Domein aangevraagd nou opeens al geregistreerd

Pagina: 1
Acties:

• Iceszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-02 19:18
Ik heb op maandag 7 november het domein marcov.net aangevraagd bij mediaserve.nl, na de volgende dag gemaild te hebben wanneer ik de betalingsprocedure zou ontvangen, kreeg ik het antwoord dat er technische problemen waren met systeem waardoor het nog 1 a 2 dagen zou duren voordat ik de procedure zou ontvangen.

Na 7 dagen gewacht te hebben en nog steeds geen betalingsprocedure heb gekregen heb ik weer een email gestuurd met de vraag hoe het nou zit.
Na geen antwoord te hebben gekregen heb ik nog 2 keer gemaild, weer geen antwoord.
Nou wou ik vandaag dus ergens anders het domein registreren en zag ik tot mijn groote verbazing dat het domein onlangs (16 november) geregistreerd is door chestertonholdings.com.
Als je nou naar http://www.marcov.net/ surft, krijg je 1 of andere vage zoekportal te zien.

Weet er misschien iemand of hier nog wat aan te doen is aangezien ik hier flink van baal :( en aangezien het (volgens mij) niet mijn schuld is dat hij nou niet aan mij toebehoord.
(het betalen had binnen een dag gebeurt kunnen zijn aangezien ik een rabobank rekening heb en mediaserve zelf ook)

Edit
Hij is geregistreerd door:

Name: admin admin
Email: admin@chestertonholdings.com
Address: 655 Flower St
City, Province, Post Code: Los Angeles, CA, 90017
Country: US
Phone: 213-407-1774

Volgens Whois

[ Voor 18% gewijzigd door Iceszz op 17-11-2005 22:17 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Helaas kan je hier weinig aan doen. Heb je ook kunnen achterhalen wie het domein heeft geregistreerd (weet niet of dat met .net domeinen ook publiekelijk is).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38
Heb je toevallig in van die zoekformulieren de domeinnaam getest op beschikbaarheid? Heel veel van deze forms worden gebruikt door domeinkapers die er reclame opmikken en/of proberen door te verkopen.

Edit: voorbeeld: ik had in het verleden zeer sterke aanwijzingen dat een van de grote kapers (domaincollection.com) een pot nat was met een grote registrar.

[ Voor 29% gewijzigd door Rukapul op 17-11-2005 22:21 ]

• Iceszz
Hoe bedoel je precies Rukapul?

Ik heb de het domein op beschikbaarheid getest bij:
-http://www.yourhosting.nl/
-http://www.hostnet.nl/
-http://www.mediaserve.nl

Meer niet, ik heb voor mediaserve gekozen omdat ik de domeinnaam het liefst zo snel mogelijk wou hebben en deze iets goedkoper was.
En ik dacht dat bovengenoemde sites wel betrouwbaar waren/zijn

[ Voor 92% gewijzigd door Iceszz op 17-11-2005 22:41 ]

• Rukapul
Op een heleboel sites waar je kunt checken of een domeinnaam vrij is wordt de zoekopdracht opgeslagen. Vervolgens wordt handmatig of automatisch het domein geregistreerd na enige tijd.

• Iceszz
Ik krijg net de volgende mail van mediaserve:
Beste Marco,

Het door u aangevraagde domein kon niet worden geregistreerd door ons
systeem. De reden hiervoor is dat het domein reeds in bezit is van iemand
anders. Ondanks het feit dat ik niet eerder in staat was om uw domeinnaam te
registreren, voel ik mij schuldig dat het nu te laat is. Ik hoop het goed te
kunnen maken door u een andere domeinnaam naar keuze gratis aan te bieden
voor het eerste jaar. Hierbij mijn excuses voor dit ongemak.

Ik zie uw reactie graag tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Thomas Lobker

Dit vindt ik wel gepast, en ga ook op het aanbod in als ik een andere (beschikbare) domeinnaam heb bedacht.

• Rukapul
Toch nog een tip: registreer .net/.com/.org domeinen gewoon met een creditcard bij een van de grote registrars. Dit heeft als grootste voordeel dat je volledig zelf controle houdt (via een webinterface), het domein eenvoudig kan beheren onafhankelijk van hosting en een derde partij.
Pagina: 1