Toon posts:

Laptop + desktop en multipc modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort en een laptop en een desktop een wireless multipc modem. Op beide computers kan ik nu internet benaderen. Er is een ding dat echter nog niet lukt en dat is communicatie tussen de desktop en de laptop. Heb al van alles geprobeerd maar het lukt me niet om uit te vinden wat ik nu precies in moet stellen zodat de desktop en laptop met elkaar kunnen communiceren en elkaars shared folders kunnen benaderen. kan iemand mij op de goede weg helpen welke zaken er ingestald moeten worden en dergelijke want ik k om er echt niet uit. De laptop zit o verigens op het wireless rcircuit terwijl de desktop met een vaste lijn is aangesloten op de wirelessmodem-router

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 23:05 ]

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om naar je LAN IP te gaan? (bijv. 192.168.2.3)

Als je je LAN IP niet weet, kijk op je routers webpanel (als die aanwezig is)

Verwijderd

Topicstarter
heb allerleir dingen geprobeerd. diverse wizards doorlopem etc. maar niets werkt. Kan met biede computers tegelijk internetten maar krijg het niet voor elkaar om ze elkaar te laten zien. Als ik op bijvoorbeeld op de desktop een ip adres invper kan ik ook ineens niet meer internetten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het inimiddelsvoor elkaar. Een ding begrijp ik echter nog niet. In allerlei guides en dergelijke staat dat je een ip adres moet invullen. Ik heb bij de pc's echter op automtisch ip toewijzen staan en alles werkt prima. Waarom zou het dan nodig zijn om een vaste ip toe te wijzen aan de pc's??

Verwijderd

Doe es

start, uitvoeren, cmd, ipconfig <enter>

Noteer je Gateway ip , meestal is dit 192.168.1.1 of dergelijk.

Nu stel je bij beide pc's een ip in, dus 192.168.1.2 en 3, Stel bij dns in je Gateway ip (ip van je router). klik ok ok ok.

Als het goed is moet je nou internet + Lan mogelijkheid hebben.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 00:19:
Heb het inimiddelsvoor elkaar. Een ding begrijp ik echter nog niet. In allerlei guides en dergelijke staat dat je een ip adres moet invullen. Ik heb bij de pc's echter op automtisch ip toewijzen staan en alles werkt prima. Waarom zou het dan nodig zijn om een vaste ip toe te wijzen aan de pc's??
Omdat niet iedereen een DHCP server heeft (die de adressen automatisch uitdeelt). Daarnaast, als je op basis van IP adres wilt connecten, moet je die wel weten. Een DHCP server kan na verloop van je lease (de geldigheidsduur van het uitgegeven IP adres) een ander adres toewijzen.

Om DHCP install. problemen te voorkomen, zullen ze wel refereren aan een vast IP adres. Voor thuis is dat geen probleem, omdat de administratie ervan eenvoudig is. Voor een groot bedrijf is het doffe ellende als alles op een vast IP staat, omdat ze bij een wijziging alle PC's afmoeten.

Technisch gezien voor het verbinden maakt het dus verder niet uit.

Vraag beantwoord?

edit:
tikfoutjes verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door mbaltus op 18-11-2005 14:14 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1