webmail met 1000gigs

Pagina: 1
Acties:

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 22:09
zijn er mensen die hier al van hadden gehoord?

AMSTERDAM - De tijd dat een mailbox 2 megabyte groot was, is definitief voorbij. De nieuwe e-maildienst Mailnation biedt een mailbox ter grootte van 1000 gigabyte. Dat is vijfhonderd keer zoveel opslagruimte als de 2 gigabyte van Google's Gmail.

Bij de nieuwe e-maildienst is het niet nodig om een uitnodiging van iemand te krijgen om er gebruik van te kunnen maken. Daarnaast biedt Mailnation beduidend meer ruimte voor e-mails dan bijvoorbeeld 30gigs.com met een grootte van 30 gigabyte.

Attachments hebben een maximale grootte van 10 megabyte. Bij een betaald abonnement van eenmalig 30 dollar wordt dit echter opgeschroefd tot 50 megabyte. Alle e-mails worden gescand op virussen door Norton, Mcafee en Sophos.

bron nu.nl

adres: www.mailnation.net

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Was Gmail niet onbeperkt groot (dat wil zeggen, hij staat op 2 GB maar hij groeit mee als je eroverheen gaat)?

Of het verder nou echt nuttig is.. :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Mja, ik vraag me het nut af van die gigs. Ik zal wel alternatief zijn, maar de maximale grootte van bijlagen die ik krijg is 5 mb. (Uitzonderingen daargelaten) Ik heb nu zo'n 50 mb van m'n gmail account in gebruik, en zou bij god niet weten wat ik met de rest moet doen dan langzaam vol laten lopen. :P

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:56

Nakebod

Nope.

Gmail is momenteel 2.6 gb. Krijg er meerdere nieuwsbrieven/mailtjes per dag op, en zit net aan 50 mb.
En heel leuk 1 TB mail, maar 10 mb per mail, dan ben je nog 100k mailtjes ofzo verder voordat hij een beetje aan het limiet zit.
Marketing, meer is het niet. Ze reserveren echt niet per user 1 TB aan mail, krijgen ze toch "nooit" vol.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-02 22:09
het zou wel de moeite waard zijn als hier een soort gmail drive voor uitkomt :p

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Jo-hannes schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:40:
mwah.. ik denk dat het allemaal wel héél leuk klinkt maar dat je er uiteindelijk toch maar weinig gebruik van maakt.

Het leek mij eerst ook cool, maar ik gebruik het nu nauwelijk.

Ik gebruik Gmail ook omdat het gewoon zo'n lekkere web-interface heeft :), en verder gebruik ik gewoon mijn eigen mailservertje, wat toch nog het beste werkt (zelf de touwtjes in handen)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Jo-hannes schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:40:
Die zijn er ook al wel :) Alleen worden de bestanden dan als een bijlage naar je account geüpload. Daardoor kan je nog steeds bestanden groter dan 10 mb op je "drive" zetten....

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 21:44 ]

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:44:
[...]

Die zijn er ook al wel :) Alleen worden de bestanden dan als een bijlage naar je account geüpload. Daardoor kan je nog steeds bestanden groter dan 10 mb op je "drive" zetten....
niet als je roamdrive gebruikt, dan kan je wel bestanden grotere dan 10 mb naar je toe mailen (ze worden wel opgesplitst, maar het is mogelijk)

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Yeah right 1TB. Gezien het feit dat je dan 2x500 GB per klant zou moeten investeren lijkt me dat dat bedrijf erg snel op de fles gaat. En sowieso wie gebruikt dat nu. Al zou je het gebruiken om al je bestanden op te zetten, dan nog upload en download je je helemaal suf met je beperkt snell internet verbinding.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Leuk die 1TB, maar hoe snel kan je bestanden binnen halen? Als dat slechts met een paar KB is dan heb je er nog weinig aan.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
REDFISH schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:44:
Yeah right 1TB. Gezien het feit dat je dan 2x500 GB per klant zou moeten investeren lijkt me dat dat bedrijf erg snel op de fles gaat. En sowieso wie gebruikt dat nu. Al zou je het gebruiken om al je bestanden op te zetten, dan nog upload en download je je helemaal suf met je beperkt snell internet verbinding.
Overboeking.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

REDFISH schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 12:44:
Dit is juist het hele punt. Ze reserveren maar weinig ruimte. In het eerste jaar zal het aantal mensen dat zelfs maar over de 100MB heen komt minimaal zijn. Niemand gaat ooit die 1000GB halen, zelfs niet met attachments van 50MB. :X

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Er is (hoe kan het ook anders) gigantische belangstelling en helaas vertaalt zich dat ook in supertrage connecties op dit moment. Ik zag de afgelopen dagen op hun site dat ze bezig waren om hun serverpark te upgraden en daarbij stond ook een melding dat een service als GMail zou verbleken bij mailnation.net. Afgezien van het feit dat ik nooit zo houd van dat soort berichtjes heb ik bij GMail nog nooit zo lang hoeven te wacht om in te loggen. Dus... Verder over de beschikbare ruimte op je account. Nou, bij mijn GMail gaat het hard.. Ik wissel nogal wat fotootjes uit met deze en genen en op dit moment gebruik ik 372MB van mijn 2666MB en dan resize ik ook nog alles bescheiden naar 1024x768. Ik bedoel maar te zeggen dat die box zo vol zit als ik er niet op tijd wat uit flikker. Wat dat betreft is 1000GB best lekker. 's kijken hoe deze service zich houdt de komende tijd.

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
mooi zon 50mb attachment, kun je mooi dvdrs verspreiden 8)7

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Hier de link voor roamdrive
http://www.roamdrive.com/default.html

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 07:14
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:44:
[...]

welk programma kan dan overweg met mailnation accounts?

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Verwijderd

DitisKees, het ging over een "soort gmail drive" dus daar antwoordde ik op en niet op Mailnation accounts ;)

• Yuri de Jager
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025

Yuri de Jager

Assume good intent

De maker, Vincent Liou, is een onbetrouwbaar persoon die al eens vaker zo'n service heeft opgestart op de kabelaansluiting van zijn ouders. Google hem maar eens.

Hier is iemand die hem in de gaten houdt met zijn nieuwste project Mailnation.net.

Ik had zelf een account geopend en vol proberen te proppen. Na 1 dag was de attachment limit opeens 15 MB, niet veel later 10MB. Na +-340MB kreeg ik mijn mail terug met de melding dat de harde schijf vol was.

Pas dus op. Het kan best zo zijn, dat hij opeens verdwenen is en dat je opeens wel erg veel spam krijgt op het adres dat je gebruikt hebt bij je aanmelding...

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jo-hannes schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:31:

Attachments hebben een maximale grootte van 10 megabyte. Bij een betaald abonnement van eenmalig 30 dollar wordt dit echter opgeschroefd tot 50 megabyte.
En naar wie kan ik die 50MB attachment dan sturen? Andere Mailnation gebruikers?

Het versturen van grote email heeft een beperking bij de verzender en de ontvanger. Als een van deze een limiet heeft, is DAT de flessehals. Je kunt wel een 50MB limiet hebben maar naar een challo of @home gebruiker of een willekeurig bedrijf zul je maar maximaal 5MB attachments mogen gebruiken.

Met andere woorden: zinloos. Ook bij Gmail geldt een 10MB limiet, en dat is niet voor niks.
Pagina: 1