Verwijderd
(vooral die RODE stoel
ik vind het geen echt super model, maar ze mag er wel wezen
/me verbaast zich over de hele kleerkast die tevoorschijn komt
Leuke foto's, wel lol gehad zeker tijdens t maken of nie?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verder is er iets met haar haar wat ik niet helemaal kan verklaren, het lijkt soms net alsof het er later op is geplakt
Verder wel een leuke shoot
[ Voor 6% gewijzigd door Quadro! op 17-11-2005 22:59 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Verwijderd
maar er schort wel iets aan... als je kijkt naar de randen van het haar enz op sommige fotos
lijkt het alsof je haar hebt uitgeknipt in Photoshop... ( als het zo is, kan het wel beter denk ik)
en de achtergrond is naar mijn mening wel érg zwart, een beetje 'structuur' in de achtergrond zou de foto
geen kwaad doen denk ik.
met wat voor opstelling heb je die fotos gemaakt ?
Dat is natuurlijk allemaal prima, als de foto's in het HEMA krantje worden geplaatst, maar als je een foto an sich maakt (een foto met als doel een foto i.p.v. een verkoopafbeelding), dan moet die foto ook wat vertellen; een bepaalde sfeer scheppen.
De pose danwel bezigheid van het model heeft daar een deel in, maar ook de belichting, eventuele achtergrond enz. Een foto om het model uit te lichten vind ik vaak uitdraaien op het model neerzetten als een pop.
Foto 5 en evt 3) vind ik het beste (meest natuurlijke pose)
(ik zeg niet dat ik het beter kan hoor
[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 17-11-2005 23:24 ]
"man is not truly one, but truly two,"
1: Leuk, maar die armband leid de aandacht af.. duurde even eer ik zag dat ze een telefoon vast had..
2: Ik vind een dergelijk pose met zo'n decollete not done..
3: Mooi. Goede kleuren, pose & verdeling over het vlak..
4: Leuk portret, maar de onscherpte aan de linkerkant (vd foto) leidt af.
5: Te gemaakt..
6: Beter en vooral scherper portret..
7: Leuk, maar door het flitsen wat overbelichte reflecties... verder oke.
8: Zie commentaar nummer 2
9: samen met nummer 7 & 3 de beste van de serie IMO..
Ik hoop dat je er wat aan hebt..
#8 en #9 vind ik het best. Prima foto's. #7 heeft ook potentie, maar daar had ik graag de focus op je Ixus gehad, en ook nog (een groter stuk van) haar mond gezien.
#3 is slecht bewerkt (of gewoon overbelicht
GGS_106: yep, we hadden het prima naar onze zin
Olli: ik had een zwart doek als achtergrond: nadat ik de foto's in Picasa had bekeken bleken wat vouwen en lijntjes in het zwarte doek mij te afleidend voor de foto's, dus heb ik die weggehaald. Ik moet nog op zoek naar een betere achtergrond met gewoon een goede structuur, die niet te afleidend is
mr_petit/CyberJ/Pellle: tnx voor het commentaar
Verwijderd
Maar door de platte verlichting weinig spanning.
Bij een dergelijke verlichting moet het model de gehele foto dragen (vlakke verlichtingen zie ook vaak in mode bladen), hiet ontbreekt het haar aan, misschien te weinig flair en/of ervaring.
Je had hier beter kunnen kiezen voor een spannendere verlichting (b.v meer van de zijkant en evt een haarlicht e.d.) voor meer plasticiteit, waardoor het geheel boeiender is om naar te kijken.
Of zw/w waardoor het naar mijn mening veel meer gaat om onderwerp/compositie dan om verlichting.
Foto 3 heeft nog het meeste (als ie in zw/w was geweest
Verwijderd
maar lijkt me nogal duur... als er iemand goeie tips heeft ?
Fotograaf uit de buurt gaf me ook de tip, om een witte achtergrond doek , te batikken, moet nog eens bekijken wat het gaat worden.
Je fotografeert nu vrij vaak met het licht op de lange kant van het gezicht. (gedeelte dat het meest in beeld is)
De korte kant belichten zorgt voor een wat sterker sfeerbeeld + laat het karakter van het model wat meer spelen.
Aan de andere kant, als je cosmetisch / reclame voor loreal ofzo wilt fotograferen zit je juist wel weer helemaal spot-on met de langekant belichting.
Het is maar net wat je wilt, maar ik kreeg het gevoel dat je bij deze shoot wat meer haar in beeld wilde brengen en een cosmetische shoot niet de opzet was.
Speel hier maar eens mee en kijk rond naar verschillen tussen de 2 soorten belichting (ene vooral in mode/cosmetische kant, andere meer in de wat sprekendere kant (bijv een interview met katja schuurman, waar het dus echt over haar gaat))
toch nog even een smile plaatsen, anders word het zoooooooo serieus
genoeg afstand bewaren tot de achtergrond en deze 2 stops onderbelichten aan je onderwerp. maakt niet uit met welke kleur je werkt, het word zwartVerwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:48:
Ik ben ook nog op zoek naar een goede zwarte achtergrond doek, zwart fluweel zou ideaal zijn...
maar lijkt me nogal duur... als er iemand goeie tips heeft ?
Fotograaf uit de buurt gaf me ook de tip, om een witte achtergrond doek , te batikken, moet nog eens bekijken wat het gaat worden.
[ Voor 23% gewijzigd door answer_man op 18-11-2005 14:14 ]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Bij een aantal foto's (1,2,4,6,7) heb je erg slordig in photoshop zitten kneuzelen. Het haar is gewoon niet netjes uitgeknipt, prima als je achterwand niet overal even mooi zwart is, maar dit doet af aan de kwaliteit van je foto's. Wellicht een plan om een manier te verzinnen om die achtergrond ten alle tijde keihard zwart te houden?
Bericht hierboven