Fifa 06 + Hamachi

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-12 18:36
Beste Tweakers....

Graag zou ik tegen mensen uit mijn buurt fifa spelen...
en ik doe dat soort dingen ook met cod2 via het programma hamachi...
nu zou ik dat ook graag doen met fifa 06.
alleen ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
ook google kon mij het antwoord niet geven.
Daarom hoop ik dat jullie wel weten hoe ik het voor elkaar kan krijgen want het ownen van de buurjonges is altijd leuk:-)

Kornelis

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Je hoeft elkaar op GoT niet steeds te groeten hoor :)
Graag zou ik tegen mensen uit mijn buurt fifa spelen...
en ik doe dat soort dingen ook met cod2 via het programma hamachi...
nu zou ik dat ook graag doen met fifa 06.
alleen ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
ook google kon mij het antwoord niet geven.
Wat is precies het probleem? Wat werkt er niet? Hoe probeer je het voor elkaar te krijgen? Een iets duidelijkere omschrijving van het probleem is wel handig!

public void ik()

• Opdreef
Dat probeer ik via direct ip....

als ik dan host.. zie ik me interne ip staan... en hij de zijne... mischien dat het daarin zit?

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
doesburg schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:05:

als ik dan host.. zie ik me interne ip staan... en hij de zijne... mischien dat het daarin zit?
Een beetje onduidelijke omschrijving van je probleem. Probeer wat specifieker te zijn. Heb je het Hamachi forum al geprobeerd?

Voor de mensen die niet weten wat Hamachi is:
dit is een soort van virtual lan waardoor je games via internet kunt joinen/hosten onder LAN. Wat simpel gezecht dus betekent dat je spellen zonder legale serial over het internet tegen elkaar kunt spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door densoN op 17-11-2005 23:11 ]

• .daan

.daan

doesburg schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:05:

Connect je wel naar het goeie ip-adres dan? Dat van hamachi dus? Wat bedoel je precies met je "interne ip"?

public void ik()

• Opdreef
bij mij staat er 10.0.0.152....

en hij zegt dat ie mij niet ziet... ik denk dat hij denkt dat het vanzelf gaat....
(wat jij zegt klinkt heel logisch... en ik zie hem er wel voor aan te denken dat het vanzelf gaat. de buurjongen dan he.)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als ik het berichtje van densoN lees, moeten jullie dus bij elkaar in een LAN zitten :?
Dus van buurman naar buurman gaat dan toch niet werken (omdat jullie niet bij elkaar in een LAN zitten).

Werk je ook achter een router :? Die heeft namelijk een ander ip. Zie www.whatismyip.com daarvoor.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Opdreef
Outerspace schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:40:
Als ik het berichtje van densoN lees, moeten jullie dus bij elkaar in een LAN zitten :?
Dus van buurman naar buurman gaat dan toch niet werken (omdat jullie niet bij elkaar in een LAN zitten).

Werk je ook achter een router :? Die heeft namelijk een ander ip. Zie www.whatismyip.com daarvoor.
Hamachi is een programma dat een soort lan mogelijk maakt via internet.... zodat je niet met je router hoeft te stoeien en je lag veel minder is

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
je moet bij "new" je hamachi ip adres toevoegen (degene die joined moet dat doen). En dan werkt het wel:)

• Opdreef
o rey schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:51:
je moet bij "new" je hamachi ip adres toevoegen (degene die joined moet dat doen). En dan werkt het wel:)
ik denk zomaar dat mijn buurjongen daar te dom voor is;) en dat er dus helemaal geen probleem is...?:P

als we het weer geprobeert hebben post ik het resultaat

[ Voor 11% gewijzigd door Opdreef op 18-11-2005 12:53 ]

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

Hej, wat is het voordeel van hamachi tov direct ip???
LAN games, en Direct IP games zijn precies het zelfde hoor, en door hamachi creeer je alleen een minder goede verbinding.
Maargoed,
Wat het zou kunnen zijn; voor direct ip moet je een poort fordwarden op je router... misschien moet je die voor hamachi in windows open zetten,of - ik weet neit hoe hamachi daar mee omgaat- moet je eens in hamachi kijken :)

Edit: even gegeken, zou geen probleem moeten zijn met hamachi(als je elkaar in hamachi ziet althans).
weet niet hoeveel verstand je hebt van routers ed. maar anders is de direct ip optie misschien een goed alternatief op hamachi. Enigste is wel dat je dan een poort moet forwarden(3658-udp om precies te zijn). Dat hoeft alleen aan de kant van de speler die host!!! en dan moet degene die joint connecten naar het ip van de hoster(die zn poort heeft geforward) wat weer te zien is op www.whatismyip.com oid.

[ Voor 46% gewijzigd door t-x-m op 18-11-2005 13:26 ]

GC.Collect();

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

T-X-M schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:16:
LAN games, en Direct IP games zijn precies het zelfde hoor, en door hamachi creeer je alleen een minder goede verbinding.
Maargoed,
Wat het zou kunnen zijn; voor direct ip moet je een poort fordwarden... misschien moet je die in windows open zetten,of - ik weet neit hoe hamachi daar mee omgaat- moet je eens in hamachi kijken :)
Het eerste 'voordeel' van Hamachi:
Het werkt ook met illegale serials. (Disclaimer: Dit zeg ik niet om het gebruik van Hamachi aan te moedigen, het is gewoon zo en Hamachi staat er om bekend. De meeste mensen kunnen 1 en 1 ook wel zelf bij elkaar optellen als ze weten dat je met illegale serials gewoon over een thuisnetwerk kunt spelen.) Daar wordt het dus veel voor gebruikt. Daar schijnt weer tegen te worden opgetreden door ip-adressen die met een 5 beginnen (hamachi dus), te filteren in het spel.

Het echte voordeel van Hamachi:
Ik vind het gewoon een super simpel programma: het is ook geschikt voor mensen die niet weten hoe een netwerk werkt. Ze starten het programma gewoon, en ze vullen één keer een netwerknaam en wachtwoord in en het werkt! Er kunnen 16 mensen in één netwerk.

Ongelooflijk hoeveel mensen er zijn die niet weten wat een ip-adres is, hoewel ze wel gamen. Je hebt ook geen geklooi meer met portforwarden; dat regelt Hamachi. De servers van Hamachi hebben maar zelden problemen, is mijn ervaring.

Hamachi creëert geen tragere verbinding: de server van Hamachi wordt alleen gebruikt om je aan te melden bij het netwerk, als identificatie middel zeg maar. Als je bent aangemeld heb je gewoon een directe verbinding. Als ik met mijn vrienden via Hamachi speel (Quake 3 Arena, UT2004, bij allebei de demo's), heb ik altijd een lage ping, zo rond de 30.

Oh ja, er zit ook een chat functie ingebouwd. Het schijnt zelfs een encrypted verbinding op te zetten, maar daar zou ik zelf niet op vertrouwen. (Ik zou ook niet weten waarom ik een encrypted verbinding nodig zou hebben, maar daar gaat het hier niet om)

[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-11-2005 13:52 . Reden: disclaimer toch maar toegevoegd. ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Opdreef
T-X-M schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:16:
Maargoed,
Wat het zou kunnen zijn; voor direct ip moet je een poort fordwarden op je router... misschien moet je die voor hamachi in windows open zetten,of - ik weet neit hoe hamachi daar mee omgaat- moet je eens in hamachi kijken :)

Edit: even gegeken, zou geen probleem moeten zijn met hamachi(als je elkaar in hamachi ziet althans).
weet niet hoeveel verstand je hebt van routers ed. maar anders is de direct ip optie misschien een goed alternatief op hamachi. Enigste is wel dat je dan een poort moet forwarden(3658-udp om precies te zijn). Dat hoeft alleen aan de kant van de speler die host!!! en dan moet degene die joint connecten naar het ip van de hoster(die zn poort heeft geforward) wat weer te zien is op www.whatismyip.com oid.
Het enige probleem is... portforward schijnt hier nooit te werken... heb 3 maand lopen kloten met me speedtouch om een simpele cod server te draaien... en met hamachi... heb je heel snel een aantal servers lopen zonder gezeur... en zonder lag :Y)

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

Ik ga het vanavond(lees half 6) voor je testen met hamachi... wordt vervolgt.

GC.Collect();

• Opdreef
T-X-M schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:44:
Ik ga het vanavond(lees half 6) voor je testen met hamachi... wordt vervolgt.
De gene tegen wie ik het wil spelen is pas om half 4 uit... als hij thuis is ga ik het ook weer proberen... Samen komen we er wel uit hoop ik :Y)

• Opdreef
ik ben nu met buurjongen aan het proberen... via hamachi werkt niet... ben nu met mijn speedtouch aant kloten...

• .daan

.daan

doesburg schreef op zondag 20 november 2005 @ 11:48:
ik ben nu met buurjongen aan het proberen... via hamachi werkt niet... ben nu met mijn speedtouch aant kloten...
Hier iemand die het wél voor elkaar heeft (zij het met problemen). Misschien kun je hem eens vragen hoe je het moet doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door .daan op 20-11-2005 14:41 ]

public void ik()

Pagina: 1