Nokia 3650 & laptop internet via bleutooth en GPRS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik overweeg de aanschaf van een PDA,maar wil eerst zien of ik via GPRS, Telfort en mijn Nokia 3650 goed internet op kan. Dit is mij helaas niet gelukt.

Ik heb een Belkin F8T001 bluetooth USB. Op de laptop draait Windows XP servicepack 2. In combinatie met de Belkin software werkt het niet goed, Belkin software werkt niet, de Microsoft software wel, maar verbinding tot stand brengen met telefoon gaat niet. Belkin software verwijderd, verbinding maken lukt nu wel, ik krijg via de standaard Microsoft Software een standaard bluetooth modem en een uitgaande COM-poort op de laptop.

Volgens Telfort moet je als telefoonnummer *99# gebruiken.
Ik heb deze handleiding gevolgd: http://telfort.custhelp.c...=803&p_created=1117788752

Inbellen met Bluetooth modem: Ik krijg verbinding, controleren wachtwoord/gebruikersnaam lijkt te lukken... "Bezig met registreren van deze computer in het netwerk.." blijft een minuutje staan en dan komt de foutmelding "Fout: 734: Het besturingsprotocol voor de PPP-verbinding is beëindigd".

Inbellen met standaard modem verbonden met uitgaande Bluetooth Serial Port: Bezig met bellen naar *99#.. duurt een minuutje, dan verschijnt de foutmelding "Fout 692: Er is een hardwarefout opgetreden in de modem (of een ander verbindingsapparaat)".

In beide gevallen reageert de telefoon met de vraag om toestemming voor de verbinding.

Wat doe ik fout?

Kan ik uberhaupt met de Noia 3650 het internet op via bluetooth met een laptop en/of PDA?

[ Voor 5% gewijzigd door SvMp op 18-11-2005 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 16:03
Je moet inderdaad als inbelnummer *99# gebruiken en in je toestel instellen bij de gprs-modem instellingen welke APN (gprs toegangspunt) hij moet gebruiken. Er staat me nog iets bij van de 3650 dat die de gprs-modem apart moet activeren in het toestel maar volgens mij was dat alleen over infrarood.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waar doel je op? Ik heb nergens iets kunnen vinden waar ik de GPRS verbinding kan instellen.
Overigens heb ik precies dezelfde problemen als ik de GPRS verbinding open zet voordat ik verbinding maak met de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Kun je uberhaupt nu op je GSM zelf GPRS'en? Als dat niet is ingesteld zal het via je pc ook niet lukken, volgens mij.

1) Laat de instellingen voor GPRS door Telfort naar je toe sms'en. Dan kun je internetten op je mobiel. Die instellingen worden standaard opgeslagen onder de profielnaam 'internet'.

2) Stel op je pc alles in zoals via die handleiding van je. Je hoeft dan alleen bij modem (= Bluetooth modem) properties een extra dial string in te vullen zodat je het profiel 'internet' van je GSM gebruikt.

Dit is de standaard dial string: AT+cgdcont=1,"IP","internet"

Hiermee werkte bij mij alles in een keer. :>