[XP] Reinstall Windows XP 64bit

Pagina: 1
Acties:

• Triple_D
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 19:21
Hoi,

Ik heb een SATA 378 HDD, deze heeft een RAID of een IDE aansluiting, ik heb voorheen altijd gebruik gemaakt van de IDE aansluiten, nu heb ik besloten Windows xp 64bit te installeren, maar... de diskette die ik normaal gebruik om de SATA drivers te installeren, geeft aan dat er 64bit Drivers nodig zijn... Dus ik googlen, niets kunnen vinden. Ik heb wel kunnen vinden dat je hem op RAID over moet sluiten en dat het dan werkt... Met success ! ik verwisselde de kabel van de IDE aansluiting naar de VIA CONTROLLER en ja, hij vond de Hardeschijf op de RAID ! Het rebooten ging perfect, ik kwam gewoon in windows en kon al mijn gegevens aan. Dus ik probeerde windows te herinstalleren, de 64bit versie dus. Weer herkende hij (zonder een diskette te gebruiken) de HDD niet, dus moest ik weer zoeken naar RAID 64bit Drivers, na even googlen vond ik "Promise FastTrack 378/TX4000/S150 TX Driver v1.00.1.39 Beta (XP64)" ik herkende FastTrack van het boot schermpje ( na de RAID display ) dat hij aan 't zoeken was voor IDE devices om de bios te laden, hier kwam altijd "failed" uit. ik dacht dat bij deze driver de oplossing lag, maar niet dus.. hij starte de drivers wel op, maar gaf uiteindelijk nog een melding dat hij geen hardeschijf kon vinden ( overigens had ik na het verwisselen van IDE naar RAID, de bios veranderd van IDE onboard naar RAID MODE )

Hoe kan ik windows 64bit op mijn SATA FastTrack378 installeren ?

Bij voorbaat dank !

• Triple_D
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 19:21
extra: khad nu het volgende gedownload:

code:
1
2
Uploader Notes 
   Tested and confirmed with Windows XP 64-bit edition (x64), and Windows Vista (formerly codename Longhorn) beta 1 64-bit edition to work with Promise Fasttrak 378 IDE-RAID controller. :-)

dit was een 64bit driver voor het IDE gedeelte van de Promise FastTrack 387 IDE-RAID Controller, stond erbij.. na het downloaden hiervan ( een betrouwbare site ?: driverguide.com ) heb ik het proberen te installeren voor de windows installetie (net als normaal) maar nu gaf hij aan dat hij een txtsetup.oem o.i.d niet kon vinden, een manier om dit bestand te krijgen/maken ?