door joopv op 18-11-2005 08:04 ]

Verwijderd

Je hebt toch wel een NT1 versie 4 of hoger he?

• teigetjuh
  • Niet online
Ok.

Nog wat aanvullende info. Gebruik een speedtouch home isdn (getweaked) vervangende is hetzelfde type. Ik heb geen andere modems en aangezien ik eind van het jaar ga verhuizen en de ISDN-lijn eruit gaat wil ik geen nieuw isdn modem kopen. Ik heb een NT1 S4. en als ik zonder de splitter werk, kan ik maar 1 ding gelijk aansluiten.
;) Ik krijg namelijk geen twee RJ11-stekkers in 1 aansluiting ;)
Als ik dus 1 ding aansluit heb ik dezelfde problemen.

Ik heb een basic abo. Het heeft altijd goed gewerkt, afstand tot de centrale is een kleine 800 meter, geen idee of er veel adsl-gebruikers in de buurt zitten...... Wel een aantal kabel-klanten met een open netwerk....

[ Voor 20% gewijzigd door teigetjuh op 18-11-2005 08:42 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dus met twee verschillende modems met een korte kabel in z'n eentje direct op de ISRA valt jouw adsl signaal weg. Als dit klopt, dan kan je van mij geen tips meer krijgen, tenzij de kabel die je gebruikte ruk is.

kpn heeft waarschijnlijk geconstateerd dat het signaal in de centrale nog wel goed is en denkt daarom dat het aan jouw bekabeling ligt en willen dat (ik gok onder voorwaarden? :)) bij je komen controleren. Als jij zeker weet dat jouw set netjes is aangesloten en je eigen bekabeling het probleem niet veroorzaakt, kan je beter zon monteur laten komen om het probleem verder te onderzoeken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Aangezien ik het zelfde probleem als de TS heb gehad dit weekend.
Wil ik vragen of het aangesloten is zoals op mijn illustratie.

Is dit niet het geval even alles omleggen en het zou weer moeten werken.

Afbeeldingslocatie: http://img481.imageshack.us/img481/5884/aansluiten1jq.th.jpg

Werkt het niet dan is je splitter stuk gegarandeerd!

• teigetjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:10:
Aangezien ik het zelfde probleem als de TS heb gehad dit weekend.
Wil ik vragen of het aangesloten is zoals op mijn illustratie.

Is dit niet het geval even alles omleggen en het zou weer moeten werken.

[afbeelding]

Werkt het niet dan is je splitter stuk gegarandeerd!
Dit is inderdaad de situatie zoals ik deze normaal heb. Met een quattrovox ipv webvox. Splitter kan het niet zijn, want als ik het modem of de NT1 rechtstreeks aansluit dus zonder de ander heb ik de problemen ook nogsteeds...

Tot hoever meet de KPN?? tot in de centrale? dan zijn er nog de nodig meters waar het fout kan gaan.....

Verwijderd

teigetjuh schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:46:
[...]

Dit is inderdaad de situatie zoals ik deze normaal heb. Met een quattrovox ipv webvox. Splitter kan het niet zijn, want als ik het modem of de NT1 rechtstreeks aansluit dus zonder de ander heb ik de problemen ook nogsteeds...

Tot hoever meet de KPN?? tot in de centrale? dan zijn er nog de nodig meters waar het fout kan gaan.....
klopt dat had ik ook rechtstreeks op de nt1 kast en nog geen goede line sync
zelfs rechstreeks op de contact doos had ik geen goede line sync.

bel ook even je profider en blijf kpn pesten.
als jij zeker weet dat de fout niet thuis licht maar richting de centrale.
moet je blijven drammen

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Als je modem direct op de ISRA zit en je hebt problemen met linesync en modem is al gereset, is het provider bellen en dan moeten ze via KPN gaan zorgen dat het signaal goed binnenkomt.

Verwijderd

Aarsbuds0r schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:15:
Als je modem direct op de ISRA zit en je hebt problemen met linesync en modem is al gereset, is het provider bellen en dan moeten ze via KPN gaan zorgen dat het signaal goed binnenkomt.
[kpn mederwerker modus]

bellen op goededag met knp techische dienst wij hebben vernomen dat u problemen heeft met u inkomende lijn.

[ja klopt]

heeft u alles goed aangesloten zitten. ik zeg nee want ik kan kiezen of delen internetten of bellen.
nu ben ik aan het internetten dus kan niet bellen.
uurtje daarvoor nog even mijn line getest slechte linesync enzo.

kpn dan wil ik met u de bedradig langs lopen.
afijn ik had alles goed aangesloten gehad zoals hij zij dat het moes.
uurtje eerder werkte het niet.

naar zijn gesprek ineens heel goed.

hou er rekening mee dat ze je de schuld in je schoenen willen schuiven
om je een domme consument te laten lijken.

succes met je linesync TS

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 22:06
Heb hier 100% identiek probleem, alleen grotere afstand tot centrale (2500m), we hadden eerst basic, toen dat omhoog ging naar 3200/768 kregen we gedonder, af en toe verbinding dood. Teruggegaan naar lite en alle problemen weer uit de wereld. Ondertussen een ander modem aangeschaft (ST 546i), nu heeft KPN de snelheden van lite ook weer verhoogd, dus weer 3200/500, nu weer dezelfde problemen. Als je iets vind, laat het me weten, ik zit nog steeds te wachten op een telefoontje van KPN waarvan ik vernam dat er "binnen minimaal 5 dagen contact op zou worden genomen", dat is natuurlijk ondertussen al weer sinds vorige week maandag het geval, maandag weer eens bellen, hopelijk niet weer of andere hopeloze allochtoon aan de telefoon.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
KoenFaro schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 21:21:
Heb hier 100% identiek probleem, alleen grotere afstand tot centrale (2500m),
Helemaal niet hetzelfde probleem dus.
we hadden eerst basic, toen dat omhoog ging naar 3200/768 kregen we gedonder, af en toe verbinding dood. Teruggegaan naar lite en alle problemen weer uit de wereld. Ondertussen een ander modem aangeschaft (ST 546i), nu heeft KPN de snelheden van lite ook weer verhoogd, dus weer 3200/500, nu weer dezelfde problemen.
Had je anders verwacht dan? Met 2,5km is 3.2Mb downstream heel riskant.

[ Voor 3% gewijzigd door joopv op 18-11-2005 22:13 ]

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
ik kan anders prima met 850kb/s downloaden op die afstand met isdn

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 22:06
Oude E-tech modem gaf anders wel aan de upstream aan zn max zat, downstream echter was nog ruimte zat tot ongeveer 5/6mbit

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 21:12:hou er rekening mee dat ze je de schuld in je schoenen willen schuiven
om je een domme consument te laten lijken.
Nou, ik denk niet dat je dat helemaal zo moet zien. Het komt er meer op neer dat ze moeten uitsluiten dat het probleem bij jou ligt.
Pagina: 1