[3D] problemen met het maken van een knop in 3D max

Pagina: 1
Acties:

• tricky-design
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 22:08
Beste tweaker/tweakerin,

Momenteel ben ik bezig met een nieuw design voor mijn eigen website. Hiervoor zou ik graag wat 3D gebruiken, echter heb ik niet echt super veel ervaring met 3D. Kan er wel redelijke dingen mee tekenen, maar zodra het op texturing en rendering uitkomt loop ik snel vast. Ook deze keer loop ik hier helaas weer op vast.

Ik heb het volgende probleem ik wil een knop graag uit de "grond" naar boven laten komen. Dat er eerst een luikje naar beneden zakt. Dat deze dan wegschuift waarna de knop omhoog komt.
Dit heb ik allemaal in 3Ds max gemaakt met de animatie erbij.

Nu zou ik dit graag vanuit de topview willen renderen, alleen dan komt de animatie zoals die echt verloopt er totaal niet uit.

Ik heb mijn 3ds file en een voorbeeld van de animatie op me webspace gezet:
http://www.tricky-design.nl/tweaker

Hopelijk kan iemand me hier helpen, iig al hartelijk dank voor jullie reacties.

Greetz Tricky
http://www.tricky-design.nl

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hoeft niet onder elke post te groeten ;)
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
En welkom op GoT :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45
K denk dat t komt omdat je je lamp er recht op laat schijnen en dan geen schaduw krijgt, dat s punt 1 dat je wel kan veranderen. Je hebt trouwens voor die lamp een mental ray schaduw gebruikt terwijl je niet met mental ray werkt, maak daar maar Ray Traced Shadows van, das puntje 2. Daarnaast kijk je er recht op zonder perspectief dus je zal er geen diepte inzien, daardoor zal je de knop ook niet omhoog zien komen. Ga even naar je top view en druk daar op p. Mss kan je bter ook je camera punt niet precies van boven laten komen maar een heeeel klein beetje schuin, daardoor krijg je er ook al meer diepte in.

• tricky-design
BtM909 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:39:
Je hoeft niet onder elke post te groeten ;)
Sorry was ik weer vergeten, had het wel gelezen ja
En welkom op GoT :)
Thnx
K denk dat t komt omdat je je lamp er recht op laat schijnen en dan geen schaduw krijgt, dat s punt 1 dat je wel kan veranderen.
Khad ook al geprobeerd hem onder een kleine hoek te zetten maar zonder veel resultaat :( als ik de hoek te groot maak krijg je schaduw op het witte vlak en dat wil ik niet.
Je hebt trouwens voor die lamp een mental ray schaduw gebruikt terwijl je niet met mental ray werkt, maak daar maar Ray Traced Shadows van, das puntje 2.
K thnx, zoals ik had gezegd ben ik niet helemaal thuis in texturing en rendering maar lightning is ook niet mijn beste kant.
Daarnaast kijk je er recht op zonder perspectief dus je zal er geen diepte inzien, daardoor zal je de knop ook niet omhoog zien komen. Ga even naar je top view en druk daar op p. Mss kan je bter ook je camera punt niet precies van boven laten komen maar een heeeel klein beetje schuin, daardoor krijg je er ook al meer diepte in
Ga ik gelijk proberen, THNX for je snelle reactie!!!!

||edit|| Ik heb het geprobeerd met het gewenste resultaat, door van de top view een perspective view te maken creer je al genoeg diepte waardoor mijn hele idee tot zijn recht komt.

SUPER!!!

Kan ik weer verder

[ Voor 8% gewijzigd door tricky-design op 17-11-2005 23:30 . Reden: zie edit ]

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45
Niks te danken, K denk eigelijk dat die schaduw op het witte vlak best wel belangrijk s voor de animatie, in ieder geval voor de diepte.

K heb net ff snel dit gemaakt www.3dshiparts.com/button.avi

• tricky-design
robin222 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:29:
Niks te danken, K denk eigelijk dat die schaduw op het witte vlak best wel belangrijk s voor de animatie, in ieder geval voor de diepte.

K heb net ff snel dit gemaakt www.3dshiparts.com/button.avi
Zo ziet het er bij mij ook ongeveer uit :)
Pagina: 1