[CCE]Resolutie probleem

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
Ik ben bezig om de trouw dvd van mijn zus te bewerken; er zijn 6 losse titels, verspreid over 2 dvd's.

Ik heb nu een mooi menu gemaakt, en wil het liefst 1 dvd gebruiken.

Ik heb het menu gemaakt met Sonic DVDit pro 6.0, ook de films ingeladen etc, daarna geoutput als een dual-layer dvd.

Met dvd-shrink zag het er echt niet meer uit, dus ben ik over gestapt op cce (icm de bavaria dvd rebuilder, cce is extreem ingewikkeld en kom er niet op die manier uit).

Het vervelende was dat de eerste 2 filmpjes een andere resolutie zijn (352x576) en de andere 4 zijn 720x576.

Wanner ik nu ga coderen met CCE, zijn de 1e 2 filmpjes echt verrot, ik zie maar half beeld en het steept en scheurt, het is niet meer terug te herkennen, de andere 4 zijn wel perfect (moet 1 pass meer gebruiken, zie heel af en toe nog blokjes).

Is dit simpel op te lossen of moet ik eerst de 2 filmpjes omzetten naar 352x576?
Ik heb TMPEG ter beschikking, maar zou niet weten hoe ik dit moet doen. ik zie nu nergens zwarte balken en wou dit graag zo houden.

/edit: na lang zoeken heb ik eindelijk een goede versie van TMPGenc, de versie die ik had liet 13000 frames zien terwijl het eigenlijk 22000 moet zijn.

Ik codeer nu alleen de video stream, heb de kwaliteit op hoogst staan met de juiste resolutie (2 pass vbr, average bitrate 4500, highest quality, pal, keep aspect ratio).

Doe ik het zo goed? geloof het wel, want een testfilmpje van 1 minuut ging prachtig door de cce encode rheen, geen vervormd beeld meer. Nu maar w8en...

[ Voor 20% gewijzigd door LiquidSmoke op 18-11-2005 07:55 ]