Printvoorbeeld Canon wel echt?

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Ik zit te overwegen om een Canon inkjet printer te kopen en heb daarom via de site van Canon wat printvoorbeeldjes aangevraagd. Je kon zelf je foto uploaden, dus zo kunnen de foto's niet gedrukt zijn. Maar wat schetst mijn verbazing, als ik de foto vochtig maak lekt de inkt niet uit!

Op de foto zelf staat dat er Canon Photo Paper PR-101 is gebruikt. Nu heb ik zelf geen ervaring met prints op fotopapier, maar kan het zo zijn dat deze foto's gewoon geen prints zijn, maar gewone "chemische" foto's?? Of loopt de inkt op dit papier gewoon niet meer uit?

Ik zou het erg vreemd vinden.... het lijkt me niet bepaald de juiste reclame

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:41
Ik heb 't even voor je geprobeerd. Printje uit m'n pixma ip4000, op cheap canon glossy papier (GP-401).
Ff natgemaakt met wat druppeltjes, en beetje overheen gewreven. Inkt loopt niet uit. Kan 'm gewoon weer droogvegen.

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 08:07
Het kan gewoon echt zijn. Ik was onlangs naar de hwi-dagen geweest en daar stond traxdata met een canon pixma 5000 om even te laten zien hoe hun printable dvd's eruit zagen nadat ze beprint waren. Nu was het vlek-probleem mij ook bekend bij bijvoorbeeld printable dvd's maar nog geen minuut nadat de disc uit de printer kwam kon ik met een natte vinger wrijven wat ik wou _/-\o_

Kort samengevat: je printje is gewoon op kwaliteit fotopapier geprint en dat vlekt niet meer :D

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Same here op een IP4200, meerdere foto's, cheapass fotopapier van Merk Onbekend. Sowieso maken de pixma's ongekende afdrukken, ik kan me er over blijven verbazen. Kopen dus, is mijn advies.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• eerdepeer
  • Laatst online: 09-02 07:56
Ok, relaxed! Bedankt voor de reacties. _/-\o_
Ik ga ff een IP5200R kopen! :9

Ow, nog ff een vraagje, gebruiken jullie allemaal originele Canon inkt of imi?

[ Voor 34% gewijzigd door eerdepeer op 18-11-2005 01:10 ]

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kwaliteit is echt beter bij Canon inkt / papier.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:58

Soggy

vroemmmm

Soggy heeft een iP4000 sinds de HCC van vorig jaar en gebruikt alleen originele inkt, wel alternatief fotopapier. Smullen die iP-serie!! :9

If it works, tweak it

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Kan iemand mij vertellen hoe die Pixma dingen printen op Illford Pearl? Ik zit er nl. wel over te denken een eigen foto printer aan te schaffen, maar ik ben dus nog niet zeker of het gaat opwegen tegen een alternatief bij een dure drukkerij... :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb ook de 5000. Prima printer. Ik haal de beste resultaten met origineel Canon papier en inkt. Zelf heb ik dit papier gekocht. omdat het erg voordelig is. Voor goede prijzen voor inktpatronen, zie pricewatch.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

Zoefff

❤ 

Meer OH voer. FG -> OH :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Ik gebruik behalve Canon inkt ook Printyinkt http://www.printyinkt.nl en ben daar ook erg tevreden over. Als papier gebruik ik meestal Tetenal Spectrajet glossy fotopapier, dat geeft een super mooi resultaat.

Let wel: Printy heeft behalve complete patronen ook navul setjes. Die heb ik ook geprobeerd, maar ze verkopen niet de goeie zwarte inkt voor de dikke patroon in de Canon IP5000, wel voor de dunne patroon. Koop dus liefst de kant en klare patronen, dat werkt super.

• WhizzCat
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

kopjethee schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 07:56:
Ik heb ook de 5000. Prima printer. Ik haal de beste resultaten met origineel Canon papier en inkt. Zelf heb ik dit papier gekocht. omdat het erg voordelig is. Voor goede prijzen voor inktpatronen, zie pricewatch.
Mja, ik wil in ieder geval dus geen glanzend papier, je kan lullen als brugman, maar ik blijf het niet mooi vinden. Ik wil gewoon graag drukken op Illford Pearl want dat is (imho uiteraard ;) ) het mooiste papier op de markt, maar voordat ik zo'n printer aanschaf wil ik natuurlijk eerst wel weten of dat er een beetje normaal uitziet :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

WhizzCat schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 07:50:
Kan iemand mij vertellen hoe die Pixma dingen printen op Illford Pearl? Ik zit er nl. wel over te denken een eigen foto printer aan te schaffen, maar ik ben dus nog niet zeker of het gaat opwegen tegen een alternatief bij een dure drukkerij... :)
Waarom wil je persé DAT papier? Je hebt van Canon veel mooi papier, bij pro-semi-gloss, Hmm

www.casarodriguillo.com

Pagina: 1