ervaringen prometeia en AMD X2

Pagina: 1
Acties:

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hi,

ik wil binnenkort mijn prom weer s van nieuw te koelen hardware voorzien. Het liefst wil ik nu een dual core AMD X2. Ik kan zo goed als geen ervaringen vinden op div. sites.
Enige wat ik tot nu toe heb gevonden is op pcstats die een x2 4800 onder een prom draaien.
Verder nog s een verdwaald linkje hier en daar, maar bottomline is dat ik tot nu toe alleen de DFI Lanparty voorbij heb zien komen.
Kan iemand meer zeggen over de meest ideale combi, is de DFI hEt board, of zijn er ook ASUS' en waar de prom op past en je ver genoeg met Vcore's/FSB's kunt komen ?

Anyway, als iemand ervaring heeft of links weet, let me know !

*-Specs-*

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
R1 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:22:
Hi,

ik wil binnenkort mijn prom weer s van nieuw te koelen hardware voorzien. Het liefst wil ik nu een dual core AMD X2. Ik kan zo goed als geen ervaringen vinden op div. sites.
Enige wat ik tot nu toe heb gevonden is op pcstats die een x2 4800 onder een prom draaien.
Verder nog s een verdwaald linkje hier en daar, maar bottomline is dat ik tot nu toe alleen de DFI Lanparty voorbij heb zien komen.
Kan iemand meer zeggen over de meest ideale combi, is de DFI hEt board, of zijn er ook ASUS' en waar de prom op past en je ver genoeg met Vcore's/FSB's kunt komen ?

Anyway, als iemand ervaring heeft of links weet, let me know !
Ik ben momenteel nietgoed op de hoogte van asus, maar DFI is eigelijkk wel HET overclock merk en behaald over het algemeen ook de beste resultaten dus... Maar ik zou zeggen kijk eens op xtremesystems.org , want daar zul je een hele hoop meer overclockers vinden.

Mijn persoonlijke ervaring is goed met de DFI lanparty ut sli-dr expert, maar die heb ik nog niet zo heel lang , had hiervoor een abit fatal1ty an8-sli en dat was naar mijn mening echt een zuig bord.

LinkedIn
BlackIntel

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 16:13
DFI is inderdaad de beste keuze om over te klokken. Best kans dat je proc met je prommy nog veel verder kan dan het moederbord ondersteunt.
Geen Asus bord zal namelijk 2.1vcore en 4.0vdimm kunnen geven.
Geloof ook niet dat welk Asusbord 4x512Mb @ 1T ondersteunt. De Lanparty RDX doet dat wel, plus ondersteuning voor Crossfire.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51

sapphire

Die-hard pruts0r

even bij vermelde dat hij dit alleen emt TCCD en micron geheugen doet he ;)

Gabriël AM5

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Ook mischien iets om na te lezen is de Cold bug aangezien je met een prometeia gaat werken

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
thanks for the tips. Extremesys heb ik volgens mij idd nog niet gecheckt.
vwb de coldbug, hopen maar dat ik een goede tref.

maar goed het lijkt erop alsof ik dus de eerste got' er wordt met een x2 onder de prom. Bijna iedereen gaat voor de singlecores
ben niet zo thuis in DFI , zie wel dat er veel modellen zijn, en nu ook nog de versie met ATI chipset. Kan alleen niet de gok nemen aangezien ik niet van te voren weet of de prom niet te groot voor de socket is....

*-Specs-*

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Prom past op ieder dfi bord (939 iig)

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 16:13
Als ik jou was zou ik niet de SLI DR Expert of de ATI chipset nemen, beiden hebben nog vrij veel problemen.

Kijk anders ook even in het DFI nF 4 topic ;)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

R1 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:13:
thanks for the tips. Extremesys heb ik volgens mij idd nog niet gecheckt.
vwb de coldbug, hopen maar dat ik een goede tref.

maar goed het lijkt erop alsof ik dus de eerste got' er wordt met een x2 onder de prom. Bijna iedereen gaat voor de singlecores
ben niet zo thuis in DFI , zie wel dat er veel modellen zijn, en nu ook nog de versie met ATI chipset. Kan alleen niet de gok nemen aangezien ik niet van te voren weet of de prom niet te groot voor de socket is....
ik dacht dat de meeste wel tot de -40 gingen.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
magiel schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:20:
Als ik jou was zou ik niet de SLI DR Expert of de ATI chipset nemen, beiden hebben nog vrij veel problemen.

Kijk anders ook even in het DFI nF 4 topic ;)
De oudere DFI nf4s hebben anders ook rare eigenaardigheden hoor

LinkedIn
BlackIntel

Pagina: 1