[JS] Terwijl een div onder je muis zit, onmouseover

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Ej,

Ik heb de titel geprobeerd zo kort mogelijk te houden, ik ben het een en ander aan het testen met javascript en nu beweeg ik een div waar je een onmousedown op hebt door het document. Zogauw ik een onmouseup doe, ga ie netjes weer terug.

Die div die precies op (onder?) je muis locatie, maar nu heb ik gemerkt dat dan de onmouseover van andere divjes niet meer werken!! Hier ligt dan ook mijn vraag, hoe moet het wel, heeft iemand een tip waarin ik moet zoeken (ik vraag echt geen code samples) want ik weet niet hoe ik voorbij deze lastige glitch kom :p

alvast bedankt! O-)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wellicht handig om een post te doen met relevante code, niet-waar? ;)

Maar als ik het goed begrijp wil je tijdens een onmousedown ook reageren op een onmouseover op andere divs?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• semicon
je begrijpt het iig goed, ik zal "proberen" wat code te posten, want tis best veel

Ok ik heb het volgende:

code:
1
2
3
4
<div id= "doos">Het object onder me muis</div>

<div class="container">Dit is een "container" die em opvangt!</div>
<div class="container">Dit is een 2e "container" die em ook opvangt!</div>

#doos zit dus onder mijn muis en gaat met de x en y coordinaten netjes mee (vanaf waar je em pakte bla bla). Die containers werken wel in princiepe, maar dan moet de onmouseover wel reageren!

[ Voor 87% gewijzigd door semicon op 17-11-2005 23:20 . Reden: dit is wel een heeeel simpele versie, maar het gaat om dit idee ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En nogmaals, ik zie geen enkele relevante code. De reden waarom ik daar zo op hamer: nu lijkt het nl. erg op een scriptrequest, laat even zien wat je zelf hebt geprobeerd (met op z'n minst iets van JS) ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• semicon
Oke, ik heb em even online gezet helemaal..

De site.. http://145.89.191.230/~angelomichel/startpage/

De javascript: http://145.89.191.230/~angelomichel/startpage/scripts.js

Als je een venster oppakt en em sleept kan je em normaal neerzetten op een plek onder of boven een ander venster, maar het venster dat je oppakt zit er voor dus de mouseover reageert niet!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Ik heb zelf ook wat met drag-n-drop gedaan met javascript.
De oplossing die ik heb is dat je voor die containers berekend hoe groot ze zijn en waar ze zitten (x,y,width,height)
Als je de muis dus loslaat kijk je in een array waar de posities van de containers inzitten of de muis boven 1 van die containers zit.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• semicon
Right... dus als ik zoals daar in mijn voorbeeld ook zo is, een design heb met procenten moet je weer moeilijke berekeningen maken en het is niet makkelijk met een database uit te breidden, is er echt geen ander oplossing?

Ik kan de bron van www.start.com niet goed bekijken, want het is allemaal 1 bonk javascript, maar die heeft het ook, en tevens www.google.com/ig dus dat het mogelijk is snap ik, maar hoe?? er zijn geen voorbeelden te vinden, niks :(

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijk eens naar technieken zoals hier beschreven ;)

http://tool-man.org/examples/sorting.html

Pagina: 1