kleurprobleem photoshop

Pagina: 1
Acties:

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 21:38
Ik ben sinds kort geswitched van PC naar Mac.
Nu wilde ik m'n site gaan editten (alles gekopieerd van mn PC), maar bij het creeren van een afbeelding in Photoshop (CS2) op de Mac bleken de kleuren (gewoon de kleurcodes overgenomen van wat ik altijd op mn PC gebruikte; #C88B1C) in Dreamweaver (v8) niet meer overeen te komen met de achtergrond van mn oude site! Het lijkt me een probleem van Photoshop, iets met kleurinstellingen oid? Ik heb hiernaar gezocht in Photoshop maar kon er niks van vinden, heeft iemand een oplossing?

strava

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Misschien is het een ander kleur profiel in je PSD. Is het ook als je het bekijkt in je browser?

• Melkbus
Ja, ik zie het juist in mn browser (en gewoon in dreamweaver). Bovendien zien de kleuren er in Photoshop gewoon net iets anders uit dan ik gewend ben...

edit:

Dit is het verschil (de twee bruintinten ;))

Afbeeldingslocatie: http://www.tiesenmartine.nl/verschil.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Melkbus op 17-11-2005 22:13 ]

strava

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Kalibreer je beeldscherm zelf even via system preferences > Displays > tab color > calibrate.

Daarna in Photoshop via het menu view > proof setup
Én color settings (appeltje+shift+k) de kleuren van photoshop netjes instellen.

[ Voor 15% gewijzigd door breinonline op 17-11-2005 22:13 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
En check je Proof Setup en Proof Colors in Photoshop.

• Melkbus
Dankje, met andere colorsettings probleem idd opgelost. |:(

strava

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Buiten dat, wil IE ( :'( ) wel eens een kleurtje misrenderen. Ook al is Photoshop goed gekalibreerd. ;)
In dat geval kan je een achtergrond op een website ook een 1x1 pixel PNG maken in de goede kleur.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Oxi schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:39:
Buiten dat, wil IE ( :'( ) wel eens een kleurtje misrenderen. Ook al is Photoshop goed gekalibreerd. ;)
In dat geval kan je een achtergrond op een website ook een 1x1 pixel PNG maken in de goede kleur.
offtopic:
IE rendert PNG kleuren ook behoorlijk onbetrouwbaar, je kunt dan beter voor een GIF gaan.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1