Winroute 6 en E-mail

Pagina: 1
Acties:

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 20:36
Ik ben sinds een tijdje aan het kijken om mijn router te vervangen voor een server. Na veel lees werk is me dit gelukt. De server draait en op de server werkt Kerio WinRoute Firewall 6 (trial). Op dit moment (later wordt dit uitgebreid) hoeft de server eigenlijk alleen maar als een simpele router te werken.

Ik heb dus 1 netwerk kaartje voor het internet en de ander voor LAN. Met kerio een dhcp server aangemaakt en de firewall ingesteld. De PC's in het netwerk krijgen automatisch een IP nummer toegewezen. Ik kan nu vanaf die PC's internetten (doe ik nu ;)). Het lukt mijn broertjes om online te gamen, alles gaat goed.

Wil ik alleen mijn mail ophalen met thunderbird dan kan ik geen verbinding maken met de server van Quicknet (alhoewel thunderbird geen time-out geeft, maar gewoon niet verder zoekt). Ik kan niks in mijn logs terug vinden wat wijst op een fout, enkel dat er geprobeerd E-mail is op te halen en dat er niks gevonden is. Dit vind ik alleen vreemd want ik heb nog helemaal geen wachtwoord ingevoerd. In de help kan ik alleen maar dingen over de virusscanner in samenwerking met E-mail vinden. Wie o wie heeft de gouden tip voor dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door YscO op 17-11-2005 21:31 ]

• YscO
Klein subtiel schopje :)

Ik heb wel al iets meer voorelkaar gekregen. Zo staat er onder host ⇒ user ⇒ firewall en mijn gebruikersnaam, het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ijzerverbeek/screenshot_kerio.jpg

Hij wil dus wel, maar de firewall filtert het eruit :/....

[ Voor 4% gewijzigd door YscO op 18-11-2005 20:04 ]

• YscO
Ik heb een oplossing gevonden voor het probleem, maar of het een nette oplossing is, is een andere vraag :)

Je gaat in kerio winroute naar het volgende punt:

definitions ⇒ Services

Daar verwijder je pop3 en smtp. Je kunt nu gewoon je mail ophalen en versturen, zonder dat kerio ertussen komt (tenzij je dit in je filter blokkeerd)