T-X-M schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:16:
Hej, wat is het voordeel van hamachi tov direct ip???
LAN games, en Direct IP games zijn precies het zelfde hoor, en door hamachi creeer je alleen een minder goede verbinding.
Maargoed,
Wat het zou kunnen zijn; voor direct ip moet je een poort fordwarden... misschien moet je die in windows open zetten,of - ik weet neit hoe hamachi daar mee omgaat- moet je eens in hamachi kijken

Het eerste 'voordeel' van Hamachi:
Het werkt ook met illegale serials. (Disclaimer: Dit zeg ik niet om het gebruik van Hamachi aan te moedigen, het is gewoon zo en Hamachi staat er om bekend. De meeste mensen kunnen 1 en 1 ook wel zelf bij elkaar optellen als ze weten dat je met illegale serials gewoon over een thuisnetwerk kunt spelen.) Daar wordt het dus veel voor gebruikt. Daar schijnt weer tegen te worden opgetreden door ip-adressen die met een 5 beginnen (hamachi dus), te filteren in het spel.
Het echte voordeel van Hamachi:
Ik vind het gewoon een super simpel programma: het is ook geschikt voor mensen die niet weten hoe een netwerk werkt. Ze starten het programma gewoon, en ze vullen één keer een netwerknaam en wachtwoord in en het werkt! Er kunnen 16 mensen in één netwerk.
Ongelooflijk hoeveel mensen er zijn die niet weten wat een ip-adres is, hoewel ze wel gamen. Je hebt ook geen geklooi meer met portforwarden; dat regelt Hamachi. De servers van Hamachi hebben maar zelden problemen, is mijn ervaring.
Hamachi creëert geen tragere verbinding: de server van Hamachi wordt alleen gebruikt om je aan te melden bij het netwerk, als identificatie middel zeg maar. Als je bent aangemeld heb je gewoon een directe verbinding. Als ik met mijn vrienden via Hamachi speel (Quake 3 Arena, UT2004, bij allebei de demo's), heb ik altijd een lage ping, zo rond de 30.
Oh ja, er zit ook een chat functie ingebouwd. Het schijnt zelfs een encrypted verbinding op te zetten, maar daar zou ik zelf niet op vertrouwen. (Ik zou ook niet weten waarom ik een encrypted verbinding nodig zou hebben, maar daar gaat het hier niet om)
[
Voor 18% gewijzigd door
DrivinUCrazy op 18-11-2005 13:52
. Reden: disclaimer toch maar toegevoegd. ]