[showcase] Esther

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Kortgeleden een shoot gehad met Esther: gewoon om even kennis te maken en wat poses etc te proberen :)

Een eerste selectie:

1
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/esther/DSC_1689s.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/esther/DSC_1654s.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/esther/DSC_1618s.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/esther/DSC_1590s.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/esther/DSC_1612s.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/esther/DSC_1644s.jpg

7
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/esther/DSC_1694s.jpg

8
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/esther/DSC_1651s.jpg

9
Afbeeldingslocatie: http://www.reemhq.net/foto/esther/DSC_1699s.jpg

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

lekker duidelijk afstekende kleuren met die donkere achtergrond!!
(vooral die RODE stoel :P)

ik vind het geen echt super model, maar ze mag er wel wezen :)

/me verbaast zich over de hele kleerkast die tevoorschijn komt :P

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Haar moeder is Corry Konings? (geintje :+)

Leuke foto's, wel lol gehad zeker tijdens t maken of nie?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:36

Exigence

dnkroz

Eigenlijk doen alleen de foto's op de stoel mij iets, bij de andere foto's heb ik een beetje het idee van "wat wil je hier nu mee". Het zijn goeie foto's, maar ik vind ze wat onsamenhangend, misschien is dat ook wel de bedoeling, dat weet ik verder niet. Ze zijn wat "leeg".
Verder is er iets met haar haar wat ik niet helemaal kan verklaren, het lijkt soms net alsof het er later op is geplakt :P
Verder wel een leuke shoot :)

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:53
Technisch niet veel op aan te merken en (natuurlijk) prima foto's maar voor mijn gevoel mist er *iets* bij veel deze foto's. Bijvoorbeeld heb ik het gevoel dat de lach van het model soms een beetje gemaakt is. Foto 8 vind ik een beetje lomp (houding / schoenen / kleding), maar 3 is erg lekker! :9 Daar ziet het model er het "prettigst" uit om naar te kijken :) En verder agree ik met exigence

[ Voor 6% gewijzigd door Quadro! op 17-11-2005 22:59 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Technisch en qua setting in orde, hetgeen dat hierboven node gemist wordt is denk ik een model met sexappeal, want dat mis ik compleet. De uitstraling van het model evenaart die van een koelkast, maar stijgt daar geen moment boven uit, hoewel foto 3 nog een aanzet daartoe geeft. Volgende keer, een (beter) model.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Foto's zijn goed volgens mij, model enz is ok,

maar er schort wel iets aan... als je kijkt naar de randen van het haar enz op sommige fotos
lijkt het alsof je haar hebt uitgeknipt in Photoshop... ( als het zo is, kan het wel beter denk ik)

en de achtergrond is naar mijn mening wel érg zwart, een beetje 'structuur' in de achtergrond zou de foto
geen kwaad doen denk ik.

met wat voor opstelling heb je die fotos gemaakt ?

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:04

mr_petit

opperprutser

"technisch gezien" zijn het prima foto's; alles superscherp en duidelijk uitgelicht, en dat vind ik eigenlijk gelijk het manco (veel shoots hier op GoT hebben dat).
Dat is natuurlijk allemaal prima, als de foto's in het HEMA krantje worden geplaatst, maar als je een foto an sich maakt (een foto met als doel een foto i.p.v. een verkoopafbeelding), dan moet die foto ook wat vertellen; een bepaalde sfeer scheppen.
De pose danwel bezigheid van het model heeft daar een deel in, maar ook de belichting, eventuele achtergrond enz. Een foto om het model uit te lichten vind ik vaak uitdraaien op het model neerzetten als een pop.
Foto 5 en evt 3) vind ik het beste (meest natuurlijke pose)

(ik zeg niet dat ik het beter kan hoor :) )

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 17-11-2005 23:24 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nummer 3 is mijn favoriet van deze serie. Mooie verdeling en geem verschrikkelijk gemaakte pose.

1: Leuk, maar die armband leid de aandacht af.. duurde even eer ik zag dat ze een telefoon vast had..
2: Ik vind een dergelijk pose met zo'n decollete not done..
3: Mooi. Goede kleuren, pose & verdeling over het vlak..
4: Leuk portret, maar de onscherpte aan de linkerkant (vd foto) leidt af.
5: Te gemaakt..
6: Beter en vooral scherper portret..
7: Leuk, maar door het flitsen wat overbelichte reflecties... verder oke.
8: Zie commentaar nummer 2
9: samen met nummer 7 & 3 de beste van de serie IMO..

Ik hoop dat je er wat aan hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:54

Pelle

🚴‍♂️

You're improving :)
#8 en #9 vind ik het best. Prima foto's. #7 heeft ook potentie, maar daar had ik graag de focus op je Ixus gehad, en ook nog (een groter stuk van) haar mond gezien.

#3 is slecht bewerkt (of gewoon overbelicht :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Hawks: zoveel had ze niet meegenomen :) Ik had expres een donkere achtergrond genomen vanwege haar lichte kleren en blonde haar ja.

GGS_106: yep, we hadden het prima naar onze zin :) Is altijd ff beetje spanning in het begin doordat je elkaar nog niet kent, maar dat is vrij vlot over als je als fotograaf een beetje je best doet.

Olli: ik had een zwart doek als achtergrond: nadat ik de foto's in Picasa had bekeken bleken wat vouwen en lijntjes in het zwarte doek mij te afleidend voor de foto's, dus heb ik die weggehaald. Ik moet nog op zoek naar een betere achtergrond met gewoon een goede structuur, die niet te afleidend is :)

mr_petit/CyberJ/Pellle: tnx voor het commentaar :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijke foto's.

Maar door de platte verlichting weinig spanning.
Bij een dergelijke verlichting moet het model de gehele foto dragen (vlakke verlichtingen zie ook vaak in mode bladen), hiet ontbreekt het haar aan, misschien te weinig flair en/of ervaring.

Je had hier beter kunnen kiezen voor een spannendere verlichting (b.v meer van de zijkant en evt een haarlicht e.d.) voor meer plasticiteit, waardoor het geheel boeiender is om naar te kijken.
Of zw/w waardoor het naar mijn mening veel meer gaat om onderwerp/compositie dan om verlichting.

Foto 3 heeft nog het meeste (als ie in zw/w was geweest :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook nog op zoek naar een goede zwarte achtergrond doek, zwart fluweel zou ideaal zijn...
maar lijkt me nogal duur... als er iemand goeie tips heeft ?

Fotograaf uit de buurt gaf me ook de tip, om een witte achtergrond doek , te batikken, moet nog eens bekijken wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik weet niet in hoeverre je de mogelijkheid om met lampen / reflectie schermen aan de slag te kunnen?
Je fotografeert nu vrij vaak met het licht op de lange kant van het gezicht. (gedeelte dat het meest in beeld is)

De korte kant belichten zorgt voor een wat sterker sfeerbeeld + laat het karakter van het model wat meer spelen.
Aan de andere kant, als je cosmetisch / reclame voor loreal ofzo wilt fotograferen zit je juist wel weer helemaal spot-on met de langekant belichting.

Het is maar net wat je wilt, maar ik kreeg het gevoel dat je bij deze shoot wat meer haar in beeld wilde brengen en een cosmetische shoot niet de opzet was.

Speel hier maar eens mee en kijk rond naar verschillen tussen de 2 soorten belichting (ene vooral in mode/cosmetische kant, andere meer in de wat sprekendere kant (bijv een interview met katja schuurman, waar het dus echt over haar gaat))

toch nog even een smile plaatsen, anders word het zoooooooo serieus :P
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:48:
Ik ben ook nog op zoek naar een goede zwarte achtergrond doek, zwart fluweel zou ideaal zijn...
maar lijkt me nogal duur... als er iemand goeie tips heeft ?

Fotograaf uit de buurt gaf me ook de tip, om een witte achtergrond doek , te batikken, moet nog eens bekijken wat het gaat worden.
genoeg afstand bewaren tot de achtergrond en deze 2 stops onderbelichten aan je onderwerp. maakt niet uit met welke kleur je werkt, het word zwart :D

[ Voor 23% gewijzigd door answer_man op 18-11-2005 14:14 ]

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Omdat ik het niet laten kan toch een opmerking.
Bij een aantal foto's (1,2,4,6,7) heb je erg slordig in photoshop zitten kneuzelen. Het haar is gewoon niet netjes uitgeknipt, prima als je achterwand niet overal even mooi zwart is, maar dit doet af aan de kwaliteit van je foto's. Wellicht een plan om een manier te verzinnen om die achtergrond ten alle tijde keihard zwart te houden?

Bericht hierboven

Pagina: 1