Ik heb een probleempje met een van de twee DVI uitgangen van mijn ATI Radeon 9650. De kaart hangt in een PowerMac G5.
Op een van beide DVI aansluitingen, staan alle rode pixels op 255, dus het beeld heeft een soort rode overlay. Ik weet zeker dat het niet aan mijn scherm of aan de kabel ligt. Hier staan namelijk twee iiyama 431-s TFT's aangesloten, en als ik van kabel of van monitor wissel, verplaatst het probleem zich. Ik ben er dus zeker van dat het aan een van de DVI aansluitingen ligt.
Het gekke is echter, als ik met de bijgeleverde DVI --> D-sub connector werk, ik geen rode pixels meer heb.
Probleem: Alle rode pixels staan dus continu aan op een van de DVI poorten, ook als ik een zwart plaatje laat zien. Dan zie ik dus gewoon helder rood.
Wat heb ik al geprobeerd?
-De monitor verwisselen: Zelfde resultaat, rode pixels op de dvi uitgang.
-De kabel vervangen: Hielp ook niet.
-DVI naar analoog convertor gebruiken: Probleem opgelost, echter, ik wil DVI.
-Andere resolutie of frequentie: Geen resultaat.
Ik kan nog een keer proberen om OS X opnieuw te installeren, maar als ik al van de OS X cd opstart, krijg ik ook al rode pixels op die aansluiting. Iets zegt mij dus dat het niet aan mijn software installatie ligt.
Heeft iemand een idee, of een oplossing?
Op een van beide DVI aansluitingen, staan alle rode pixels op 255, dus het beeld heeft een soort rode overlay. Ik weet zeker dat het niet aan mijn scherm of aan de kabel ligt. Hier staan namelijk twee iiyama 431-s TFT's aangesloten, en als ik van kabel of van monitor wissel, verplaatst het probleem zich. Ik ben er dus zeker van dat het aan een van de DVI aansluitingen ligt.
Het gekke is echter, als ik met de bijgeleverde DVI --> D-sub connector werk, ik geen rode pixels meer heb.
Probleem: Alle rode pixels staan dus continu aan op een van de DVI poorten, ook als ik een zwart plaatje laat zien. Dan zie ik dus gewoon helder rood.
Wat heb ik al geprobeerd?
-De monitor verwisselen: Zelfde resultaat, rode pixels op de dvi uitgang.
-De kabel vervangen: Hielp ook niet.
-DVI naar analoog convertor gebruiken: Probleem opgelost, echter, ik wil DVI.
-Andere resolutie of frequentie: Geen resultaat.
Ik kan nog een keer proberen om OS X opnieuw te installeren, maar als ik al van de OS X cd opstart, krijg ik ook al rode pixels op die aansluiting. Iets zegt mij dus dat het niet aan mijn software installatie ligt.
Heeft iemand een idee, of een oplossing?
offtopic:
voordeel: pr0n wordt er wel een stukje sfeervoller door, die rode gloed
voordeel: pr0n wordt er wel een stukje sfeervoller door, die rode gloed