[Acad] Veranderen van 2D assen in 3D tekening

Pagina: 1
Acties:

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 13:44
Ik ben op dit moment bezig in Autocad om het een en ander te ontwerpen. Nu doe ik dat dus in 3D.

Om het een beetje uit te leggen hier n screenshotje:
http://home.hccnet.nl/t.floor/acadprobleem.GIF

Onderaan heb ik een 3d object geselecteerd. Ik kan dat nu alleen draaien mbv rotate op de XY assen. Ik wil dat object kopieeren, 180 graden omdraaien op de XZ assen zodat ik het aan de bovenkant van het rack weer kan plaatsen. Maar hoe verander ik nu zegmaar dat in plaats van dat 2D bewerkingen zoals rotate op de XZ as werkt? Dus dat er zegmaar pijltjes op de XZ assen komen te staan in het UCS icoontje. Want nu staan die op de XY assen en kan ik dus alleen draaien op het XY vlak.

Als je teminste begrijpt wat ik bedoel, ik kan het moeilijk verwoorden 8)7

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45
K begrijp uhm denk k, hoop k. Je moet even de werkbalk view toevoegen, als je dan in een bepaald vlak wilt werken dus vooraanzicht ofzo kies je die daar uit en dan staan je assen goed. K hoop dat k zo beetje duidelijk ben geweest anders hoor k t graag :) :Y)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 13:44
Dat werkt idd goed :D thanks! nu kan ik gewoon de view nemen die ik wil en hebben alle 3 de assen in het UCS icoon ook n pijl :D :D

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
3drotate is volgens mij een optie de je moet gebruiken

3dorbit ook

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45
HyperTrophy schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:18:
3drotate is volgens mij een optie de je moet gebruiken

3dorbit ook
Nops werkt niet, dan blijf je nog steeds op je assen van je Front View of Top View werken.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
volgens mij kan je met 3drotate de assen zelf ingeven
Pagina: 1