Vraagje over up-link 3COM hubje..

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Ik heb hier een 3COM Hub8/TPO typenummer 3C16700.

Dit is een 10mBit hub met 8 poorten. Verder geen connectie mogelikheid aan de achterkant.

Wel zit er naast de 8ste poort een klein wit knopje waar "MDI/x" bij staat.

Is dat voor het conecten naar ee andere hub?

Ik heb thuis namelijk een target hub. En ik wou die graag aan elkaar hangen. een hub boven en een hub beneden.

Hoe werkt dat twee hub aan elkaar hangen. Ik weet wel dat die target hub geen cross mogelijheid heeft in gebouwd, maar dat moet toch met een cross-cable wel op te lossen zijn?

Iemand iedeen over die 3com hub??

Suggesties hoe ik m'n twee hub aan elkaar kan hangen?

Anders heb ik binnen kort een 10mBit Target hubje te koop :)

Verwijderd

Simpel: Verbind een van de poorten van je Target hub naar de 8ste port van je 3com. Druk het MDI/X knopje in en klaar ben je. Als het lampje van port 8 op je 3com niet brand met de kabel erin dan moet je het knopje de andere kant opzetten.

Gebruik wel normale patch kabels en geen crossover kabel (die kan je weer gebruiken om van een port zonder MDI/X naar een port zonder MDI/X te gaan)

Suc6

Verwijderd

wel die MDI/X laat toe om de poort te inverteren(uplink) zodat je, zoals je al dacht,een verbinding kan maken met een andere hub.dit zorgt er dan ook voor dat je geen crosskabel nodig hebt.
Gewoon poort inverteren en kabel aansluiten op beide hubs
Dit zou voldoende moeten zijn

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Relaxed, als het echt z simpel is, dan hoef ik niet eens kabel te kopen en kan ik daarna (als het werkt) die kabel boom vanaf mijn kamer naar de gangkast weghalen en vervangen door 1 kabel.

Eerst testen uiteraard :)