[WinXP] Windows boot niet meer na installatie Daemon Tools 4

Pagina: 1
Acties:

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Goedeavond beste GoTters,

Nadat ik vanmiddag de nieuwste versie van Daemon Tools heb geinstalleerd (Versie 4.0) kan ik Windows XP Prof. niet meer openen.. Als ik mijn computer opstart wordt mij verteld dat windows op een incorrecte manier is geopent, dan kan ik kiezen uit opstarten in veilige modus of als een normale modus. Bij allebei kom ik windows niet in.. Zodra ik veilige modus open blijft hij laden bij een file, en daarna valt hij uit. Bij een normale installatie valt hij uit als hij net dat blauwe laadbalkje weergeeft.. Ik heb geen backups gemaakt, die ik eventueel terug kon zetten, en ik heb al geprobeerd te repareren met de Windows CD, maar ik wist niet welke optie ik kiezen moest daar. Iemand een idee wat er aan de hand is? Ik zit momenteel op Knoppix..

[ Voor 3% gewijzigd door sjukke op 17-11-2005 19:59 ]

Verwijderd

sjukke schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:57:
Goedeavond beste GoTters,

Nadat ik vanmiddag de nieuwste versie van Daemon Tools heb geinstalleerd (Versie 4.0) kan ik Windows XP Prof. niet meer openen.. Als ik mijn computer opstart wordt mij verteld dat windows op een incorrecte manier is geopent, dan kan ik kiezen uit opstarten in veilige modus of als een normale modus. Bij allebei kom ik windows niet in.. Zodra ik veilige modus open blijft hij laden bij een file, en daarna valt hij uit. Bij een normale installatie valt hij uit als hij net dat blauwe laadbalkje weergeeft.. Ik heb geen backups gemaakt, die ik eventueel terug kon zetten, en ik heb al geprobeerd te repareren met de Windows CD, maar ik wist niet welke optie ik kiezen moest daar. Iemand een idee wat er aan de hand is? Ik zit momenteel op Knoppix..
Je zegt "blijft hij laden bij een file".. Een file ? Welke file ?

ASR Mode ? Als je safe mode ook niet meer in kom dan aan Automated System Restore.

• sjukke
Dat ASR Mode heb ik ook geprobeerd, maar dan vraagt hij om een diskette, deze heb ik naar mijn weten niet.. De filename heb ik niet opgeschreven, ik zal even rebooten om te kijken hoe die file heet.

• sjukke
Het bestand heet a347bus.sys.
-Edit, Hmm, na een zoektocht op het internet blijkt dat veel meer mensen dit hebben, het is een virtual drive file.. De registerkey deleten zou het al klaren..
"I managed to get windows to boot normally again by deleting the a347bus key in regedit. The key is located in

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\a347bus

I rebooted windows and promptly uninstalled Alcohol."
maar nu probleem 2: Ik kan natuurlijk niet in regedit komen vanuit Knoppix.. Iemand een idee?

[ Voor 91% gewijzigd door sjukke op 17-11-2005 20:26 ]

Verwijderd

Last Known Good Configuration?
Dit werkt alleen als je nog niet succesvol hebt ingelogd na installatie van het programma.

• sjukke
Na wat researche hier op GoT kwam ik erachter dat je in Veilige Modus kunt komen door de optionele .reg's te skippen (esc.) Toen ik in Windows kam een systeemherstelletje gedaan naar Reinstall Daemon Tools 3.7 en problem solved! :D

Verwijderd

Sjukke : Sorry hoor, maar vind dat je zelf weinig doet.. Die post hierboven zie je ook dat je niet goed gezocht hebt. En de rest van de vragen die je stelt is gewoon antwoord op te vinden op google !!

Beetje zelf onderzoek word zeer gewaardeerd hier, maar gelijk vragen nadat je een nieuwe vraag gevonden hebt is niet de bedoeling ! We zijn geen wandelende zoekmachines...

8)

Aangemaakt : Geplaatst op donderdag 17 november 2005 19:57
Opgelost door jezelf : Geplaatst op donderdag 17 november 2005 20:39

Beetje jammer dat de meeste gelijk posten zonder zelf iets te onderzoeken.. Goed dat het is opgelost tho !!

Succes verder..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 20:44 ]

Pagina: 1